-
36" i midjan är 36 tum, vilket är en relativt stor storlek. Nästan de flesta storlekar som ligger framme är 26-29, ibland kanske jag har hittat 30-32 :)Anonym (Jessica) skrev 2014-01-11 01:24:51 följande:Jag begriper inte riktigt vad det innebär med "36" när det kommer till jeans (använder inte byxor). Men det är något som inte är bra? Upplys mig gärna :)
-
Anonym (Victoria) skrev 2014-01-11 10:12:40 följande:Haha, korv är ju gott :) Jag brukar försöka ha middagsrester kvar hemma, men finns det inte så blir det ju knepigt :/ Ibland kokar jag bara ägg då och gör en sallad med lite pasta eller ett knäckebröd till, men ibland är man ju liksom bara inte sugen. Ägg går för mig lite i perioder.
Det lät inte roligt med svininfluensa och allt! Hoppas att du håller dig frisk i fortsättningen! Usch, jag fick vattkoppor för några år sedan, INTE roligt heller! Sen smittade jag hela familjen, visade sig att varken jag eller sambon hade haft det! Sonen kom lindrigast undan.
Jag har sett reklam nu för Itrim på TV, verkar bra så du kommer fixa detta! Det bästa där måste ju vara att det är så kontinuerlig uppföljning, man kan inte bara strunta i det själv efter några veckor för man måste ju gå dit iallafall och då kan man bli motiverad på nytt.Korv är riktigt gott ja :) men när man annars brukar vara sjukt satsig i köket så blir det lite nedsteg från vad man brukar äta :P Ägg äter jag rätt mycket i de flesta former, förutom stekt och omelett. Av någon anledning har jag sjukt svårt för just den formen av ägg :P Jättemärkligt^^
Nja, den var faktiskt rätt tuff. Bodde i en etagevåning då och var nära på att svimma i trappen, så stannade tillslut på första våningen och sov på soffan.... :P Och gällande barnsjukdomar så brukar de ju bli mycket värre för vuxna tyvärr. Det är väl därför man har alla vattkoppskalas på dagis?^^
Jo, Itrim är ett vinnande koncept helt klart :) Men tror även att min inställning och mentalitet är bättre nu än förra gången jag försökte mig på det. :)
-
Missade detta inlägg helt, GRATTIS! Sjukt grymt jobbat :)Anonym (Tjockismamma) skrev 2014-01-11 09:21:03 följande:-12 cm på 12 dagar. Känns bra! Men jag får ju spunk på appen som slänger ut mig i tid och otid. Kan inte skriva inlägg tex...
-
Gaah. Hade planerat ett glas vin. Men ovanpå det blev det crostinis som vi fått i gåva... Får definitivt bli gymmet imorgon förmiddag, så får sambon sovmorgon :)
-
Woho, 2kg på vågen, trots mens! Och nu ska jag på promenad medan sambon sover.
Varför har jag inte samma förutsättningar som han? Han tränar två gånger i veckan och är lite nyttigare, och *vips* 4kg lättare. Jag som går varje dag, tränar 2-3ggr i veckan (dvs rätt mycket mer än vad han gör) och äter sjukt strikt, går det väldigt mycket långsammare för.... Hoppas framtida barnen får hans metabolism och gener på den punkten, för deras skull :P -
Anonym (Victoria) skrev 2014-01-12 11:33:56 följande:Det här tar vi igen! Du var garanterat inte värre än mig.... Ska försöka att inte tänka på det utan dra lärdom från det :/ Var på utflykt, kom iväg försent så hann inte handla innan och då blev det minutbiff med pommes till middag.. och sen en del godis och chips på det i soffan. Tror jag bara tappade allt, var så trött men egentligen varken hungrig eller sugen :/ Fortfarande mätt faktiskt!
Jag älskar rödvin, men vet att om jag tar ett glas så slinker det gärna ner några kex med ost eller liknande så försöker avstå tills vidare.Ja ja, det är klart :) Var faktiskt bara 6stk i tumnagelstorlek så är ju inte kris^^ Blev mest när sambon bestämde sig för att äta två enorma mackor till nattamat som det brast för mig, då jag själv märkte av hungern. -.- Och jag kan verkligen inte somna när jag är hungrig, tyvärr. Ska be honom att låta bli att äta framför mig när han tar extra macka nästa gång.
