• Anonym (Mittemellan)

Cannabisrökande man!

Jag har ett dilemma. Min man är Cannabisberoende! Jag fick strax innan bröllopet reda på att han röker på. Jag känner att jag motvilligt kan godta att han då och då röker, ungefär på fester men absolut inte som vanlighet. Han erkände dock aldrig självmant utan jag frågade och då svarade han att han gör det sällan. Han fick förklarat av sig att jag inte vill leva med en beroende droganvändare. Efter ett tag visade det sig självklart att han röker på i stort sett varje dag, ibland 2 ggr under dagen. Han säger att han röker mycket mindre än förr. Vi bråkar om detta i perioder sedan orkar jag inte mer. Jag har inte gift mig för att bråka jag vill njuta av livet med honom. Det andra problemet är hans extremt marijuanarökande syster som hela tiden ger honom en massa att röka och han ser upp till henne något extremt. När jag hotat med att gå ifrån umgänget (när vi är med syster o henne man + kompisar som alla röker på) om han röker så gör han det ändå och ja vill inte ställa till med en scen framför alla. Hon vet att jag ogillar marijuana men de skiter hon i. Fine. Men vad som sårar mig är att han väljer sina behov framför mig elt självklart. Vill ej lämna honom. Vad ska man göra? Ska man helt enkelt godta det? Jag kan inte har redan försökt i 2 år! Han har lovat att skära ner ordentligt men säger att han behöver tid vilket är lögn för han har haft 2 år men säger att han fortfarande känner press fårn mig och att jag måste lära mig vänta och acceptera hans sätt.

börjar bli orklös...

• Svar på tråden Cannabisrökande man!
  • FlamingRed
    Anonym (..) skrev 2013-12-30 15:03:55 följande:
    Inte läskunnig ? Alkoholhandeln är REGLERAD, vilket var själva poängen i inlägget. 

(Detta är inte samma (..) som skrev inlägget ovan.
    Alkoholen är reglerad jo, och ändå är 15-åringar fulla. Så vad är poängen med att det är reglerat menar du?
  • FlamingRed
    Anonym (-) skrev 2013-12-30 14:58:50 följande:
    Om du nu är orolig hur femtonåringar påverkas varför ser du till att dom utan några problem alls kan få tag på vilken drog som helst ... utom alkohol som är reglerad.

Får 15-åringar inte tag på alkohol utan problem?
  • Anonym (-)
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-30 15:03:20 följande:
    Efterfrågan skapar tillverkning - Förbud skapar inte tillverkning

Med andra ord: Hade ingen efterfrågan funnits hade det inte heller funnits drogkarteller eller tillverkning.

Detta gör att ni håller igång kartellerna och ni sponsrar även deras andra verksamhet -trafficking, där barn och kvinnor våldtas
    Att människor mördas av kartellerna, och hur kvinnor och barn utnyttjas och våldtas förminskas kallas svammel och vanföreställningar eller skyllls på de som vill få stopp på kartellerna
    Forskning som visar på skadliga effekter avfärdas som osanna
    Är man emot droger kallas man för 'knarkkrigare' och mördare
    Ni har hjälpt till att visa hur skadligt det är med droger mycket bättre än jag någonsin skulle kunnat göra. Tack för att ni envist fortsatt visa er knivskarpa logik, ert rättfärdigande och er brist på att medge ansvar.
    Ni har frikostigt delat med er av era 'sanningar' och underliga tankesprång

Idag kan ni ha räddat någon från att någonsin testa droger.

(nu behöver jag inte skriva mer men ni kommer väl oupphörligen fortsätta med era 'sanningar' och 'fakta'.
    Och oavsett om de är tillförlitliga eller inte så kommer ni att försöka passera dem som sanningar, men jag har tillit till de som läser tråden och inte är droganhängare och tror att de kan se igenom er propaganda)

Underligt då störst bruk är i dom mest rabiata länder men okey, du kan ju inbilla dig det.

Hur tänkte du rent praktiskt ta bort efterfrågan då människan defacto aldrig kommer sluta berusa sig på harmlösa droger som cannabis.

Det som skapar karteller är inte den normala konsumenten som vill koppla av i soffan nån timme, det är såna som dig som önskar fortsatt krig och lagstiftare som låser ut vita aktörer från en annars smutsig marknad.

