• Anonym (Fattar inte)

hon gav mig ju pengarna!!!

Hej! Min väninna är jättesur på mig, och jag fattar inte varför!
    Jag skulle till Ullared idag. Och min väninna frågade om jag kunde köpa några saker till henne. Visst sa jag, det kan jag väl göra. Då fick jag 1000 av henne, och det är vad det skulle kosta.
    Väl i affären så ångrade jag mig, jag orkade inte köpa sakerna till henne och då tog jag pengarna som jag FÅTT (!!!) av henne och köpte saker till mig istället.
    Och sen när jag berättade det för henne blev hon sur och skrek att det var hennes pengar och hon ska ha tillbaka dom(?!) va?! Vadå hennes pengar? Dom blev mina pengar när hon gav mig dom. I den sekunden blev dom mina och jag ska kunna bestämma om jag ska köpa sakerna hon bad om eller om jag ska lägga pengarna på annat.
    Hur ska jag få henne att fatta att det är hon som har fel, och att hon ska sluta om att be att få tillbaka pengarna? Varför bli så sur ens?

• Svar på tråden hon gav mig ju pengarna!!!
  • Hallonröd
    Anonym (TröttPåTrams) skrev 2014-01-06 14:45:00 följande:

Anmäl den och be Mod. flytta den till Sandlådan så kan TS fortsätta leka där.

Den är flyttad dit nu!
  • astegmatism
    Anonym (Fattar inte) skrev 2014-01-05 21:02:11 följande:
    Hej! Min väninna är jättesur på mig, och jag fattar inte varför! Jag skulle till Ullared idag. Och min väninna frågade om jag kunde köpa några saker till henne. Visst sa jag, det kan jag väl göra. Då fick jag 1000 av henne, och det är vad det skulle kosta. Väl i affären så ångrade jag mig, jag orkade inte köpa sakerna till henne och då tog jag pengarna som jag FÅTT (!!!) av henne och köpte saker till mig istället. Och sen när jag berättade det för henne blev hon sur och skrek att det var hennes pengar och hon ska ha tillbaka dom(?!) va?! Vadå hennes pengar? Dom blev mina pengar när hon gav mig dom. I den sekunden blev dom mina och jag ska kunna bestämma om jag ska köpa sakerna hon bad om eller om jag ska lägga pengarna på annat. Hur ska jag få henne att fatta att det är hon som har fel, och att hon ska sluta om att be att få tillbaka pengarna? Varför bli så sur ens?
    Du skulle köpa sakerna till henne! Det gjorde du inte, utan till dig själv, detta är ju stöld
  • kvinnan03

Håller denna tråden fortfarande igång?

TS jag skulle dock aldrig vilja ha dig som vän vilken dålig vän du är
    Hon gav ju dig pengar så du kunde köpa till henne inte till dig, hittar du inte det hon ville ha så är det bara att ge tillbaka pengarna DEM är inte dina punkt slut

• EnAnonumius
    Anonym (Fattar inte) skrev 2014-01-06 14:05:50 följande:
    Ja, det skulle du kunna göra.
    Jag är inte dum, det hjälper inte att ändra på rollerna för jag vet att det är rätt båda hållen
    Anonym (Fattar inte) skrev 2014-01-06 14:39:48 följande:
    Mamma sa att det bara var bra att jag gjorde något för pengarna än att bara ge tillbaka dom
    Så du anser att det är okey att sno pengar av dig med som du anser att det är rätt att sno pengar av dina vänner?

Aja det får stå för dig.,

Men du jag skulkle aldrig sjunka till att stjäla pengar från vänner. Skulle heller aldrig uppfostra mina barn i detta WhitTrash beteende heller som legitimera direkta stölder från vänner mellan heller. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • dessan59

vilken tur att du inte jobbar inom hemtjänsten! för skulle du gå och handla åt en gammal/herre och ger dig pengar så är dom inte dina!!

• Nellee

Hmm, brorsan har fört över pengar till mitt konto för att jag ska betala hans tågbiljett. Är det mina pengar nu alltså? Ska mejla honom att jag tar dem och köper mig något fint så kan han ruttna på tågstationen Nice. 

Don't you black or white me
  • Advokat

Som advokat så säger jag att du har fel! Och skulle jag få tag på din väninna, så skulle jag driva hennes ärende gratis, bara för att bevisa vad det kan bli att kosta för dig ts!

• januari33
    Sux skrev 2014-01-06 17:17:40 följande:
    Tråden ligger i lektrådar, alla kan lugna sig nu.
    Oavsett så har ju TS gjort sig skyldig till stöld genom att stoppa pengarna i egen ficka.

• Ja varför

Hahaahaaa
    Jaaa det är ju så det fungerar när man köper nåt och använder kontanter, för så fort du lämnar pengarna till kassapersonalen så är det ju hennes/hans.....
    Hoppas TS tänker på det nästa gång hon ska betala något varför inte på nästa tur till Ullared 

Svar på tråden hon gav mig ju pengarna!!!