• Anonym (Farligt!?)

Ont i bröstet..

Har hela dagen haft som ett tryck och ont i bröstet. Har bara legat hela dagen för står jag upp så blir jag andfådd och känns som nån sitter på mitt bröst! Och jag blir yr! Imorse mådde jag jätte illa och kräktes 1 gång! Jag är bara 27 år så förstår ju att det inte är nån hjärtinfarkt eller nått sånt men vad kan ge dessa symptom!? Infektion?! Får väl åka in och kolla imon om det inte ger med sig men tycker det borde släppa snart!

• Svar på tråden Ont i bröstet..
  • Philippa

tycker du ska ringa 1177 omgående! Man kan få en hjärtinfarkt fastän man är under 30... dessutom kan det vara en hjärtsäcksinflammation..... och då behöver du vård NU.

• Anonym (Farligt!?)

Men borde de inte blivit värre under dagen då?! Så länge jag ligger ner så känns de "ok"

• Påven Johanna
    Anonym (Farligt!?) skrev 2014-01-11 18:37:14 följande:
    Men borde de inte blivit värre under dagen då?! Så länge jag ligger ner så känns de "ok"
    Vänta inte, åk in nu på en gång.
  • Philippa
    Anonym (Farligt!?) skrev 2014-01-11 18:37:14 följande:

Det behöver det inte vara..... som sagt, ring 1177.
  • Anonym (Farligt!?)

Ok tack för svar! Sitter i kö till 1177 nu får se vad dom säger!

• Philippa
    Anonym (Farligt!?) skrev 2014-01-11 18:42:53 följande:
    Ok tack för svar! Sitter i kö till 1177 nu får se vad dom säger!

Hur har det gått?
  • Frankk

Mest sannolikt att det är panikångest (Bröstsmärta, illmående, andfåddhet, yrsel). Alla dessa symtom kan ingå i det. Uttorkad? Har du eller haft någon infektion nära i tid?

Den tyngsta sorgen är att inse att vi själva är enda orsaken till alla våra motgångar.
  • Anonym (Farligt!?)
    Philippa skrev 2014-01-11 19:02:40 följande:
    Hur har det gått?

Hon sa att jag kan vänta och se om det blir bättre! Känns som det kanske är nått med lungorna! Får väl kontakta vc på måndag!
    Frankk skrev 2014-01-11 19:09:47 följande:
    Mest sannolikt att det är panikångest (Bröstsmärta, illmående, andfåddhet, yrsel). Alla dessa symtom kan ingå i det. Uttorkad? Har du eller haft någon infektion nära i tid?

hmm ja kanske, har dock inget att ha panikångest för! Ja bara uvi inget annat!
  • Påven Johanna
    Anonym (Farligt!?) skrev 2014-01-11 19:56:07 följande:

Hon sa att jag kan vänta och se om det blir bättre! Känns som det kanske är nått med lungorna! Får väl kontakta vc på måndag!

hmm ja kanske, har dock inget att ha panikångest för! Ja bara uvi inget annat!
    Det rådet skulle jag inte lyssna på om jag var du. Har du varit sjuk?
Svar på tråden Ont i bröstet..