• Anonym (Farligt!?)

Ont i bröstet..

Har hela dagen haft som ett tryck och ont i bröstet. Har bara legat hela dagen för står jag upp så blir jag andfådd och känns som nån sitter på mitt bröst! Och jag blir yr! Imorse mådde jag jätte illa och kräktes 1 gång! Jag är bara 27 år så förstår ju att det inte är nån hjärtinfarkt eller nått sånt men vad kan ge dessa symptom!? Infektion?! Får väl åka in och kolla imon om det inte ger med sig men tycker det borde släppa snart!

• Svar på tråden Ont i bröstet..
  • Anonym (Farligt!?)
    Påven Johanna skrev 2014-01-11 20:04:35 följande:
    Det rådet skulle jag inte lyssna på om jag var du. Har du varit sjuk?

Nej bara haft ont i magen och ryggen från och till. Men ingen förkylning eller nått sånt!
  • Påven Johanna
    Anonym (Farligt!?) skrev 2014-01-11 20:11:31 följande:

Nej bara haft ont i magen och ryggen från och till. Men ingen förkylning eller nått sånt!
    Jag tycker absolut att du ska söka hjälp ikväll.
  • Anonym (Farligt!?)
    Påven Johanna skrev 2014-01-11 20:12:40 följande:
    Jag tycker absolut att du ska söka hjälp ikväll.

Ja det blir nog så! Eller så åker jag in imorgon.
  • Påven Johanna
    Anonym (Farligt!?) skrev 2014-01-11 20:35:11 följande:

Ja det blir nog så! Eller så åker jag in imorgon.
    Vänta inte till i morgon. Ta dig bara dit nu, tycker jag. Och uppdatera här sedan, är du snäll.
  • Anonym (Farligt!?)
    Påven Johanna skrev 2014-01-11 20:36:34 följande:
    Vänta inte till i morgon. Ta dig bara dit nu, tycker jag. Och uppdatera här sedan, är du snäll.

Bor några mil från sjukhus och lite svårt att få nån att köra nu! Tack snälla för din omtanke!
  • Påven Johanna
    Anonym (Farligt!?) skrev 2014-01-11 21:03:53 följande:

Bor några mil från sjukhus och lite svårt att få nån att köra nu! Tack snälla för din omtanke!
    Hur känns det nu när du står upp? Är du fortfarande andfådd och har tryckkänsla över bröstet? Om det är så så tycker jag att du tillkallar ambulans. 

Du tror fel när du förutsätter att en 27-åring inte kan få en hjärtinfarkt. Och även om det inte är det så finns det flera andra allvarliga sjukdomstillstånd som kan ge liknande symtom. Jag tror inte att du har en panikångestattack. 
  • Anonym (Farligt!?)
    Påven Johanna skrev 2014-01-11 21:09:07 följande:
    Hur känns det nu när du står upp? Är du fortfarande andfådd och har tryckkänsla över bröstet? Om det är så så tycker jag att du tillkallar ambulans. 

Du tror fel när du förutsätter att en 27-åring inte kan få en hjärtinfarkt. Och även om det inte är det så finns det flera andra allvarliga sjukdomstillstånd som kan ge liknande symtom. Jag tror inte att du har en panikångestattack. 

Ja det gör ondare och blir som ett tryck när jag står upp än när jag ligger ner! Är som man har nån tyngd på hela bröstkorgen! Känns som hjärtat "rusar" emellanåt! Det kanske är dumt att tänka att man är för ung för att kunna få hjärtinfarkt. Jag tänker bara att det skulle ha blivit värre eftersom det hållt på såhär på samma sätt sen i förmiddags! Men kanske är helt fel ute!
  • Påven Johanna
    Anonym (Farligt!?) skrev 2014-01-11 21:16:08 följande:

Ja det gör ondare och blir som ett tryck när jag står upp än när jag ligger ner! Är som man har nån tyngd på hela bröstkorgen! Känns som hjärtat "rusar" emellanåt! Det kanske är dumt att tänka att man är för ung för att kunna få hjärtinfarkt. Jag tänker bara att det skulle ha blivit värre eftersom det hållt på såhär på samma sätt sen i förmiddags! Men kanske är helt fel ute!
    Jag tycker inte att du ska vänta tills i morgon.
  • Cissan

Jag lider av panikångest och har haft flera attacker under åren o visst ingår det du beskriver men du får även en del andra symptom som huvudet känns väldigt konstigt, synen förvärras, det bränner i kroppen, sockerdricka i händer o fötter massa ångest som rädsla o du verkar ju lugn vilket man absolut inte är då mm mm inte bara ett tryck mot bröstet. Så min erfarenhet säger att det absolut inte är panikångest! Så som ovanstående säger, kolla upp det...o hoppas det gpr bra!!!

• Catlady2013

Iom att du pratat med en sjuksköterska på rådgivningen som ställt mer frågor än de här, och dessutom hör hur du låter (mkt viktigt) så tycker jag du ska lyda det rådet.
    Har du feber?
    Är det andingsrelaterat?
    Är det ömt när du trycker över området?

Svar på tråden Ont i bröstet..