Jag älskar också vin, men har rätt lätt för att hålla mig till ett glas, som tur är^^
Elin: Ja på 10 dagar är det inte helt dumt. Även om det mesta är vatten tror jag :) Haha visst är det så irriterande?:P
-
Anonym (Victoria) skrev 2014-01-12 11:54:06 följande:Tummen upp säger jag bara!! :)
Jag tror att vi kvinnor i regel har svårare att gå ner i vikt p.g.a. att vi har ett mer "instabilt" flöde av hormoner i kroppen som beror av just vår menstruationscykel. Sen kanske det också beror på att män har en högre testosteronhalt än kvinnor? Det är det enda jag kan komma på iallafall...
Duktig du är med träning också Alice!
Stort grattis iallafall, och sen kanske det "egentligen" är mer minus pågen t.o.m. eftersom du har mens nu!Asså, jag missar hela tiden inlägg :P Tramsigt^^
Men jo, det är ju förmodligen så. Dessutom har jag världens sämsta metabolism. När de mätte den låg den låååångt under normalvärdet.
Och träningen har jag börjat älska bara för några år sedan. Ger sånt bra utlopp för negativa känslor:)
Tack! Jag måste ta detta som positivt, är bara så kass på att ta åt mig av mina prestationer :) Hjälper när andra påminner en haha... -
Anonym (Tjock rullstolskörare.) skrev 2014-01-12 18:18:00 följande:Jag skulle behövs tips inför kommande veckas handling. Imorgon skrivs listan å på tisdag får jag handlat
!!
Så plocka fram era bästa tips och råd inför listan!! Handlar på Willys.
Frukostar/lunch/middag/mellanmål/bra och nyttigt "godis" och gärna sånt man kan ta när sötsug å hunger smyger sig fram framåt kvällen.Pauluns har en gröt som kan vara trevlig att äta på morgonen. Finns olika smaker, rätt bra innehåll och man håller sig mätt :)
Mycket frukt och grönt.
Ägg är superbra och nyttigt. Du kan göra scrambled eggs, äta de kokta, kanske en grönsaksomelett om det är något du gillar... Möjligheter är oändliga.
Om du vill kunna äta "pasta" utan att behöva räkna på det, så finns det nudlar gjorda på algmjöl. 10kcal per 100g, och smakar som glasnudlar. Shirataki har jag för mig att de heter, och finns i de flesta större Coop-butiker vet jag.
Till mellanmål tar jag nästan alltid en måltidsbar, då det är lätt att ha med sig om man är ute på stan eller något annat på eftermiddagen.
Om du kan äta mjölkprodukter så är ju kvarg/kesella/keso supernyttigt med mycket protein :) -
Anonym (Li) skrev 2014-01-12 18:20:21 följande:Fy vad jag mår dåligt idag. Sambon och jag har bråkat mer än vi någonsin har gjort. Han tycker vi ska tänka över vårt förhållande.. men mår iaf kass. Är så sugen på att bara vräka i mig allt godis i hela skafferiet, även köra och köpa ett gäng semlor.
Än har jag kunnat hindra mig, vet att det det inte får mig att må bättre :(Usch vad hemskt! Men håll ut och stå emot, du kommer bara må bättre för stunden, det kommer absolut inte ge någon större nytta. Du är värd mer än så!
Massa kramar och styrka till dig! Vi finns här om du behöver prata ut.
-
Anonym (Elin) skrev 2014-01-12 23:10:29 följande:Hur har ni gjort? Har ni berättat för de runt omkring er att ni kämpar för att gå ner i vikt? En del (bland annat jag) brukar kunna tycka det är jobbigt att prata om sånt.
Jag har berättat för de närmaste, som ser mig mest. Mest för att då kan de låta bli att bjuda mig på kakor och bullar, och tar inte illa upp om jag inte äter jättemycket av maten jag bjuds på t.ex.
Tycker själv det är skitjobbigt, men det är rätt befriande att berätta och så sjukt härligt att bli uppmuntrad och höra massa positivt om en själv ;)