• Anonym (kicki)

Varför döljer folk sin sorg på facebook?

Jag känner folk som förlorat nån de älskar och istället för att skriva det och att dom sörjer,, skriver att dom är såå glada o att allt är bra

det finns folk som är väldigt positive vilket jag tycker är bra, sånna som kan lyfta fram det stora I det lilla o välja lyckan I vardagsproblem.

men nu pratar jag  om folk som sörjer på riktigt pga dödsfall och som gömmer det och skriver att denna månaden har varit den bästa I livet när jag vet hur dom sörjer....

varför?

• Svar på tråden Varför döljer folk sin sorg på facebook?
  • Anonym (kicki)

jag var på samma begravning som en av dem och samma kväll skrev den hur bra allt va o namnde inte ens dödsfallet...... när hon timmar innan grät mest av alla på begravningen

• Anonym (kicki)

jag är själv extremt positive, men det får väll finnas gränser, alla måste väll kunna få sörja utan att behöva leva upp till en facebookbild liksom?

• hejnina

Att visa sorg är att visa sig sårbar. Tror många undviker det därför.

• Anonym (kicki)

blir så kluven, antingen fejkgrät hon på begravningen o bryr sig inte egentligen, men det tror jag inte, varför ska folk spela kan man inte bara va sig själv? blir så förvirrande för oss omkring

• Anonym (Gör så)

Det finns fler än en anledning. Jag döljer min sorg dels för att inte oroa folk i min närhet, dels för att inte visa mig svag och därmed förlora aktning och respekt hos de jag känner men mest av allt för att om man erkänner att man är ledsen måste man ta itu med den känslan, något som jag inbillar mig att de riktigt ledsna inte orkar.

• Anonym (kicki)

jag tror de flesta tappar mer respect för nån som ljuger att allt är toppen och inget hänt o spelar känslokall,

att våga älska o sörja är inte en svaghet, det är modigt och en styrka och fint

ja menar inte att de ska upprepa sig varje dag, men att inte ens nämna det?

• Anonym (kicki)

eller tanker vissa att om det inte star på facebook så har det inte hänt? kanske blir för verkligt då?

• Anonym (Gör så)
    Anonym (kicki) skrev 2014-01-06 03:45:31 följande:
    jag tror de flesta tappar mer respect för nån som ljuger att allt är toppen och inget hänt o spelar känslokall,

att våga älska o sörja är inte en svaghet, det är modigt och en styrka och fint

ja menar inte att de ska upprepa sig varje dag, men att inte ens nämna det?
    Tycker jag också men väldigt många vill inte beblanda sig med snyfthistorier och delar inte den uppfattningen att känslosamhet skulle vara något fint. Det enda folk bryr sig om är framgång, lycka och välmående. De vill veta att det är möjligt och att de själva kan uppnå den och vill gärna blända sig själva i illusionen att det går att leva helt tillfreds med livet.

Jag är en cynisk jävel som inte ser det fina livet har att erbjuda och även när jag var på topp, mådde som bäst och ingen anade några problem fanns det även då mycket som var fel.

Det går inte att bli helt lycklig, det är jag helt övertygad om. De som säger sig vara det lurar sig själva.
  • Anonym (kicki)

jag förstår folk som inte skriver något alls och på så vis sörjer I tysthet, men när dom skriver på om massa annat strunt och dessutom skriver att denna månaden har varit mitt livs lyckligaste!! när denne har hela sin släkt på facebook som vet hur det är, då lurar man ju bara sig själv.....

• Anonym (kicki)

I perioder utan sorg har jag varit helt lycklig, 100%
    I flera år.

men man kan ju inte va lycklig när någon dött. det är det ju ingen som går på, så varför skriva det på facebook liksom

Svar på tråden Varför döljer folk sin sorg på facebook?