Inlägg från: Anonym (Stor.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stor.)

Anonyma viktklubben

Kikar in här med.
    Jag är extremt överviktig. Vet inte vad jag väger då min våg bara går till 180 kg.
    Jag har lovat mitt barn att jag ska kunna följa med på skolavslutningen om exakt 23 v idag.
    Jag har fått en träningsschema av en sjukgymnast som jag ska göra hemma o så får jag hjälp av psyk för mitt matberoende.
    Jag ska låta bli sockret, färdigmat o dra ner rejält på kolhydraterna. 
    Kan inte utesluta dem helt då mitt barn kan få för sig att de också ska låta bli ätt äta.
    Har en hemmasnickrad step up bräda o ett theraband att träna med.
    Jag ska vara nere till minst 170 i juni. Tror det rör sig om minst 50 kg.
    Vägde 200 kg för exakt 2 år sen idag, då jag tackade nej till en magop.

förutom psyk,sjukgymnast o mitt barn kämpar jag med detta ensam, så jag behöver verkligen stöd.

• Anonym (Stor.)
    Anonym (Karin) skrev 2014-01-04 23:09:07 följande:
    Tack Victoria!
    Jag var med i viktväktarna våren 2011 och gick ner 7,5 kg och har kvar materialet så det lutar åt att börja räkna points igen! Tyckte att det var rätt kul att komponera olika maträtter!
    Jag äter efter vv o räknar points. Solig
  • Anonym (Stor.)

Jag kan ju inte väga mig eftersom jag väger för mycket.
    I går hade jag besök av sjukgymnasten o hon tyckte jag behövde ett starkare/hårdare theraband att träna med.
    så det har jag kämpat med idag Det måste ju vara en framgång.

• Anonym (Stor.)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-02-21 19:41:13 följande:
    Otroligt bra jobbat. Hur mkt har du kvar nu då till ditt mål. 
    Tack.
    Mitt första delmål har jag 27 kg kvar. Kommer då väga 160 kg.
    Delmål 2...40 kg.
    Delmål 3...21 kg....kommer då väga under 100 kg.
    Delmål 4.... ju nära 70 kg som  möjligt.

Har bara två år på mig innan jag fyller 40 å då är det försent att få barn.Så det är svettigt på fler en ett sätt.
  • Anonym (Stor.)
    Anonym (87,4) skrev 2014-02-21 20:40:18 följande:

Det är ju en enorm framgång med tanke på hur mycket du har att gå ner! Hur har det gått tycker du, är det enkelt, svårt? Har du känner stora skillnader i kroppen nu? Fatta vad mycket mindre vikt din kropp slipper bära på! Så jäkla bra gjort! :)

Tack.

Det svåraste har varit allt det extra onda som jag känt/känner.
    Att sluta med godis,pasta,potatis,bröd o ris har gått rätta bra.
    Men värken i rygg o ben har blivit värre. allt gör ondare nu än innan, men det går väl över eller iaf minskar längre fram hoppas jag.
    Den största skillnaden jag känner är att det inte är lika knöligt att ta mig upp ur soffan.
    Annars så är det mesta som vanligt. 
    När man är så stor som jag så krävs det lite större viktminskning för att det ska kännas/märkas på kroppen.
    Eller jo, jag har lite lättare att ta djupa andetag. Hade väldigt svårt att ta såna innan.

Något jag inte räknade med innan jag äntligen lyckades börja min viktminskning, var/är den stressen jag känner.
    Matplaneringen o all tid det tar att laga allt från grunden. O att inte äta medan jag lagar maten.
    Jag ska hinna med min träning o orka ta hand om hem o barn.

Men jag kämpar på för jag vägrar tillbringa ännu en sommar inomhus.

• Anonym (Stor.)
    Anonym (87,4) skrev 2014-02-21 22:05:51 följande:

Jo, det kan ju vara lite knepigt att hinna med och så är det lätt att trilla dit när man är trött och hungrig och inte orkar laga mat. Jag brukar laga matlådor på helgen så kan man bara plocka fram. Eller planera mat som bokstavligen tar tio minuter att fixa. Vi hade Linas matkasse tidigare, det var också, slapp man tänka på vad man skulle laga men maten som kom hem var bra.
    Jag äter efter viktväktarnas pointsystem o det hade varit kanon om det hade funnits som matkasse.
    Jag har upptäckt att jag inte kan ha mat färdiglagad för då går jag o småäter, även om det är fruset. micron är ju så lätt att använda.
    Jag har mycket att jobba med, men jag är iaf äntligen på gång. Glad
  • Anonym (Stor.)
    Anonym (Alice) skrev 2014-02-22 09:52:38 följande:
    Igår var det fest, hade bestämt mig för att inte dricka så mycket eller äta, men gick åt helvete. Eller ja, drack vin i martiniglas, så blev nog inte så mycket i slutändan. Magen kaos och ska vara snäll mot kroppen idag. 

Du är sjukt bra på väg! Riktigt grymt jobbat och du ska berömma dig själv! :)
    Tack.
    Hoppas du hade kul igår. Solig
  • Anonym (Stor.)

Någon som vet hur man kan göra något åt magen utan att vara på golvet?
    Jag kan ju inte göra tex lankan eller sit ups.

• Anonym (Stor.)

Tack så jättemycket för svar. {#emotions_dlg.flower}
    Sätter jag mig på golvet så kommer jag inte upp.
    Har lyckats gå ner minst 15 kg sen i jan.
    Vet inte hur mycket då jag inte visste vad jag vägde när jag började. Det fanns ingen våg som orkade med mig.
    Väger nu 185 kg.

Får hem en fitnessboll idag. Ska bli spännande o se om jag kan sitta på en sån. Den ska iaf hålla mig. Glad

Svar på tråden Anonyma viktklubben