• Anonym (J)

Min sambo klipper sig så fult...hon blir ful!!

Min sambo va så vacker och snygg förut. Nu har hon fått för sig att klippa av sitt hår jättekort. Hon rakar vid sodorna och nacken och sparar som en potta resterande. Det ser ut som att hon lagt en kastrull på huvudet och klippt efter den. Värst av allt är att hon tycker det är skitsnyggt, men hon passar verkligen inte!!!!

Innan hade hon långt och fint hår. Hon var verkligen jättesnygg! Sen hon klippte sig har i princip hela skönheten försvunnit (det ytliga; invändigt är hon lika vacker)...och man vill ju inte att ens partner ska se ut som en kalkon, för det är precis vad hon liknar i den nya frisyren. Jag bågar inte säga att det är fult för jag vill inte såra henne...men usch..blir så avtänd :/.

Vad ska jag göra? Hur kan jag på ett snyggt sätt säga till henne att hon ska ha långt hår?

• Svar på tråden Min sambo klipper sig så fult...hon blir ful!!
  • nymedlem

Nu får du ju vänta i ex antal år om hon snaggat sådär kort. Bättre att försöka tycka om henne ändå.

• Anonym (J)
    nymedlem skrev 2013-12-27 14:29:55 följande:
    Nu får du ju vänta i ex antal år om hon snaggat sådär kort. Bättre att försöka tycka om henne ändå.

Det har jag inga problem med. Bara hon slutar med den frisyren. Kan också påskyndas med hårförlängning
  • sextiotalist

Du säger vänligt till henne.
    "Älskling, hur mycket jag än försöker, jag kan inte tycka om den frisyren, jag tycker den inte klär dig alls. "

Dvs du säger att du verkligen har försökt gilla den. Du säger inte att hon är ful, du säger inte att frisyren är ful, men ändå är du ärlig om den.

• Anonym (M)

Det råkar inte vara röd/orange-färgat också?

• Anonym (laracroft)

Sätt tofsar i ditt hår och gå runt och låtsas som inget. Tillslut kommer hon säga något, tillexempel att det är fult och att du ska ta bort tofsarna. Säg då till henne att du inte gillar hennes hår heller och att du inte tycker att tjejer är fina i kort hår.

Själv tycker jag att kort hår på tjejer ser förjävligt ut, verkligen INGEN passar i det. Så jag har långt hår och min kille älskar det lika mycket som jag. :)

• Anonym (Eve)

Min man har sagt till mig att han tycker jag är finast i långt hår men att han givetvis älskar mig lika mycket oavsett längden på håret. Svårare än så behöver det inte vara.

• Loriyana

Men snälla nån, du älskar väl inte henne för hennes frisyrs skull? Det viktigaste är väl trots allt att hon trivs med sig själv, och om hon nu tycker att snaggat är skitsnyggt, låt henne hållas.

• Cassidy
    sextiotalist skrev 2013-12-27 14:44:09 följande:
    Du säger vänligt till henne.
    "Älskling, hur mycket jag än försöker, jag kan inte tycka om den frisyren, jag tycker den inte klär dig alls. "

Dvs du säger att du verkligen har försökt gilla den. Du säger inte att hon är ful, du säger inte att frisyren är ful, men ändå är du ärlig om den.
    Håller med!

Jag förväntar mig att min man, på ett fint sätt, säger till om han inte gillar en frisyr. Hade iofs frågat honom innan jag gjorde nån drastisk ändring också, men vill hur som helst att han är ärlig! 
    Jag vet att han älskar mig hur jag än ser ut och den grunden finns nog i de flesta bra förhållanden. Lycka till!
  • Anonym (M 2)

Var ärlig och se om hon kan klippa sig på nåt annat sätt. Om hon inte vill, och om du inte kan förbise detta, så får ni nog gå skilda vägar. Du kan inte tvinga henne men om du säger som du verkligen tycker kanske hon "respekterar" dina åsikter. Tycker hon själv att hon är assnygg vill hon nog förmodligen inte ändra hårstilen dock.

• Anonym (J)
    Anonym (M 2) skrev 2013-12-27 17:05:43 följande:
    Var ärlig och se om hon kan klippa sig på nåt annat sätt. Om hon inte vill, och om du inte kan förbise detta, så får ni nog gå skilda vägar. Du kan inte tvinga henne men om du säger som du verkligen tycker kanske hon "respekterar" dina åsikter. Tycker hon själv att hon är assnygg vill hon nog förmodligen inte ändra hårstilen dock.

Hahaha förlåt men kunde inte låta bli att skratta nu... Skilda vägar till följd av en rakad frisyr..hahaa!! Undra hur släkt och vänner reagerar på det.

Men ja förstår hur du menar (även om just den meningen var rolig), så tack :)
Svar på tråden Min sambo klipper sig så fult...hon blir ful!!