abortera planerat barn?
Måste ventilera mig lite. Vi planerade ett andra barn och vart gravid. Var glad till en början. Började sen fundera på vad jag vill med livet. Är ung och känner inte att jag levt färdigt ungdomslivet. Har alltid velat ha två barn tätt men nu känner jag bara att jag vill bort, resa barnfritt, ha kul.. Bokade tid för abort för flera veckor sen och fick tid nu i veckan. Då är jag i vecka 13.. Magen växer och jag tycker att jag känner fladder nere i bäckenet vilket får mig att tvivla ännu mer.. Å andra sidan har jag både rökt och druckit den jag bokade aborttiden.. Ska jag behålla barnet och vänta med att resa och festa i två år till, tills barnet är fött och slutat amma? Eller ska jag göra abort och leva livet nu? Är så trött på vardagen som den är nu, hemskt att säga men hade jag kunnat hade jag väntat med min redan födda son tills jag var mogen för det med.. Ångrar honom inte på något sätt, han är mitt allt, men just nu känns livet så fel. Jag vill vara galen, spontan och njuta av ungdomslivet, men nu är det som det är.. Vad ska jag göra?
(och nej, jag tänker inte boka kuratorstid i samband med aborten, av skäl jag inte tänker gå in på här)