• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du slängt ut julen?
  • CeeJay

    Ja nästan allt... bara lite krimskrams kvar och ljusstakarna som får stå så länge jag orkar se dom Oskyldig

  • ump

    Ja, allt är ute, så skönt! Jag tröttnar fort på julpyntet efter nyår..

  • Lindsey Egot the only one

    Nej inte förrän på 20:e Knut. Aldrig tidigare eller senare.

  • Majsan70

    Allt utom julgardinerna är bortplockade. Anledningen till det 'r att vi skall flytta och har packat ner de andra gardinerna.

  • fluu

    Inte gardinerna... de är jobbigast ;) Slängde ut granen redan på nyår eftersom vi har en dam här hemma som vlev väldigt förtjust i den...
    Resten av pyntet åkte någon dag efter. Jag älskar jul och pyntar lite efter lucia för att hinna njuta av det länge eftersom jag på nyårsdagen är trött på allt vad jul heter. I någon månad i alla fall ;)


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Ann Nelly

    Allt åkte ut nyårsdagen redan!

    Kör igång för fullt med jul redan till första advent, granen plockas in ca en vecka - 10 dgr innan julafton. Hela december är ett frossande i jul hos oss så vid nyår har jag fått nog.
    Det enda som lämnas kvar är ljusslingorna utomhus, de brukar få sitta uppe till slutet på januari (kan bli ännu längre om det är mycket snö) för de känns inte så direkt julbetonade och de lyser upp trädgården så fint.

    Men så har jag inga julgardiner eller tomtar heller utan smyckar med mycket blommor, frukt, dofter, ljusslingor och levande ljus (adventsljusstakar i fönstren förstås). Så det är inte så besvärligt att "avpynta".

    När det nya året börjar så vill jag ha en fräsch nystart hemma med nya blommor etc. så oftast så sker det någon gång mellan nyår och trettondagen beroende på hur man är ledig. Men i år hade vi för ovanlighetens skull inga övernattande gäster på nyår så därför blev det så tidigt.

    Men jag är nog den enda i vårt område som tog bort allt så tidigt tror jag, de flesta verkar ha det kvar fortfarande.

Svar på tråden Har du slängt ut julen?