• Narnia

Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014

Hej! Är gravid i v.7+0 (v.8) efter IVF. Jag är 35 år, första barnet. Har BF 21/8. Någon mer från Luleå som har BF till sommaren/hösten 2014? Ska vi följas åt, dela erfarenheter, tips, peppa varandra? och kanske tom träffas på BB, vem vet! ;)

• Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014
  • Mosie
    Narnia skrev 2014-02-18 00:55:34 följande:
    Nu har jag skapat en hemlig Facebook grupp "BF 2014 Luleå" "en grupp för oss blivande mammor och pappor 2014 i Luleå". Tänkte att våra partners kanske också vill hitta någon att prata om hur de upplever att vänta barn? Jag skrev "mammor och pappor" men självklart menar jag även "blivande mammor och mammor" eller "blivande pappor och pappor".
    Mitt namn är Nuria Melé och eftersom gruppen är hemlig tror jag att ni måste bli "vän" med mig för att få bli bjudna. Vad säger ni, ska jag göra gruppen "sluten" bara, så ni hittar den utan att behöva bli "vän" med mig?
    Allt gott!

Gör gruppen sluten till att börja med kanske, annars kan du nog bjuda in eller det kanske kräver att man är vän först ja :)
  • Meme 80

Tack för era svar! Glad Så VUL kan man göra hos Hasslers och NUPP/KUB närmast i Umeå. Vi ville göra KUB denna gång men att resa till Umeå och göra privat, det blir lite för dyrt. Jag ligger lite lågt med facebookgrupper osv. Är bara i v 5 - 6 och vi har inte berättat ngt så här tidigt för någon. Så jag håller mig anonym Flört 

Angående symtom har morgonillamåendet kommit smygande redan. Men inga kräkningar så man får väl vara glad över det!

liljah33 skrev 2014-02-16 17:33:22 följande:

Jag har gjort tidigt VUL hos Hasslers. Och då sa kvinnan "Vi gör VUL före vecka 12 och vecka 12 vanligt UL". Så jag tror ju bara receptionisten måste svamlat? Jag ska kontrollera igen.. 

Jag skulle rekommendera Stadsviken inne i Luleå city. 

Tack för rekommendationen Liljah33! Börjar bli dags att skriva in mig!
  • perniha

Pust! Idag har jag avklarat glukosbelastning 1 av 2 under denna graviditet! Var faktiskt lite nervös inför denna då jag varit så groteskt törstig denna sväng...men jag klarade mig med en OK-stämpel! Däremot bävar jag inför nästa, sockerlösningen var ju inte direkt mumma att dricka och dessutom på tom mage som innebär lite lätt illamående redan från start...måste däremot ha sett väldigt kul ut när jag i princip rusade till ICA och köpte en stor macka som jag nog tröck i mig på en 3-5 tuggor innan jag åkte iväg till jobbet...akut hungrig??

• Narnia

Haha!!! Det låter som min upplevelse på glukosbelastningen för två veckor sedan!! :P
    Sköterskan (eller hon från labbet) blev helt chockad när hon såg att jag druckit vätskan på mindre än 10 sekunder... varför förlänga lidandet liksom... bakslaget kom dock efteråt när man fick illamående från hell!!! URK! säger jag bara!
    Jag hade dock en macka med mig i bilen som jag också tryckte i mig på direkten efter att eländet var avklarat. ;)

• Narnia

Jo, någon önskade att gruppen skulle vara hemlig så då gäller det att bli vän med mig först... hade dock föredragit att ha gruppen lite mer öppen så ni hittar själva utan att behöva bli vän med mig, för annars är det mellan oss som allt blir så öppet. Inget illa menad, men jag brukar bara ha folk jag känner personligen på Facebook. ;) man kan då fortsätta kommunicera här och gå med i gruppen då man känner sig redo.
    Än så länge är vi tre i gruppen, min sambo och "min lilla groda". Jag har nu skickat ett meddelande till henne för att höra om det är ok att jag gör den öppen så inte hon blir exponerat utan att hon önskar det. Jag hör av mig när jag fått svaret så vet ni! :)

• min lilla groda

Nu har jag sett ditt meddelande Narnia och det är helt ok för mig att göra gruppen mer öppen.

Jag är hemma med influensa men på bättringsväg, fast igår började jag må illa igen. Jag har varit fri från illamåendet i tre veckor och hoppas verkligen att det inte är graviditetsillamåendet som gör en comeback. Tidigare idag försökte jag få i mig nåt att äta för att må bättre men tog mig bara in i köket där dottern hittade mig stående på alla fyra med pannan i golvet och försökte att inte kräkas. Fick en riktig dejavú från gravidillamåendet som jag helst hade kunnat vara utan. 

Till er som har strejkande magar, jag har en magsjukdom och tar en matsked rapsolja/dag och det är det första som fungerat för mig, som varken gett för stor eller för liten effekt. 

• Narnia

Krya på dig!! Lät inte mysigt alls det där!

Då öppnar jag gruppen! "BF 2014 Luleå" heter den. :)

• Mosie

gruppen kommer tyvärr inte upp för mig alls, kan inte se den under dina grupper heller Nuria så den kanske fortfarande är osynlig?

Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014