Inlägg från: Anonym (Alice) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alice)

Anonyma viktklubben

Jag hoppar på här :) 

Längd: 1.72

Startvikt: 81kg

Målvikt: 70kg

Vikt imorse: 79.4

Började förra torsdagen. Tar hjälp av iTrim, även om jag är lite osäker på om det verkligen är rätt sätt för mig. Klickar inte helt med personalen. Matvis så byter jag delvis ut mat mot ersättning (specialgröt till frukost och måltidsbar till mellanmål), lunch och middag blir kött och grönsaker enligt "handflatemetoden minus". Detta mest för att jag är mjölkproteinsallergiker, så det finns väldigt få ersättningar som jag faktiskt kan äta utan att få problem med mage och immunförsvar efteråt. 

I övrigt försöker jag gå 10.000 steg om dagen, träna två gånger i veckan, äta vid regelbundna tider och dricker endast vatten, te och kaffe. 

Denna veckan har varit sjukt påfrestande pga dålig sömn och min metabolism har kommit igång-> kroppstemperaturen höjs-> känner mig febrig konstant. -.- 

Men men, det känns faktiskt inte så galet svårt som jag trodde att det skulle göra! Det är och borde vara möjligt :)

• Anonym (Alice)

Kan tillägga att min kroppsform är sjukt kurvig, riktig timglasform, så ser inte stor ut alls. Men vill gärna bli piggare, må bättre och minska risken för sjukdomar :) 

• Anonym (Alice)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-09 09:17:47 följande:
     Ofta i samband med någon fest eller resa där jag misslyckas med att hålla koll på maten. Vet inte hur jag ska knäcka den nöten! Har någon några bra idéer?...

Så min plan är att köra rätt tufft i fem veckor och sen sakta mer lite grann. Första fem veckorna är det nolltolerans mot socker, snacks och alkohol. Sen får det bli bara vid speciella tillfällen som om vi är bortbjudna på middag eller liknande. Inget godis i soffan bara för att det är fredag. Jag tror jag måste bryta mönstret med att äta "bara för att". Mat ska vara gott men framförallt till för att stilla hungern. Inget annat. Som tur är har jag en sambo som är med på tåget och inte köper hem snacks och godis. Men att det ska vara så jäkla svårt att stå emot!? Förresten, ursäkta bristen på radbrytningar, skriver från ipaden.
    Hur många gånger om dagen äter du? Jag har märkt att mitt sockersug försvinner helt när jag äter 4ggr om dagen med 3-4h mellanrum. Är sådan som annars äter choklad så fort jag får syn på det, men i söndags hade jag kladdkaka och sorbet framför näsan på mig i en halvtimme, kände inte ens för en tugga :)
  • Anonym (Alice)

Haha glömde skriva till den första delen av citatet...

På fest så tycker jag det är lättast att ge sig själv en ranson. "Såhär mycket får jag äta ikväll, varken mer eller mindre" och så räknar man helt enkelt. Kanske låter trist, men man håller koll :) 

• Anonym (Alice)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-10 08:45:35 följande:
    Välkommen Alice :)

Låter som ett jättebra koncet du har hittat, men vad är Itrim för något? Är det måltidsersättningar? Har hört varumärket flera gånger men aldrig riktigt fattat vad det är Skäms.

Jag har också märkt det där med att kroppstemperaturen höjts! Men det är ganska skönt nu när det är så burrigt väder ute tycker jag :)

Tack! Jo det känns rätt :) 

Itrim är en lösning på alla plan. De har ett eget gym, coacher osv. Det man gör är att man går dit på en analys där de kollar vikt, fett- muskel- och vattenfördelning i kroppen, kondition och metabolism. Utifrån detta så sätter man ett mål, och binder sig till dem helst 1-2år för att viktnedgången ska hålla. Där bestämmer man även om man ska äta deras ersättningar eller vanlig mat enligt handfast-minus eller en kombination.

Samt mål att sätta upp. Hur många steg ska jag ta varje dag i form av vardagsmotion? Hur ska jag träna på gym? De två är standard. Sen kan man lägga till tre egna mål, som kan vara vad som helst. Vet en som satte som mål att hen skulle läsa i en bok 20min varje dag.

Man går på regelbundna hälsokontroller där de kollar upp allting igen och ser framstegen. Om man har guld- eller silvernivå, går man varannan vecka på ett gruppmöte där man jobbar med sin mentala nivå tillsammans med andra, ger varandra tips och stöd osv. 

