Lovizas Mamma skrev 2013-12-25 15:00:02 följande:
Förra julen sa jag också att vi köper bara till barnen, men jag köpte ju till han och alla andra vuxna ändå men "från barnen" och jag fick ingenting....det var lite trist, tänkte säkert att han fixar nått till mig från barnen, men nej....skyll mig själv då för det var min ide och jag kan ju inte bli sur och besviken för att han gjorde som jag sa...så iår sa jag att vi köper åt alla och jag vill också ha paket :) och det fick jag,
Jag förstår inte riktigt varför vuxna säger så, som till varandra i par och sen att det köps iaf fast från barnen. Har sett det flera ggr nu. Jag kan tycka att det blir mycket då vi sitter ihop med syskon, kusiner, syskonbarn, kusinbarn, min makes morbrors frus föräldrar och en massa annat och nej vi köper inte till dom vuxna. Men vi köper ibland, fast något lite roligt, el knäppt, el stickar själva, byter chokladpraliner som vi gjort. Något sånt.
Men jag har gift in mig i en släkt, med en make som säger så där och sen köper folk fast skriver från barnen och jag har suttit där och varit den som inte gett något alls då jag skulle följa reglerna.
Så min korkade fråga är då om detta är något man säger för att vara vänlig och inte ställa krav, men att det finns förhoppningar att få iaf? Jag skulle helt ärligt bli jätteledsen om jag inte fick en julklapp från min man.