Anonym (ftm) skrev 2013-12-21 22:38:23 följande:
Jag som transsexuell finner denna tråd och det du skriver väldigt förolämpande. Men samtidigt är det inte första gången jag ser/hör detta resonemang.
Jag är inte utne efter att lura någon. Jag försöker bara känna mig bekväm i min egen jävla kropp, jag har varit självmordsbenägen sedan tolvårsåldern på grund av detta rent ut sagt helvete. Jag identifierar mig inte med min kropp, förstår du inte hur jobbigt det är? Hur fängslad man känner sig?
Jag är en man vare sig du vill det eller inte. Jag är INTE en omopererad kvinna, och det faktum att du inte förstår hur otroligt sårande det du säger är berättar mycket om dig som person.
Transsexualitet är ingen nyhet. Det finns i historien, även fast det inte är något man lär sig i skolan. Indianerna kallade det "two-spirit". I Indien har de något som heter hijra, en kvinna som blivit födda som män. De ansåg vara närmare Gudarna förr, men nuförtiden blir de diskriminerade och misshandlade. Ofta måste de prostituera sig för att ens kunna få pengar till mat, för ingen vill anställa dem. Ändå finns dem. Trots att det vore enklare att leva som cis, känns det ofta ännu värre att ljuga och bedra sig själv.
Just nu är jag singel, men mitt ex tog det lugnt. "Det förklarar saken", sa mina föräldrar.Mitt ex hjälpte mig mycket genom att älska mig som sin pojkvän, hon förnekade aldrig min könsidentitet och behandlade mig som vilken partner som helst. Inte trans-partner, inte trans-pojkvän, endast som den jag är.
Det är inte lätt att vara transsexuell, folk ifrågasätter dig hela tiden om du är öppen med det. Helt plötsligt är du inte längre en vanlig man, du är en man-som-egentligen-är-tjej. De säger som du, "riktiga män". Jag har fått väldigt personliga frågor av praktiskt taget främlingar, frågor de aldrig ens akulle tänka sig ställa annars. Jag har en vän som en grupp människor höll fast, skrek att han skulle "bevisa sig" och sedan drog de ner byxor och underkläder på honom. Bara det.
Du säger att du respekterar transsexuella, men ändå kallar du oss omopererade kvinnor/män. Du ifrågasätter hur mycket man ska tolerera. Det är inget nytt påfund, folk har varit transsexuella i alla dess tider. I alla dess former.
Jag är fullständigt normal. Jag studerar, jag klär mig enligt modet, jag äter husmanskost oftast och tittar på tv på kvällarna. Jag läser mycket deckare, spelar data- och tvspel, och lyssnar allt för ofta på John Mayer. Jag är faktiskt tråkigt mycket lagom-Svensson, längtar tills jag har hus, fru, barn, volvo med plats för min hund. Det enda jag vill är att leva ett okej liv med folk som älskar mig för den jag är, inklusive min så kallade "avvikelse".
Du och en annan i tråden får oss att låta som potentiella hot för att ni tror ni kommer behöva ifrågasätta eran hela sexualitet om ni råkar på någon som jag, som ni attraheras av. Ni ser oss fortfarande som könet vi blev födda i och attraheras ni av oss innebär ju det, enligt eran logik, att ni har homosexuella attraktioner. Kors i taket!
Fast , ni är de facto omopererade. Det är ingen att diskutera, ren fakta.
Hur mycket respekt ni än får så är ni omopererade!
Jag fattar också att det inte är en operation man "bara gör" utan att det ligger mycket bakom.
Jag fattar det MEN det är lik förbannat en omopererad människa!
Tror säkert att du är normal på andra sätt, jag har inte påstått något annat.
Sedan att jag personligen inte skulle kunna tänka mig att ha en transsexuell som partner, det är upp till mig att bestämma.
Jag ifrågasätter inte min sexuelitet, jag är straight till 100%.
Nu lever jag i en mångårig relation som troligen kommer att bestå så för mig är risken obefintlig att "få till det" med en transsexuell person.
Skulle det mot förmodan ändå hända så hoppas jag innerligt att jag upptäcker det i tid!
Ångesten efter att ha haft sex med en fd kvinna skulle vara i det närmaste mördande... fast vad jag sett i dokumentärer så brukar inte det manliga könet vara helt lätt att skapa via plastik.
Antar att det är en jävla tur att alla inte tycker och känner som jag gör... men, jag kan inte hjälpa det och jag står för det jag känner.