• Akua

Filmtips på Netflix!

Jag skulle önska att folk skrev kommentarer om filmerna på Netflix...Men det görs ju inte så mycket och då tänkte jag att vi kanske kan tipsa om filmer här ist :)

Jag kan börja:
    Serien "Bron" är väldigt spännande och bra om man gillar svensk/dansk thriller-serie. Bra skådespelare.

Filmen "Buried" är en klaustrofobisk otäck men bra film! Hela filmen utspelar sig i en kista med en skådespelare men ack så spännande den var!!! Blev överrakad över hur bra en film kan bli trots bara en skådespelare och en scen.

• Svar på tråden Filmtips på Netflix!
  • fyrkantigboll

Laddar man ned Hola Better Internet får man det amerikanska utbudet, sjukt mycket mer grejer än det svenska! Jätteenkelt och bra!

• Momalicious

Jag gillade filmen stardust. En sci-fi saga för vuxna typ. Mycket kändistät. Annars har jag kollat igenom hela Buffy (igen!), Haven är en helt fantastisk serie. Gillar man Fringe är den ett måste att se, tyvärr finns inte alla säsonger men det kan man ju ladda ner ;)

• Momalicious

Fyrkantigboll: behöver man inte ett nytt konto då? Det svenska funkar väl inte på den amerikanska sidan?

• fyrkantigboll
    Momalicious skrev 2014-01-09 20:21:50 följande:
    Fyrkantigboll: behöver man inte ett nytt konto då? Det svenska funkar väl inte på den amerikanska sidan?
    Man kan ändra fram och tillbaka hur lätt som helst.
    https://hola.org/ om du vill ladda ned.
  • Apopan

Jag använder mig ju av Amerikanska Netflix, så jag har ett (enligt mig) mycket trevligare utbud. Har nästan 200 filmer i kön. 

Några av de senaste bra filmerna jag streamat har varit:

Only God Forgives
    Berberian Sound Studio
    Maniac (2012)
    Jiro Dreams of Sushi
    The Comedy 
    Come out and Play (2012)
    The Chaser (2008)
    Bedevilled (2010)

• hysteria

Har netflix enbart för breaking bads skull, så jädra bra! Har inte sett något annat hittills.

• Apopan
    Du kan också skaffa dig plug-inen/tillägget "media hint" som fungerar på mozilla och chrome. Då är det bara aktivera plug-inen när du är inne på netflix, och sedan avaktivera när du gör annat. Lätt som en plätt. Googla så dyker det upp :)
  • Virriga Vera
    Jag kör Media hint och har bara ett svenkst konto. Lätt att koppla in och ur vid behov.
Svar på tråden Filmtips på Netflix!