Det som kallas för svammel är när folk anstränger sig att skyffla skuld på dom som inte kan påverka nånting, slutkonsumnetet har inte makt att göra annat än finna sig i situationen skapat och underhållen av andra.
    det du skriver är även ypperligt legalisderingsargument, SE BARA vad som händer när baroner och karteller sköter om marknaden, det är inte så det skulle se ut om man skulle behöva licens för odling, registrera företag, betala skatt, anställa folk.

forskningen, om man nu ser till objektiv forskning och inte svenska sanningar tyder på att cannabis har få, lätta och snabbt övergående biverkningar, inget att höja på ögonbrynen om man ser till den lagliga drycken som prackas på folk.

Är man det minsta hälsomedveten och bryr sig om sig själv så väljer man kanske bort legal nervgift/lösningsmedel/bilbränsle till förmån av droger som inte sargar varje organ dom kommer i kontakt med.

Det roliga i det hela är att ja, information sprids, bara det, det är en av anledningar till varför cannabis har gått om alkohol som drog nummer ett hos unga, just att man dels har tillgång till det fria info flödet och dels att man ser hur "argumenten" ser ut från knarkkrigarens sida.

• Anonym (-)
    FlamingRed skrev 2013-12-30 15:11:53 följande:
    Vilken drog som helst utan problem? Aldrig sett någon 15-åring med kokain, lsd, osv osv...

Däremot 15-åringar som är fulla överallt...

Du är så naiv att jag har nästan lust att klappa dig på huvudet.

Om det inte var för faktum att ditt flummande och hur du konsekvent kör på selektiv läsning eller ingen alls är piss jävla irriterande.

• Anonym (-)
    Anonym (-) skrev 2013-12-30 15:15:25 följande:

Om det inte var för faktum att ditt flummande och hur du konsekvent kör på selektiv läsning eller ingen alls är piss jävla irriterande.

Som en förlängning, jag ser 13-15 åringar springa runt och deala på gatan, har då aldrig sett nån vidare öppen spritförsäljning.

• FlamingRed
    Anonym (-) skrev 2013-12-30 15:16:04 följande:

Som en förlängning, jag ser 13-15 åringar springa runt och deala på gatan, har då aldrig sett nån vidare öppen spritförsäljning.

Menar du att dessa 13-15-åringar inte kan få tag på alkohol utan problem?
  • FlamingRed
    Anonym (-) skrev 2013-12-30 15:15:25 följande:

Är jag naiv för att jag sett 15-åringar dricka, men inte ta LSD?
  • Anonym (-)
    FlamingRed skrev 2013-12-30 15:18:33 följande:
    Menar du att dessa 13-15-åringar inte kan få tag på alkohol utan problem?

Ska vi se, vad är det du missar här, vi har minderåriga som springer runt och säljer illegala droger till betalande kunder, som direkt följd av våran lagstiftning och du undrar ... ja det var det där med selektiv läsning och evigt flummande.

• Digestive
    FlamingRed skrev 2013-12-30 14:53:36 följande:
    Nja, oron kring tex hur cannabis påverkar utvecklingen av hjärnan hos en 15-åring är väl knappast en effekt av förbudet. Eller vad menar du?
    Menar vad som står och som det går att se så står det ingenting om 15-åringar.

Det går dock att oroa sig för 15-åringar även utan kriminaliteten bakom cannabis. Inte direkt så att alkohol får människor att sluta oroa sig över sådant, bara för att alkohol har legal status.
  • FlamingRed
    Anonym (-) skrev 2013-12-30 15:21:05 följande:

Ska vi se, vad är det du missar här, vi har minderåriga som springer runt och säljer illegala droger till betalande kunder, som direkt följd av våran lagstiftning och du undrar ... ja det var det där med selektiv läsning och evigt flummande.

Du tänker att dessa minderåriga slutar handla med droger om vi säger till dom att de bara behöver vänta tills dom är 18? För då får dom handla... Ja, det är nog där deras problem ligger.

Ungefär på samma sätt som ingen dricker alkohol eller att 15-åringar säljer sprit till varandra? För just det, det är ju reglerat och då försvinner all skit.

Svar på tråden Cannabisrökande man!