• MissKali

Hur mycket klarar medelsvensson i vikter?

Ja som rubriken lyder,

Hur mycket klarar en medelsvensson tjej i tex benpress?

Försök alltid förlåta, men glöm aldirg det som hänt. //// Jag skanar dig, varje dag
  • Svar på tråden Hur mycket klarar medelsvensson i vikter?
  • Fjärilslarv

fast du får nog utveckla din fråga, för svaret blir annorlunda om det avses maxa, i varje set, i vilken typ av set, osv.

• MissKali
    Fjärilslarv skrev 2014-01-08 20:13:23 följande:
    fast du får nog utveckla din fråga, för svaret blir annorlunda om det avses maxa, i varje set, i vilken typ av set, osv.

Hm, jag tänker typ benpress 3*10 säger vi för enkelhetens skull Glad, hur mycket orkar en medelsvensson, visst man kanske klarar 110kg en gång men vad klarar man om man ska göra 3 sets 10 reps och sen klara av att resa på sig och gå där ifrån direkt efter.
    Försök alltid förlåta, men glöm aldirg det som hänt. //// Jag skanar dig, varje dag <3
  • MissKali
    nicke nyfiken76 skrev 2014-01-08 20:28:35 följande:
    Menar du en medelsvensson som tränar på gym, eller en medelsvensson som inte gör det?

Både och
    Försök alltid förlåta, men glöm aldirg det som hänt. //// Jag skanar dig, varje dag <3
  • Thomas66
    MissKali skrev 2014-01-08 20:22:16 följande:
    Hm, jag tänker typ benpress 3*10 säger vi för enkelhetens skull , hur mycket orkar en medelsvensson, visst man kanske klarar 110kg en gång men vad klarar man om man ska göra 3 sets 10 reps och sen klara av att resa på sig och gå där ifrån direkt efter.

Menar du att man bara ska ta i lite, så att man lite stiligt snabbt ska kunna gå där ifrån.?
  • MissKali
    Thomas66 skrev 2014-01-08 20:38:12 följande:

Menar du att man bara ska ta i lite, så att man lite stiligt snabbt ska kunna gå där ifrån.?

Men herregud, hur mycket orkar en normal person ta i bänkpress 3 sets 10 reps ??
  • alynda

Jag undrar samma sak. Jag kunde ta 130kg*10 rep när jag tränat 1-2 pass/v i ca 6 mån. Hade aldrig tränat innan och gissar att jag har förutsättningar att bygga muskler men inget att jämföra med.

• Sanjos

Normalt sett ska man väl iaf klara sin egen vikt i benpress, om man inte av någon anledning är väldigt svag då.. Det är vad de sa till mig när jag tränade på gym.

• Maniac2000

Jag har tränat i 2 månader nu och innan dess hade jag inte tränat på flera år. Jag tar 140-160 kg i benpress 3x10.

Svar på tråden Hur mycket klarar medelsvensson i vikter?