• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Finett

Hej! Vill bara säga GE INTE UPP. Har gjort många försök i kampen att få barn och sedan ett syskon. Gjorde ivf på nordic i höstas och lyckades otroligt nog på första försöket :). Idag kl 12.13 föddes vår fina dotter. Lyckan är fullständig! Hade jag turen med mig att få ett mirakel så kan ni ha det en dag. Så ge aldrig upp!

• MissKS

Grattis Finett! Här är det nog ingen som tänker ge upp i första taget Nordic verkar vara rätt klinik att satsa på. Jag hoppas verkligen att ditt inlägg skickar in lite tur i tråden och att vi alla får äran att följa ditt goda exempel!

För mig är sommaruppehållet över nu. Jag är på dag 1 i vad jag hoppas ska bli min första FET-cykel. Nu blöder jag (äntligen) rejält, så jag hoppas att livmodern städar ut missfallet ordentligt nu!

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Gina43

Grattis ITM!

Jag blir så glad varje gång det blir fler som lyckas!

Vi gjorde också IVF på nordic i höstas och i måndags förra veckan fick vi vår lille son, en månad för tidigt (alltså sen prematur i v 36). Det blev ett akut kejsarsnitt pga komplikationer med moderkakan. Vår son är liten för sin ålder och väger cirka hälften av vad vi hade väntat oss vid BF, beräknat på storleken på bebisarna i familjen. Vi bor nu på neonatal där vi vårdar vår lille kämpe. Det är matning varannan timme och livet är hektiskt, men vi är hemskt glada! Vi ser fram emot att komma hem om ett tag.

• MissKS

Grattis Gina!! Det måste ju vara en av Nordic i Malmös första bebisar? Vad skönt att allt gått bra!

Nu tjejer är det inte ens en vecka tills kliniken öppnar igen!

• Gina43

Nej, det är genom den andra Nordic IVF mottagningen (det står i ett av mina tidigare inlägg i den här tråden). Ni som har behandling vid Malmö träffar i stort samma läkare som de vi träffade.

• Tyckaom

Hej Tjejer!!
    Oj vad jag behövde hitta detta forumet just nu.
    Vi har i dag en fantastisk liten dotter på 2 år. Hon kom till på första försöket ivf på RMC. Vi hade då fyra små frysisar i frysen (blastocyster). Under 9 månader fick alla dessa flytta in i mig. Men med 3 gånger det inte ens gick och ett missfall är jag nu nedslagen och hopplös. Vi har köpt ett trepack på Nordic Malmö, och jag börjar med Provera på måndag. Jag hoppas verkligen detta är kliniken som ska hjälpa oss få vårt andra mirakel. För att ge upp finns inte på världskartan. Jag vill gärna vara med och följas åt här inne.

Ha en fin sommardag!

• Sia123

Hoppar in i denna tråd då vi gör privat IVF (efter 3 misslyckade på Sahlgrenska) på Nordic IVF i Malmö. Ska bli intressant att se om det är nån skillnad att gå privat!
    Skönt att läsa att flera är nöjda med denna klinik. Dessvärre kan dom inte göra nåt åt min dåliga äggreserv men jag gör nu ett sista försök med IVF.

Är det så att man alltid kör den korta varianten på privata IVF-kliniker?

• MissKS

Välkomna hit!! Nu låter jag väl som att jag är sponsrad av Nordic, men ni valde rätt klinik! Jag är som sagt supernöjd. Om ni vill veta mer om mina behandlingar och om hur Nordic har funkat för mig så kika in på min blogg och kolla i arkivet. Det är STOR skillnad på privat och allmän behandling. Jag tycker att man har mer uppbackning och att det känns tryggare generellt privat.

Jag tror att man kör både långa och korta protokollet här med. Själv kör jag dock korta då vi har "turen" att bara ha fel på spermierna.

Vad roligt att vi är fler som kan följas åt nu!!!

• ITM

Gina grattis till prinsen!

Tyckaom låter som er resa liknar vår. Vår dotter blev till på första försöket på rmc 4 fet senare inget syskon... Efter 2:a färskförsöket på nordic är jag nu gravid igen. ;)

Ska på vul på måndag o hoppas att få se att allt står rätt till. Mår illa morgon middag kväll då det är ju goda tecken.

Lycka till alla ni som snart startar upp nya beh. Ingenting är omöjlig

Kram

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö