• TelmaGudbjorns

Försökte stjäla min bebis!!!

Jag var ute och gick med min vagn när en ung mörk man springer fram och rycker tag i min vagn medan jag pratar i telefon! Jag rycker tillbaks och frågar vad han håller på med, så tecknar han med handen och menar att han kan gå med vagnen och jag prata i telefon, och jag säger i chocktillstånd nej! Han börjar pilla i vagnen och jag kör iväg honom då han försvinner en helt annan väg! Vad händer??????????????

• Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!
  • TelmaGudbjorns
    Knota skrev 2014-01-10 11:52:39 följande:
    Jag tror inte alls att denna unge man försökte stjäla ditt barn. Troligen var han väluppfostrad, och försökte hjälpa dig.

Glöm det istället.
    Så väluppfostrad är man inte om man springer fram utan att hälsa eller att ens se på en och tar tag i vagnen och puttar på den eller? Och ändrar inställning först när han märker att jag håller hårt i vagnen och frågar vad han håller på med?
  • snorkan
    Jag tror inte alls att denna unge man försökte stjäla ditt barn. Troligen var han väluppfostrad, och försökte hjälpa dig.

Glöm det istället.
    Men vad håller du på med? mår du dåligt? verkar som du bara försöker provocera!
  • TelmaGudbjorns

Glöm det istället.
    m.hn.se/Default.aspx&parentid=0&link=1.2710739 Polisen tror på mig iallafall. Varberg är varnat. Jag bryr mig inte längre om dom som inte tror på mig. Finns gott om folk som gör det.
  • Ja varför

Nu har jag inte läst alla svar men mitt tips är att om man nu måste prata i telefon när man är ute med sitt barn, varför inte skaffa ett headset så man kan ha bägge händerna på vagnen?

• Snöviolen

Glöm det istället.
    När blev slita och dra i en vagn väluppfostrad?
  • TelmaGudbjorns
    Ja varför skrev 2014-01-10 12:13:30 följande:

Nu har jag inte läst alla svar men mitt tips är att om man nu måste prata i telefon när man är ute med sitt barn, varför inte skaffa ett headset så man kan ha bägge händerna på vagnen?

Du kan välja att bara läsa mina kommentarer med :) Där har jag svar :) Mina kommentarer försvinner lätt i denna tråden.
  • Egentid
    TelmaGudbjorns skrev 2014-01-10 12:09:02 följande:
    m.hn.se/Default.aspx?pageid=0&parentid=0&... Polisen tror på mig iallafall. Varberg är varnat. Jag bryr mig inte längre om dom som inte tror på mig. Finns gott om folk som gör det.
    På vilken gata hände det? Och fanns det några vittnen som kanske kan hjälpa polisen?

Har inte hunnit läsa hela tråden, så det kanske har nämnts tidigare, sorry isf.
  • TelmaGudbjorns
    Egentid skrev 2014-01-10 12:36:41 följande:
    På vilken gata hände det? Och fanns det några vittnen som kanske kan hjälpa polisen?

Har inte hunnit läsa hela tråden, så det kanske har nämnts tidigare, sorry isf.
    Om du trycker så att du bara ser mina kommentarer så finns all info där nu :) Vid gamla komvux :)
  • Flickanx2

Han kanske var lite "udda" om du förstår hur jag menar? Alltså lite handikappad eller något? Det behövde inte vara så att han försökte stjäla din bebis. Tror att du råkade ut för en man med lite annorlunda beteende bara.

• Ms Pepper
    TelmaGudbjorns skrev 2014-01-10 11:57:50 följande:
    Så väluppfostrad är man inte om man springer fram utan att hälsa eller att ens se på en och tar tag i vagnen och puttar på den eller? Och ändrar inställning först när han märker att jag håller hårt i vagnen och frågar vad han håller på med?

Hej ts, hur känns det idag? Jag tror inte vissa kan förstå hur allvarligt det är. Jag har själv varit med om incidenter med barn och barnvagn att jag vet hur sårbar man är. Inget alls i stil med din händelse, ingen som tagit vagnen ifrån mig men jag kan tänka mig hur omskakad jag skulle bli om det hände mig. Innan jag själv fick barn hade jag nog inte heller förstått graden av det.

Tråkigt att du ska få så onödiga kommentarer. Även om det vore så att killen var korkad och inte visste bättre så är det fel fel fel att någonsin ta en barnvagn ur händerna på en förälder. Och säg den förälder som aldrig pratat i telefon när de kört vagn. Jo, det finns säkert de som aldrig gjort det, och de som gör det för ofta men är fortfarande fel fel fel att ta barnvagn ur händerna från föräldern. Och varje vettig människa fattar väl ändå att man inte stoppar ned händerna i någon annans barnvagn?

Synd att tråden spårat ut och att det inte gick att diskutera vettigt kring det som hänt. Bra att du hittat stöd.
Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!