• TelmaGudbjorns

Försökte stjäla min bebis!!!

Jag var ute och gick med min vagn när en ung mörk man springer fram och rycker tag i min vagn medan jag pratar i telefon! Jag rycker tillbaks och frågar vad han håller på med, så tecknar han med handen och menar att han kan gå med vagnen och jag prata i telefon, och jag säger i chocktillstånd nej! Han börjar pilla i vagnen och jag kör iväg honom då han försvinner en helt annan väg! Vad händer??????????????

• Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!
  • Natulcien
    gemigsinnesro skrev 2014-01-09 22:45:44 följande:
    Nej jag vet och för mig handlar det om det konstiga i att alltid tolka ordet mörk = utländsk härkomst.  Jag tror TS hade skrivit exakt samma ord om det varit någon med min sambos färger som tagit i vagnen. 
    Ja..det är konstigt att tolka ordet så...men det görs, och det är medvetenheten om det som tycks saknas hos en och annan.
  • Jennie med ie

Det är dessutom mycket mer okej att skapa en ny tråd med syfte att skriva ner enskild medlem än att tänja på OT-gränsen...

Natulcien skrev 2014-01-09 23:11:06 följande:
    Okej, vissa anser att jag har skrivit OT. Men jag har inte använt vidriga och elaka personangrepp som många har gjort här i tråden, men det upprör dig visst inte lika mycket..? Att skriva OT-inlägg är hemskt, tycker du, men att kalla någon "neger" och "rasist" som vissa har gjort i tråden är helt okej...? Sen "mal" jag ju inte ensam. Det är ju inlägg som ditt som håller diskussionen vid liv... snacka om att ditt inlägg är OT... Och tack, men nej tack. Om man formulerar en trådstart så som du gjorde: "Är det okej att använda ordet mörk i beskrivningen av en gärningsman" så kopplar man ju direkt till att det handlar om en vittnesutsaga, vilket naturligtvis bara kommer att ge dig "ja-svar". Jag hade nog själv svarat ja, om frågan formulerades så...

• MalinEddie
    Neomi skrev 2014-01-09 22:47:08 följande:

Jag ha sakt att iställe för att skita ner tråden mer så kan hon ta de privat med mig om hon ha nått att säga till mig. Och eftersom hon fortsätter att skriva till mig på tråden så ser jag det som att hon inte kan få stöd från andra om de inte går som hon har tänkt sig.
    Jaha, okej. Oavsett, på vilket sätt gör det det rätt för dig att kalla henne vid namn?
    Avskyr CIO-metoder.
  • Natulcien
    Jennie med ie skrev 2014-01-09 23:17:01 följande:
    Det är dessutom mycket mer okej att skapa en ny tråd med syfte att skriva ner enskild medlem än att tänja på OT-gränsen...
    Ja, tydligen... sorgligt hur långt folk kan gå...
  • FIame
    taggigros skrev 2014-01-08 16:50:22 följande:
    Tänkte också på det. Om han hade varit ljushyad så hade hon väl knappast beskrivit honom som "vit".
    Varför spelar det roll att det var en man då??? Varför skrev hon inte person??
  • en rund boll
    Jennie med ie skrev 2014-01-09 23:17:01 följande:
    Du anser alltså att starta en tråd där medlemmens hjärtefråga kan avhandlas ist för att förpesta TS tråd är att skriva ner sagda medlem? Okej. 
  • Natulcien
    en rund boll skrev 2014-01-09 23:27:42 följande:
    Du anser alltså att starta en tråd där medlemmens hjärtefråga kan avhandlas ist för att förpesta TS tråd är att skriva ner sagda medlem? Okej. 
    Hjärtefråga? Du har ju formulerat trådstarten så att den uppfattas helt annorlunda än diskussionen i den här tråden för att du bara ska få "ja-svar". Så ja, det var extremt elakt gjort.
  • tessylin

varför diskuterar ni ens med Natulcien? Märker ni inte att hon/han är fast i sin åsikt om att det är fel att ens beskriva en person som mörk ? Spelar ingen roll hur mycket ni än argumenterar. och snälla håll debatten på en anständig nivå. jag tycker självklart precis som de flesta i denna tråd att det är ok att beskriva en person som mörk, ljus eller vad det nu må vara så länge man inte har en rasistisk underton. Det framstår inte på något sätt i trådstarten att TS är rasistisk.

• MalinEddie

Den andra tråden verkar nu vara borttagen. Givetvis är det inte rätt att angripa en enskild medlem på så sätt som gjordes, det vara bara fult.

Avskyr CIO-metoder.
Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!