• Anonym (Hypokondrisk med nagelproblem)

Nagellossning

Jag har sedan ett par veckor fått nagellossning på flera utav mina fingernaglar. Eftersom jag är väldigt hypokondrisk måste jag få höra om någon har erfarenhet utav detta. Det dök upp väldigt plötsligt och till saken hör att jag har använt depends gellack med uvlampa konstant under ca 6 månader. Har heller inte använt remover få jag tagit bort detta utan har dragit av det. Kan det här vara en reaktion utav det eller vad kan det vara? Det har blivit lite bättre sen jag tog bort det och låtit naglarna bara vara.

• Svar på tråden Nagellossning
  • Anonym (Hypokondriker med nagelproblem)
    BookLady skrev 2014-01-03 19:14:21 följande:
    Nej det var inte ömt alls men det kan det kanske vara, vet inte. Något du kan titta efter också är om du har pyttesmå inbuktningar/prickar i naglarna som små hål nästan. Då kan det vara nagelpsoriasis.
    Nej, det har jag inte. När jag hade dragit bort gelén sista gången så var ju naglarna väldigt irriterade och röda. Det har lagt sig en hel del och släppet har krupit tillbaka lite. Så det kanske beror på yttre åverkan trots allt.

Någon annan som har erfarenhet?

• Anonym (samma)

Jag får samma när jag stressar, fast mitt är mycket värre, mina naglar släpper nästan hela vägen ner, har kollat det hos läkare men kunde inte hitta annat fel än att jag var enormt stressad

Kan kanske vara en kombo utav båda då jag haft det sjukt stressigt dom senaste fyra månaderna. Har det gått tillbaka fort för dig när det hänt ( som att det växer ihop själv) eller har det växt bort? Tycker att mitt förändras och blir lite mindre och då måste det ju ta fäste igen.

Och ja, jag har tyvärr dragit bort gelén då removern inte funkat alls. Tyckte det kom så plötsligt dock efter att ha gjort det många gånger. Men det kanske inte är så konstigt ????

• sofiesan

Det är inget farligt med nagellossning men gör bara som jag skrev först med att klippa ner dom. Nageln i sig är dött material så de påverkas inte ab stress de e isåfall tillväxten men aldrig hört talas om att de blir nagellossning utan mer sköra naglar som skivar sig..om du ska gå till en läkare sök en hud läkare isåfall vanliga vet inget om naglar

Läste någonstans att Tea tree olja kunde vara bra för att läka det. Vet du något om det?

Anonym (samma) skrev 2014-01-04 09:23:17 följande:
    Jag får samma när jag stressar, fast mitt är mycket värre, mina naglar släpper nästan hela vägen ner, har kollat det hos läkare men kunde inte hitta annat fel än att jag var enormt stressad
    Hur har ditt läkt? Har det växt ut (vilket) ta väldigt lång tid!
  • Khaleesi

Mina är ännu värre, har dock fortfarande gellack på då jag jag hade en fula-naglar kris i veckan men detta var sista gången. Det är hemskt och gör ont! Kan lägga upp bild när när jag tagit bort det, nu måste jag verkligen ta tag i det. :(

Svar på tråden Nagellossning