Anonym (Meja) skrev 2013-12-22 20:20:35 följande:
Men oftast så träffar ju den nya familjen varandra varje dag och de första barnen träffar han i bästa fall bara varannan vecka så det kanske inte är så konstigt att pappan vill ge dem uppmärksamhet när de väl är där.
Jag vet inte om du någon gång haft barnvakt och varit ifrån dina barn ett par dagar? Saknade du dem något då? Gav du dem lite extra tid och uppmärksamhet när du kom hem igen?
Om du skulle hamna i en situation där du bara fick träffa dina barn varannan helg hade du saknat dem tiden då ni inte sågs? Hade du kanske sett till att försöka få så mycket tid med barnen när ni väl sågs och låta mannen,som du ser varje dag, få stå tillbaks lite?
De allra flesta normala föräldrar saknar sina barn när de är ifrån varandra så mycket. Det beror på att de älskar sina barn. Älskar du dina barn? Om du gör det undrar jag varför du har så liten förståelse för att andra föräldrar älskar sina barn?
Tyvärr så har vi ingen barnvakt.
Resonerar man så och omsätter det till att personen man lever med degraderas till hembiträde när de tidigare barnen kommer. Hur länge kommer partnern tycka det är kul att de kommer?
Även om jag skulle varit borta från dem i flera månader så hade jag varit tvungen att ta tag i matlagning osv när jag kom hem och fick träffa dem igen.
Men egentligen förstår jag inte varför ts står i köket och lagar mat och städar osv.
Jag hade gjort något jag tyckt var kul, och hade mannen inte visat intresse för att vi skulle laga mat tillsammans så hade jag bara värmt något från frysen, till mig själv. Alt kört till Mc Donalds om vi haft gemensamma barn som också behövde mat.
Det jag vänder mig emot är att det inte går att både älska sina barn OCH va delaktig i familjen, och i bestyren som måste göras.