Heter det på söder eller i söder?
Med anledning av en annan tråd blir jag väldigt nyfiken.Vad heter det egentligen?
Med anledning av en annan tråd blir jag väldigt nyfiken.Vad heter det egentligen?
Jag bor i Stockholm och det heter PÅ söder. Har bott här hela mitt liv.
Kommer inte från Sthlm. Det heter på söder om man bor på södermalm. I söder om man syftar på typ Malmö.
Vi som bor PÅ söder borde få dubbla röster. Ja inte riktigt alla då, men alla utom en.
På Söder(malm)
På söder har ingenting med väderstrecket att göra utan är bara en förkortning på södermalm, ska det vara så svårt att förstå? Södermalm är en av stockholms öar eller delar eller vad man nu ska kalla det och det kan man knappast säga att man bor i......
På såklart.
Gäller förövrigt rätt många stadsdelar, dock inte alla.
Jag har aldrig hört någon säga annat än på Söder, just för att Söder i det här fallet inte syftar på väderstrecket, utan stadsdelen Södermalm.
Självfallet heter det på Södermalm. Jag skulle gissa att den som säger i söder menar något annat än Södermalm.
Jag bor i Stockholm och det heter PÅ söder (Södermalm). Har bott på Östermalm hela mitt liv.
Vad har frågan med Stockholm att göra? Söder som stadsdel finns i ganska många städer i Sverige.
På!
Det heter PÅ söder.
Själv bor jag i söder PÅ Öland.