Så det är Itrim typ :) 

Mja, jag har sjukt låg kroppstemp, så när man går upp 1,5°c så vill jag typ dö :P

• Anonym (Alice)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-10 10:24:28 följande:
    Oj, det låter ju suveränt! Skulle vara väldigt intressant att kolla upp sin kropp så grundligt! Är helt övertygad om att du kommer lyckas, måste vara inspirerande med gruppmöten m.m. och att känna att man blir "kollad" så man sköter sig :)
    Jo det är ett sjukt bra koncept och de lyckas väldigt bra med sina medlemmar som följer programmet. Dock är jag rätt individuell av mig så kanske inte är den perfekta matchen just för mig :) Men ska prova och se hur det går. Gruppen verkar trevlig iaf^^

Igårkväll failade jag dock. Sambons föräldrar, varav fadern jobbar som pilot, kom hem med mat från en restaurang i Thailand (thai take-away på riktigt haha) så jag åt några vårrullar för mycket och smakade på Mango sticky rice. Dock mycket mindre än vad jag hade ätit vanligtvis, så det är väl någon slags framgång :) Blir att gå några extra tusen steg och kanske dra till gymmet en extra gång :)
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-10 13:31:54 följande:
    Wow, snacka om riktig take away Det måste varit jättegott, älskar själv thaimat men att få riktig äkta thaimat, mums! Tycker du gjorde rätt som smakade :) Det viktigaste bevisade du ju för dig själv - att du inte behövde äta mer än det du smakade så du ska inte ha dåligt samvete tycker jag.

Det låter som ett riktigt bra koncept, men är det inte jättedyrt?! Du kommer bli den som får peppa igång oss andra sen om några veckor om vår motivation dalar ;)

Haha I know! Sjukt nice :D Nej, och för en gångs skulle så mår jag inte dåligt över det. Vilket är nice^^

Sjukt bra, men ja dyrt. Dock är det bannemig värt det. Att sätta ett pris på hälsa, det går inte riktigt. Tro mig, jag har varit på sjukhuset tillräckligt för att veta det, med svininfluensa hit, halsfluss dit, körtelfeber där och akut gastrit här.. :P Haha yay! ;D 

Anonym (Victoria) skrev 2014-01-10 14:05:54 följande:
    Nu måste jag få undan lite jobb här så jag kan kila och hämta lillkillen lite tidigare. Han sa häromdagen vid nattning "mamma, du gör nästan aldrig någonting med mig", det gjorde ont i hjärtat  Och visst, när jag tänkte efter så vissa dagar blir det mest matlagning, TV och sängen efter att man kommit hem :/ Så vi bestämde att vi ska hitta på något som han vill varje dag minst 30 min, vilket ju inte heller så mycket egentligen...

Usch vad jobbigt :( Hoppas det löser sig nu då! Tycker det lätt som en bra deal :)
    Ha det sjukt bra!^^

Och jag måste ha ätit den mest oinspirerande lunchen på länge. Två korvar och en hop med ärtor och broccoli. Märks att huvudet behöver vila ._.

• Anonym (Alice)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-10 14:33:12 följande:

Jag har snöat in på omelett till lunch under veckan. En enkel omelett på ägg och lite mjölk och så en hel hög med olika grönsaker som jag fräser ihop och lägger på omeletten. Blir gott och mättande. :)
    Jag har sjukt svårt för omelett tyvärr :P Men tack för tipset^^
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-10 19:15:58 följande:
    Ja, då var hamburgarna ätna, väntar på mitt efter-maten-kaffe. Grabbarna har bänkat sig framför TV:n med ostbågar och chips..... så nu gäller det att stålsätta sig! Just nu är jag proppmätt, men eftersom det står framför näsan så kan man ju få för sig saker under kvällen..
    Kom igen! Det klarar du bra! :D
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-10 22:14:19 följande:
    Hej tjejer!
    Tänkte göra er sällskap om det är okej? Även jag är i behov av att gå ner en massa kilon. Fick mitt andra barn i november och även om jag är nere på samma vikt som jag hade innan graviditeten så är det en massa som ska bort.
    Jag är 173 cm lång och vägde i måndags 110 kg. Mitt första delmål är 100 kg. Sedan 90 kg, 80 kg och min målvikt är 75 kilo. Det känns realistiskt för mig. Så 35 kilo... Jo men det ska väl gå. När jag fick första barnet ammade jag och då rasade jag i vikt. Var nere på 83 kilo innan mitt liv blev kaos pga lite tråkiga omständigheter.

Jag har precis fått klartecken om att börja träna igen av bm och sjukgymnast. Jag älskar att gymma, då styrketräning MEN det är rätt svårt att omvandla fett till muskler så jag har tänkt att satsa mest på kondition till att börja med samt core då min rygg är lite ledsen. Jag rivstartade veckan med ett gympass i måndags, powerwalk med vagnen i onsdags och igår, idag var jag till gymmet en snabbis men det var så SJUKT mycket folk. En fredagkväll!? Så det blir ett nytt besök på söndagmorgon istället.

Sedan så använder jag mig även av Lifesum. Har sedan i måndags inte druckit läsk eller ätit något onyttigt! Och då har vi ändå ett skafferi fullt med chips, choklad och en massa annat gott. Meeen jag vet att jag kommer att ha mina svaga ögonblick...
    Välkommen! :D Och vi ska nog hjälpas åt att peppa varandra. Vilken fantastisk resa du kommer få! :)
Svar på tråden Anonyma viktklubben