Khaibar skrev 2014-08-22 01:57:50 följande:
Hur har den transsexuelle sexualitet skadat någon annan??
Fyllevåldtäkter brukar heller inte lämna några fysiska skador på offret,ändå så är det rätt få som vill legalisera dem.
Man kan naturligtvis få psykiska men utav att hoppa i säng med någon vars kön man missbedömt/är missvisande.
Vid dagens upplysta samhälle med sitt stora utbud med massmedia, där vi har Tv, radio, Internet och tidningar och man har upplyst att det finns könskorrigerade personer och transsexuella i mängder av program och artiklar. Så ni vet att det finns.
Så om man som kvinna är på väg hem i en kulturberikad förort och blir våldtagen så har man sig själv att skylla,eftersom man vet att kultuberikare statistiskt sätt är grovt överrepresenterade i sexualbrott.
"Ni vet att de finns,skyll er själva" duger inte som argument.
Den person som går ut på date och liknande får allt vara bered på att träffa på vem som helst. Om ni träffar en individ som ni fattar tycke för, vems ansvar är detta??
Det handlar om att det ena individen är medveten om att dennes yttre lätt kan associeras med ett kön som man inte tillhör,men medvetet väljer att inte berätta om det och på så sätt lurar den andre parten.
Att medvetet inte berätta om att kromosonerna i ens celler inte stämmer överens med det kön man förösker utge sig för att vara innan samlag är som att medvetet inte berätta att HIV-virus håller på att replikera sig i ens celler innan man hoppar i säng med någon.
Tänk er själva att om någon envisas och springer efter er, och sen vissa det sig att du inte var fin nog och det passade inte och plötsligt är det ditt fel och blir anklagad för lura människor.
Det handlar inte om att vara "fin" nog,det handlar om att man medvetet ger ett yttre sken av att tillhöra ett kön som inte stämmer öeverens med ens biologiska,rätt många heterosexuella människor tänder inte på att hoppa i säng med en person som inte alls tillhör det andra köner utan egentligen bara är fullpumpad som syntetiska hormoner för att ändra yttre attribut.
Om ni inte kan ta ansvar för vem ni träffar och har inte ärligt och uppriktigt uppsåt så är ni inte vuxna nog för samliv och kärlek. Att skylla på andra att ha lurat er, så är sanningen den att ni själva verket har lurat er själva genom tron att det finns perfekta människor, vilket inte finns.
Fast det är väl transan i fråga som inte är ärlig och uppriktig,med tanke på att det är de som utger sig för att tillhöra ett kon som de egentligen inte tillhör.
En transsexuell person är av bägge könen. Hjärnan har ett kön och könsorganen har ett kön. Med andra ord finns det ett yttre och ett inre kön i en kropp. Och att inte förglömma att sexualiteten finns och kommer från hjärnan och styr könsdelarna med samband med hormoner.
Inkorrekt,man kan vetenskapligt bevisa att varenda cell i en persons kropp (inkulsive hjärnan) antingen är manlig (XY) eller kvinnlig (XX).
Och nej,en person som identifierar sig som den andra köner börjar inte naturligt att producera högre halter av det andra könets könshormoner/mindre halter av sittt eget köns könshormoner,det är därför transor måste knapra syntetiska steroider hela livet.
Så när någon frågar efter könet, vilket ska den transsexuella personen välja till svar. Hjärnans kön eller könsdelarnas kön??
De är rent bilogiskt sett de samma,sen kan ju människor ha diverse vanföreställningar om att de tillhör ett annat kön/ras/art/whatever,men det ändrar inte ens biolgiska uppbyggnad.
Jag som född transsexuell
Man kan inte födas transsexuell,det är något man senare bestämmer sig för att bli (förväxla inte dem med intersexuella).
våga vara sanna och uppriktig mot sig själv
Fast saken med transor är just att de inte är ärliga mot sig själva;de inbillar sig att de är födda i "fel" kropp och att knapra hormoner kommer att ändra detta.
Det måste nog vara tråkigt för den pessimist som hellre tycker synd om sig själva för att de inte har hittat sin inbillade perfekta människa.
Fast sexuellt avvikande personer (om transor nu äns kan räknas som det) är ökända för att i tid och otid sätta på sig offerkoftan,medan heterosexuella skrattas åt om de beklagar sig över hur de behandlas pga sin läggning.
Sedan är det extremt ironiskt över att transor klagar på att folk "synd om sig själva för att de inte har hittat sin inbillade perfekta människa.",med tanke på det är ni som tycker synd om er själva för att ni är födda i "fel" kropp och sedan inbillar sig själva över att de genom att äta hormoner hittat sin egna "inbillade perfekta människa".
---------------------------------------------------------------------------
Här kommer svar......
"Hur har den transsexuelle sexualitet skadat någon annan??"
Fyllevåldtäkter brukar heller inte lämna några fysiska skador på offret,ändå så är det rätt få som vill legalisera dem.
