• Anonym (Mittemellan)

Cannabisrökande man!

Jag har ett dilemma. Min man är Cannabisberoende! Jag fick strax innan bröllopet reda på att han röker på. Jag känner att jag motvilligt kan godta att han då och då röker, ungefär på fester men absolut inte som vanlighet. Han erkände dock aldrig självmant utan jag frågade och då svarade han att han gör det sällan. Han fick förklarat av sig att jag inte vill leva med en beroende droganvändare. Efter ett tag visade det sig självklart att han röker på i stort sett varje dag, ibland 2 ggr under dagen. Han säger att han röker mycket mindre än förr. Vi bråkar om detta i perioder sedan orkar jag inte mer. Jag har inte gift mig för att bråka jag vill njuta av livet med honom. Det andra problemet är hans extremt marijuanarökande syster som hela tiden ger honom en massa att röka och han ser upp till henne något extremt. När jag hotat med att gå ifrån umgänget (när vi är med syster o henne man + kompisar som alla röker på) om han röker så gör han det ändå och ja vill inte ställa till med en scen framför alla. Hon vet att jag ogillar marijuana men de skiter hon i. Fine. Men vad som sårar mig är att han väljer sina behov framför mig elt självklart. Vill ej lämna honom. Vad ska man göra? Ska man helt enkelt godta det? Jag kan inte har redan försökt i 2 år! Han har lovat att skära ner ordentligt men säger att han behöver tid vilket är lögn för han har haft 2 år men säger att han fortfarande känner press fårn mig och att jag måste lära mig vänta och acceptera hans sätt.

börjar bli orklös...

• Svar på tråden Cannabisrökande man!
  • Anonym (-)
    FlamingRed skrev 2013-12-30 15:24:33 följande:
    Du tänker att dessa minderåriga slutar handla med droger om vi säger till dom att de bara behöver vänta tills dom är 18? För då får dom handla... Ja, det är nog där deras problem ligger.

Ungefär på samma sätt som ingen dricker alkohol eller att 15-åringar säljer sprit till varandra? För just det, det är ju reglerat och då försvinner all skit.

Med en legal marknad så ger man folk valmöjlighet, samtidigt som man låser ut snorvalpar från försäljningsleden, den svarta marknaden kommer givetvis aldrig försvinna helt men i alla fall den största delen kommer gå upp i rök *pun intented*

du verkar oroa dig över diverse om eller kanske nör det kommer till drogbruk i ung ålder men blundar helt för skit som pågår just nu, jag får inte det att gå ihop.

• FlamingRed
    Anonym (-) skrev 2013-12-30 15:28:21 följande:

Med en legal marknad så ger man folk valmöjlighet, samtidigt som man låser ut snorvalpar från försäljningsleden, den svarta marknaden kommer givetvis aldrig försvinna helt men i alla fall den största delen kommer gå upp i rök *pun intented*

du verkar oroa dig över diverse om eller kanske nör det kommer till drogbruk i ung ålder men blundar helt för skit som pågår just nu, jag får inte det att gå ihop.

Ja, jag oroar mig för bruk i ung ålder. Trots all annan skit som pågår.

Jag ser hur reglerad alkohol påverkar unga negativt, och tänker därmed att andra reglerade substanser också kommer påverka unga lika negativt.
  • Anonym (-)
    FlamingRed skrev 2013-12-30 15:32:25 följande:
    Ja, jag oroar mig för bruk i ung ålder. Trots all annan skit som pågår.

Jag ser hur reglerad alkohol påverkar unga negativt, och tänker därmed att andra reglerade substanser också kommer påverka unga lika negativt.

Så det bästa 'r att ge dom obegränsad tillgång och möjlighet att dra in snabba skattefria veckopengar? låter som en toppen idee det där.

Verkligen.

• FlamingRed
    Anonym (-) skrev 2013-12-30 15:33:38 följande:

Så det bästa 'r att ge dom obegränsad tillgång och möjlighet att dra in snabba skattefria veckopengar? låter som en toppen idee det där.

Verkligen.

Jag är mer orolig för minderåriga brukare. Minderåriga handlare har nog större problem än huruvida det är reglerat eller ej.
  • FlamingRed
    Digestive skrev 2013-12-30 15:21:26 följande:
    Menar vad som står och som det går att se så står det ingenting om 15-åringar.
    Du skrev,

"Så länge det hör till sanningen så kan allt annat som florerar kring cannabis, när det då inte fås odla i en kruka i hemmet, ses som en effekt utav förbudet."

Och jag bara antog att minderårigas brukande är en del av "allt annat". Sorry om jag missförstod dig.
  • Anonym (-)
    FlamingRed skrev 2013-12-30 15:35:48 följande:
    Jag är mer orolig för minderåriga brukare. Minderåriga handlare har nog större problem än huruvida det är reglerat eller ej.

Och obegränsad tillgång stillar ditt oro?

Jaså det tycker du? Skulle droger vara legala skulle minderåriga INTE deala, innan detta orarta helt så vist kunde man via kompisar fixa ett och annat, det jag ser på gator nu är inte att eventuellt förse kompis om man har, det är en fullskalig verksamhet.

• frappa
    FlamingRed skrev 2013-12-30 14:40:09 följande:
    Så återigen hävdar du att ett beroende är som en av/på-knapp. Antingen är du beroende, eller så är du det inte?

Det finns inga nivåer av beroende?

Såklart man antingen är beroende eller inte, eller börjar du ta in kvantfysik i det hela och kanske den där katten som är instängd med giftiga gaser.

Där katten lever men ändå inte.

• frappa
    FlamingRed skrev 2013-12-30 14:40:54 följande:
    Så varför använder du då ordet lögnare mot mig i var och varannat inlägg?

För delar av det du säger stämmer inte.
  • FlamingRed
    Anonym (-) skrev 2013-12-30 15:39:58 följande:

Och obegränsad tillgång stillar ditt oro?

Jaså det tycker du? Skulle droger vara legala skulle minderåriga INTE deala, innan detta orarta helt så vist kunde man via kompisar fixa ett och annat, det jag ser på gator nu är inte att eventuellt förse kompis om man har, det är en fullskalig verksamhet.

15-åringar driver fullskaliga verksamheter säger du, med obegränsad tillgång.

Snart säger du väl också att detta är alla 15-åringars vardag?
  • FlamingRed
    frappa skrev 2013-12-30 15:41:38 följande:
    För delar av det du säger stämmer inte.
    Upplys mig, vad har jag sagt som inte stämmer?
Svar på tråden Cannabisrökande man!