• Anonym (Aaaaaaarg!!!!)

Min kille tog betalt från mig på HANS CAFÉ !!!!!

Jag besökte min kille som jobbar på sitt café som HAN ÄGER!!! Jag satt där och han frågade om jag ville ha något. En kaffe och bulle, sa jag. HAN TOG BETALT!!!!!! Idiot! När jag träffar honom sen ska jag skrika på honom att han är en snål slisk!!!!

Usch. Det där var avtändande!!!!!

• Svar på tråden Min kille tog betalt från mig på HANS CAFÉ !!!!!
  • Anonym (C)
    januari33 skrev 2014-01-12 23:51:01 följande:
    Kan tänka mig att det är så att han vill hålla isär arbete och privatliv. Han kan mycket väl på sin lediga tid vara generös genom att bjuda på fika,middagar,biobesök osv

Eller så heter han Ebenezer Scrooge. ;)
  • oltrix

Hålla isär arbete och privatliv???

Vad är det för trams? Svensk ankdamm? I-landsproblem?

Apsnålt av honom tycker jag! Helt oacceptabelt att ta betalt såvida han inte hade en god anledning för det, pågående revision eller blickarna på sig från skatteverket eller liknande, då kan jag förstå det. Men i så fall borde TS vetat det och haft den goda smaken att hålla sig därifrån just då.

Sen kan det finnas någon annan god anledning bakom, typ att en anställd blivit påkommen att ha bjudit på kompisar eller så och att han då måste leda genom exempel... Men i så fall borde en ursäkt med förklaring vara på sin plats.

Att tänka innan man talar är som att torka sig innan man skiter... / A. Anka.
  • januari33
    oltrix skrev 2014-01-13 00:13:12 följande:
    Hålla isär arbete och privatliv???

Vad är det för trams? Svensk ankdamm? I-landsproblem?

Apsnålt av honom tycker jag! Helt oacceptabelt att ta betalt såvida han inte hade en god anledning för det, pågående revision eller blickarna på sig från skatteverket eller liknande, då kan jag förstå det. Men i så fall borde TS vetat det och haft den goda smaken att hålla sig därifrån just då.

Sen kan det finnas någon annan god anledning bakom, typ att en anställd blivit påkommen att ha bjudit på kompisar eller så och att han då måste leda genom exempel... Men i så fall borde en ursäkt med förklaring vara på sin plats.
    Det kan vara så att dem har som policy att inte bjuda sina anhöriga på gratis fika.
    Kan vara så att han ville föregå med gott exempel mot sina anställda.
    Dock hade en förklaring ifrån honom varit bra.
  • oltrix
    januari33 skrev 2014-01-13 00:18:07 följande:
    Det kan vara så att dem har som policy att inte bjuda sina anhöriga på gratis fika.
    Kan vara så att han ville föregå med gott exempel mot sina anställda.
    Dock hade en förklaring ifrån honom varit bra.
    Jo men TS pratar om att flytta ihop och skaffa barn, en sådan policy borde hon väl rimligtvis ha koll på, eller?

Men som du säger, en förklaring hade nog gjort att hon inte behövt vända sig till expertisen på FL. Flört
    Att tänka innan man talar är som att torka sig innan man skiter... / A. Anka.
  • januari33
    oltrix skrev 2014-01-13 00:26:58 följande:
    Jo men TS pratar om att flytta ihop och skaffa barn, en sådan policy borde hon väl rimligtvis ha koll på, eller?

Men som du säger, en förklaring hade nog gjort att hon inte behövt vända sig till expertisen på FL. Flört
    Jag har ingen aning om hur deras kommunikation ser ut.
    Det var bara en tanke som slog mig.

Den ända som kan ju henne ett säkert svar är ju han.
  • roffe

Jag hade reagerat om jag köper en fika och sen kliver någon och fikar gratis. Det ser jävligt illa ut, tycker jag. 

Har du inte råd att fika kanske du ska stanna hemma. Förväntar du dig gratis bensin om han jobbar på Statoil oxå eller vad är det frågan om? Gratis vård om din man är läkare, gratis barnomsorg om din fru är chef/rektor på en förskola? Så himla konstigt med folk som förväntar sig att få gratis grejer bara för dom känner någon. 

Hur kan man med det ens?

• jashrinah

hahahahahahha xD holy crap jag hade nog gjort slut samma sekund som han sa att jag lära betala :P vadfalls ? 

• Anonym (n)
    Fanny b skrev 2014-01-12 19:49:37 följande:
    Även om bullarna bakas på kafét så kostar det, som t ex ingredienser. Om bullarna bakas innan fiket öppnas måste också den person som bakar dem får lön för detta. Om de t ex bakar 100 bullar som håller en dag, och bara 40 av bullarna säljs, så måste 60 av bullarna kastas eller ges bort. Så av den anledningen är nog varje försäljning av enstaka bullar viktiga. Varför det annorlunda med kläder?r 
    Så om du vet att det blir 60 bullar över som ska kastas om någrar timmar, men vägrar ge bort en till din partner?

och hur redovisar man 60 bortkastade bullar ?
  • Siilje
    Anonym (Anders) skrev 2014-01-12 17:56:08 följande:
    Så om killen inte betalar blir man inte inte sedd och uppvaktad? Nej, så snåla kvinnor faller bort totalt för mig. Kärlek, uppskattning osv har inget pris, och ska definitivt inte köpas för pengar.

• Siilje

Jag gillar inte heller snålhet,men det innebär ju inte att mannen måste bjuda på allt. Nu var det ju dessutom så att du fikade på hans café, hans företag så klart du ska betala för dig.

Om ni hade gått ut på middag tillsammans hade han kanske bjudit. Eller kanske skulle du kunnat bjuda honom det är ju faktiskt inte bara killen jobb att bjuda på allt.

Svar på tråden Min kille tog betalt från mig på HANS CAFÉ !!!!!