Man kan naturligtvis få psykiska men utav att hoppa i säng med någon vars kön man missbedömt/är missvisande."
Svar:
Hur kom du in på våldtäkt, när det handlar om den fria viljan.
Vem var det som missbedömde... ??
Så om någon missbedömer, så är det alltid andras fel enligt dig??
Låt säga om du missbedömer en bils avstånd och kör och krockar så är den andra fel??
Att du får psykiska men... av dina egna missbedömingar och skyller på andra....
Det finns säkert andra som får psykiska men av att ha träffat dig och känner osmak om dig ... varken du eller jag är perfekta och vi alla blir aldrig omtyckta av alla.
-----------------------------
"Vid dagens upplysta samhälle med sitt stora utbud med massmedia, där vi har Tv, radio, Internet och tidningar och man har upplyst att det finns könskorrigerade personer och transsexuella i mängder av program och artiklar. Så ni vet att det finns."
Så om man som kvinna är på väg hem i en kulturberikad förort och blir våldtagen så har man sig själv att skylla,eftersom man vet att kultuberikare statistiskt sätt är grovt överrepresenterade i sexualbrott.
"Ni vet att de finns,skyll er själva" duger inte som argument."
Svar:
Hur kom du in på våldtäckt när det handlar om den fria viljan.. !!
Livet består av risker, oavsett var!!
Dina missbedömingar är aldrig andras fel. Och om jag träffade någon som ogillar mig utan att tala om sina ståndpunket.... Hur FAN ska jag kunna veta detta då?? Tror du att vi födda transsexuella är tankeläsare... eller vad??
Och tycker du det är mycket viktigt för dig att ogilla oss och dejta oss, så får du tala om din ståndpunkt direkt från början, så du inte får psykiska men, för det är ditt ansvar till dig själv.
-------------------------------------
"Den person som går ut på date och liknande får allt vara bered på att träffa på vem som helst. Om ni träffar en individ som ni fattar tycke för, vems ansvar är detta??"
Det handlar om att det ena individen är medveten om att dennes yttre lätt kan associeras med ett kön som man inte tillhör,men medvetet väljer att inte berätta om det och på så sätt lurar den andre parten.
Att medvetet inte berätta om att kromosonerna i ens celler inte stämmer överens med det kön man förösker utge sig för att vara innan samlag är som att medvetet inte berätta att HIV-virus håller på att replikera sig i ens celler innan man hoppar i säng med någon."
Svar:
Nu skyller du på mig igen.... Varför ska jag ta ansvar över ditt liv, när du väljer själv vem du ska träffa. Jag har ju inte tvingat dig.. Jag utgår ju från att människor tycker om mig som person och inte hur kroppen ser ut.
När det gäller HIV och andra smittbara könssjukdomar är det allas ansvar att skydda sig. Och för den delen så finns det folk som inte vet om, att de är smittade, så därför är det viktigt att alla att skyddar sig.
Liksom att ha bilbälte på sig när man kör bil (se föregående svar).
------------------------------------
"Tänk er själva att om någon envisas och springer efter er, och sen vissa det sig att du inte var fin nog och det passade inte och plötsligt är det ditt fel och blir anklagad för lura människor."
Det handlar inte om att vara "fin" nog,det handlar om att man medvetet ger ett yttre sken av att tillhöra ett kön som inte stämmer öeverens med ens biologiska,rätt många heterosexuella människor tänder inte på att hoppa i säng med en person som inte alls tillhör det andra köner utan egentligen bara är fullpumpad som syntetiska hormoner för att ändra yttre attribut."
Svar:
Ni skyller ni på mig igen och fortfarande envisas ni att träffa mig... och ni vill och kräver av mig att jag ska berätta om mitt liv till en främmande människa som stalkar mig. Nä tack... aldrig i livet.... !!!
Men en sak är säkert. Om jag avfärdar dig så kommer du också få psykiska men... Hur jag än gör så kommer du att bli sårad och få psykiska men i ditt ego.
Det är många som äter syntetiska hormoner, det inte enbart transsexuella. Det finns människor som är födda med utan hormontillväxt. Så de ska inte få bli älskade... eller vad??
Och det handlar fortfarande att inte vara fin nog eller det fattades något med idealet. Och detta råkar vi alla ut för. Antingen är vi inte rika nog, eller annat är för smått eller för stort. Fel med ditt och datt och med mera... och allt är av yttre sken...
Vart tog kärleken vägen...??
--------------------------------
"Om ni inte kan ta ansvar för vem ni träffar och har inte ärligt och uppriktigt uppsåt så är ni inte vuxna nog för samliv och kärlek. Att skylla på andra att ha lurat er, så är sanningen den att ni själva verket har lurat er själva genom tron att det finns perfekta människor, vilket inte finns."
Fast det är väl transan i fråga som inte är ärlig och uppriktig,med tanke på att det är de som utger sig för att tillhöra ett kon som de egentligen inte tillhör."
