• Anonym (Farligt!?)

Ont i bröstet..

Har hela dagen haft som ett tryck och ont i bröstet. Har bara legat hela dagen för står jag upp så blir jag andfådd och känns som nån sitter på mitt bröst! Och jag blir yr! Imorse mådde jag jätte illa och kräktes 1 gång! Jag är bara 27 år så förstår ju att det inte är nån hjärtinfarkt eller nått sånt men vad kan ge dessa symptom!? Infektion?! Får väl åka in och kolla imon om det inte ger med sig men tycker det borde släppa snart!

• Svar på tråden Ont i bröstet..
  • Anonym (scrubs)
    Catlady2013 skrev 2014-01-11 21:32:14 följande:
    Iom att du pratat med en sjuksköterska på rådgivningen som ställt mer frågor än de här, och dessutom hör hur du låter (mkt viktigt) så tycker jag du ska lyda det rådet.
    Har du feber?
    Är det andingsrelaterat?
    Är det ömt när du trycker över området?
    Finns det något tillstånd beskrivet av någon medlem någonsin som du tyckt att den personen bör söka för?
  • Catlady2013
    Anonym (scrubs) skrev 2014-01-11 21:34:44 följande:
    Finns det något tillstånd beskrivet av någon medlem någonsin som du tyckt att den personen bör söka för?

Undrar vem? Har ju inte varit medlem så länge ....... *typ* och det är inte spec många tillstånd man behöver söka för akut mitt i natten...
  • Anonym (Farligt!?)
    Cissan skrev 2014-01-11 21:28:07 följande:
    Jag lider av panikångest och har haft flera attacker under åren o visst ingår det du beskriver men du får även en del andra symptom som huvudet känns väldigt konstigt, synen förvärras, det bränner i kroppen, sockerdricka i händer o fötter massa ångest som rädsla o du verkar ju lugn vilket man absolut inte är då mm mm inte bara ett tryck mot bröstet. Så min erfarenhet säger att det absolut inte är panikångest! Så som ovanstående säger, kolla upp det...o hoppas det gpr bra!!!

Ja jag är väldigt lugn! Jobbigt att ha ont bara!
    Iom att du pratat med en sjuksköterska på rådgivningen som ställt mer frågor än de här, och dessutom hör hur du låter (mkt viktigt) så tycker jag du ska lyda det rådet.

Har du feber?

Är det andingsrelaterat?

Är det ömt när du trycker över området?

Ja då är det ju bara att vänta om jag ska lyda hennes råd! Nej ingen feber vad jag känner. Nej det är inte andningsrelaterat och ja det är ömt och gör ont över området!
  • Påven Johanna
    Catlady2013 skrev 2014-01-11 21:46:51 följande:

Undrar vem? Har ju inte varit medlem så länge ....... *typ* och det är inte spec många tillstånd man behöver söka för akut mitt i natten…
    Undrar jag. Och det är det förstås. Alla allvarliga tillstånd behöver man söka för på natten om det är på natten man befinner sig i det allvarliga tillståndet.

Är du arbetslös förresten? Avstängd…?
  • Catlady2013
    Anonym (Farligt!?) skrev 2014-01-11 21:49:23 följande:
    Ja jag är väldigt lugn! Jobbigt att ha ont bara!
    Iom att du pratat med en sjuksköterska på rådgivningen som ställt mer frågor än de här, och dessutom hör hur du låter (mkt viktigt) så tycker jag du ska lyda det rådet. Har du feber? Är det andingsrelaterat? Är det ömt när du trycker över området?
    Ja då är det ju bara att vänta om jag ska lyda hennes råd! Nej ingen feber vad jag känner. Nej det är inte andningsrelaterat och ja det är ömt och gör ont över området!

Muskelrelaterat mao!
  • Catlady2013
    Påven Johanna skrev 2014-01-11 21:49:36 följande:
    Undrar jag. Och det är det förstås. Alla allvarliga tillstånd behöver man söka för på natten om det är på natten man befinner sig i det allvarliga tillståndet. Är du arbetslös förresten? Avstängd??

Muskelsmärtor är inte akut! Jag har jobb och är här lika mkt som du, frågor på det?
  • Anonym (Farligt!?)
    Catlady2013 skrev 2014-01-11 22:10:38 följande:
    Muskelrelaterat mao!

Okej!
  • Påven Johanna
    Anonym (Farligt!?) skrev 2014-01-11 22:16:52 följande:

Okej!
    Skit i den där människan. Jag tycker att du ska kolla upp det där nu.
  • Catlady2013
    Anonym (Farligt!?) skrev 2014-01-11 22:16:52 följande:
    Okej!

Har du tagit nåt smärtstillande?
  • Anonym (Farligt!?)
    Catlady2013 skrev 2014-01-11 22:19:37 följande:
    Har du tagit nåt smärtstillande?

Har ont bak i ryggen och sidan av magen! Har tagit tramadol men hjälper inte!
    Påven Johanna skrev 2014-01-11 22:19:35 följande:

Ja jag ska kolla upp det för känns inte som det är muskelrelaterat!
  • Catlady2013
    Anonym (Farligt!?) skrev 2014-01-11 22:32:05 följande:
    Har ont bak i ryggen och sidan av magen! Har tagit tramadol men hjälper inte!
    Påven Johanna skrev 2014-01-11 22:19:35 följande:
    Ja jag ska kolla upp det för känns inte som det är muskelrelaterat!

Testa Ipren istället o ring din vc på måndag om det inte är bättre, alt ring åter till 1177 imorgon o få tid på nån jourmottagning.
  • Påven Johanna

Hur har det gått för dig? 

• Anonym (PIPPI)

Tycker du ska söka dig VC. Bättre att ta det säkra före det osäkra.
    Behöver inte vara något allvarligt. Men det kan ändå vara något som du bör kolla upp.
    Hur är det med pulsen? Snabbare? Långsammare?
    Dyspne? (andnöd)
    Kanske arytmi?

Svar på tråden Ont i bröstet..