Hur mycket klarar medelsvensson i vikter?
Ja som rubriken lyder,
Hur mycket klarar en medelsvensson tjej i tex benpress?

Ja som rubriken lyder,
Hur mycket klarar en medelsvensson tjej i tex benpress?

fast du får nog utveckla din fråga, för svaret blir annorlunda om det avses maxa, i varje set, i vilken typ av set, osv.

, hur mycket orkar en medelsvensson, visst man kanske klarar 110kg en gång men vad klarar man om man ska göra 3 sets 10 reps och sen klara av att resa på sig och gå där ifrån direkt efter.
, hur mycket orkar en medelsvensson, visst man kanske klarar 110kg en gång men vad klarar man om man ska göra 3 sets 10 reps och sen klara av att resa på sig och gå där ifrån direkt efter.

Menar du en medelsvensson som tränar på gym, eller en medelsvensson som inte gör det?

Jag undrar samma sak. Jag kunde ta 130kg*10 rep när jag tränat 1-2 pass/v i ca 6 mån. Hade aldrig tränat innan och gissar att jag har förutsättningar att bygga muskler men inget att jämföra med.

Normalt sett ska man väl iaf klara sin egen vikt i benpress, om man inte av någon anledning är väldigt svag då.. Det är vad de sa till mig när jag tränade på gym.

Jag har tränat i 2 månader nu och innan dess hade jag inte tränat på flera år. Jag tar 140-160 kg i benpress 3x10.