Svar:
Vem sprang efter vem.... har du glömt texten??
Jag bestämmer själv vad kön jag tillhör och inte andra.
Vad du tycker, angår mig inte!
Därför lurar du dig själv, genom att tro att alla är som dig. Nu ser verkligheten ut på annorlunda sett och vi alla människor äro olika.
---------------------------------
"En transsexuell person är av bägge könen. Hjärnan har ett kön och könsorganen har ett kön. Med andra ord finns det ett yttre och ett inre kön i en kropp. Och att inte förglömma att sexualiteten finns och kommer från hjärnan och styr könsdelarna med samband med hormoner. "
Inkorrekt,man kan vetenskapligt bevisa att varenda cell i en persons kropp (inkulsive hjärnan) antingen är manlig (XY) eller kvinnlig (XX).
Svar:
Och nej,en person som identifierar sig som den andra köner börjar inte naturligt att producera högre halter av det andra könets könshormoner/mindre halter av sittt eget köns könshormoner,det är därför transor måste knapra syntetiska steroider hela livet."
Du får inte glömma att en kromosom kan vara fel programmerad eller skadad, och det sker under moderns graviditet, så det går inte att påstå antingen eller. Transsexualism är medfött vars hjärnans identitet har fått sitt kön och kroppen sitt.
Både män och kvinnor producerar testosteron och österogen men mängden är olika. Och som jag skrev innan, så kan vem som helst behöva syntestiska steroider, vars produktion avstannat.
--------------------------------
"Så när någon frågar efter könet, vilket ska den transsexuella personen välja till svar. Hjärnans kön eller könsdelarnas kön??"
De är rent bilogiskt sett de samma,sen kan ju människor ha diverse vanföreställningar om att de tillhör ett annat kön/ras/art/whatever,men det ändrar inte ens biolgiska uppbyggnad."
Svar:
Är inte hjärnan biologiskt menar du... ??
Och hjärnan tillhör inte kroppen, enligt dig.. ?
Du... jag har inga vanföreställningar.... och hade det varit vanföreställningar hade läkarna aldrig tillåtet operationer.
En människa med vanföreställningar innebär....
Från wikipedia: Vanföreställningar brukar handla om att tro sig vara förföljd (paranoia), om svartsjuka, att ha storhetsvansinne, att kroppen förändras eller är styrd, eller att man har en sjukdom. Bisarra vanföreställningar, ofta av övernaturlig karaktär, är ett tecken på psykos, det vill säga (funktionell eller organisk) schizofreni eller vanföreställningssyndrom, där vanföreställningarna ofta fungerar förklarande för personen (till exempel angående hallucinationer).[2]
----------------------------
"Jag som född transsexuell"
Man kan inte födas transsexuell,det är något man senare bestämmer sig för att bli (förväxla inte dem med intersexuella)."
Svar:
Transsexualism är medfött. Det är alla medicinska forskare överrens om i världen som är insatta i detta!!!
Man har gjort studier med intersexuella, där man har gjort fel vid könsbestämningen vid födseln. Det har resulterat att vederbörande velat göra en könskorrigering vid senare ålder. Med andra ord... det går inte att uppfostra en människa till ett vis kön.
Därför finns det ett kön i hjärnan och könsorganen sitt och dessa ska samarbeta, vilket det inte gör hos transsexuella.
----------------------------
"våga vara sanna och uppriktig mot sig själv"
Fast saken med transor är just att de inte är ärliga mot sig själva;de inbillar sig att de är födda i "fel" kropp och att knapra hormoner kommer att ändra detta."
Svar:
Faktum är att hormoner ändrar kroppen. Och vad för kromosomer vi har spelar en liten roll. Jag kanske har XXXYYYYYY och vad säger det...
Och inbilla dig inte att alla har XY eller XX med bestämd könsbenämning.
------------------------------------
"Det måste nog vara tråkigt för den pessimist som hellre tycker synd om sig själva för att de inte har hittat sin inbillade perfekta människa."
Fast sexuellt avvikande personer (om transor nu äns kan räknas som det) är ökända för att i tid och otid sätta på sig offerkoftan,medan heterosexuella skrattas åt om de beklagar sig över hur de behandlas pga sin läggning.
Sedan är det extremt ironiskt över att transor klagar på att folk "synd om sig själva för att de inte har hittat sin inbillade perfekta människa.",med tanke på det är ni som tycker synd om er själva för att ni är födda i "fel" kropp och sedan inbillar sig själva över att de genom att äta hormoner hittat sin egna "inbillade perfekta människa".
Svar:
Offerkofta, dvs lägga över ansvaret på andra.... vem var det som beskrev och beklagade över om psykiska men om personen skulle ha varit i sängs med en transsexuell pga missbedöming?? Är det redan glömt??
Jag skrev innan att det finns inga perfekta människor, så hur fick du till det den sista meningen??
Men det kanske jag inte fick fråga, för då får väl du psykiska men.... ;D