• tingeling72

Gemensam vårdnad - Får ej ha mina barn

Vad ska man göra om man blir polisanmäld av sitt X nya när man vill ha umgänge med sina barn , som är boende med pappan? Vad har jag för lagliga rättigheter gällande att bara åka upp och hämta dem över tex lov eller andra ledigheter ?

• Svar på tråden Gemensam vårdnad - Får ej ha mina barn
  • Dixie

Har ni inte kommit överens om vem som ska ha barnen vilka dagar?

• tingeling72
    Dixie skrev 2014-01-13 08:54:45 följande:
    Har ni inte kommit överens om vem som ska ha barnen vilka dagar?

Nej vi gjorde de men sen hans nya flyttat in har dom bytt mobilnummer , polisanmält mig på falska grunder och massa mer

Vet snart varken ut eller in ... står lite på lut om jag ska ge upp .. Den nya Kvinnan är mer än psykotiskt manisk och säger att hon tänker lämna Xet om han har kontakt med mig .... och jag bor ändå ca 30 mil bort ...
  • Nyfikna72

Om det inte finns nån grund till beskyllningar och anmälningar har du väl inget att oroa dig över? Då kvarstår väl er överenskommelse till umgänge.

• Philippa

Men du har ju fått svar i dina andra trådar om samma sak... du måste omedelbart kontakta en advokat!

• Kjell2
    tingeling72 skrev 2014-01-13 08:53:37 följande:
    Vad ska man göra om man blir polisanmäld av sitt X nya när man vill ha umgänge med sina barn , som är boende med pappan? Vad har jag för lagliga rättigheter gällande att bara åka upp och hämta dem över tex lov eller andra ledigheter ?

Om ni har GV och det inte finns något fastställt umgänge kan du hämta barnen när du vill. Tänk dock på saker som olaga hot och hemfridsbrott.

Om det sen är smart och långsiktgt bra att göra det är en anna sak. Tycker du bör fixa en advokat och driva frågan om fastställt umgänge via familjerätt och tingsrätt.
  • tingeling72
    Philippa skrev 2014-01-13 09:09:34 följande:
    Men du har ju fått svar i dina andra trådar om samma sak... du måste omedelbart kontakta en advokat!

Har gjort det men måste få lite tips och råd och även få prata av mig.....
  • tingeling72
    Nyfikna72 skrev 2014-01-13 09:09:34 följande:
    Om det inte finns nån grund till beskyllningar och anmälningar har du väl inget att oroa dig över? Då kvarstår väl er överenskommelse till umgänge.

neh jag e inte orolig men det tar fruktansvärt psykiskt på en ...
Svar på tråden Gemensam vårdnad - Får ej ha mina barn