• Lindholmskan

Kändisvin?

Det finns ju en uppsjö av "kändisviner" ute på marknaden nu, jag undrar lite varför så många är emot det? Det är ju sen länge känt att massor av kändisar, både utomlands och i Sverige har något med drycker att göra. Vodka, Whiskey, Öl, Viner you name it! 

I usa t. ex. så är ju många stora stjärnors drycker storsäljande, och det kan inte vara så att det bara är för att de har sitt namn på dem? De måste ju vara bra!

Jag tycker att tonen mot kändisviner behöver ändras då jag tror att de inte skulle sätta sitt namn och varumärke på något som var dåligt. Självklart vill de tjäna pengar, det vill ju alla. Nämn en vingård eller producent som inte vill sälja mer?  

Vad har ni druckit för vin som någon kändis har frontat med som ni tycker är riktigt bra? Själv så har jag druckit ett flertal som är minst lika bra om inte bättre än de viner som finns i samma prisklass. 

Jag tror att en stor del till motståndet för att dessa viner säljs är att många små producenter som inte säljer i stora upplagor blir lidande, vilket självklart är tråkigt men vad säger att det innehållet skulle vara bättre än en flaska med t ex. Per Morberg på?? 

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Kändisvin?
  • PetraO
    Duckan skrev 2014-01-20 15:42:39 följande:
    Jag som är en riktigt Kent:are är nyfiken på att prova deras vin, Edizione III för 181 kr. Nån som provat?
    Har inte testat det än, men det har fått bra betyg såg jag =) Men liiite för dyrt för mig egentligen. Men kanske ska jag lyxa till det någon dag =)
  • de Robespierre

Sen är det så att ju mer man dricker på en kväll desto mer avtrubbade blir smaklökarna och luktsinnet. Att ta fram finvinet framåt småtimmarna är i princip helt bortkastat. Därför skall man t.ex börja nyårsafton med finchampagnen (om man skall dricka det) och vid tolvslaget funkar de flesta mousserande vin (cava mm).

• LillGris

Det enda jag tycker är trist är att det i 9 fall av 10 är nåt rävpiss som är värt 49:- i en flaska med en kändis på, och vips kostar det 119:- i stället. Man betalar så extremt mycket mer än vad vinet är värt bara för att det är motörheads logga på liksom. Sen, såklart, finns det undantag. Morbergs viner tycker jag är hyfsat prisvärda.

• Duckan

Petrao, nej det är väl inget jag skulle köpa och ha som babbel-vin direkt med den prislappen.

• Rosebud

Per Gessles Kurt& Lisa, som är en Italienare från Toscana var riktigt gott.
    Men helt busbilligt var det nu inte heller; runt 250:-

• Vanilla ice queen

Testade Mobergs vin Tampranillo (tror jag det hette). Jag har hört så mycket bra om det vinet men blev otroligt besviken. Det är ju jätteblaskigt. Hade förväntat mig ett mer robust vin av den herren...

• Krascha

Morberg är inget Kändisvin, han är ett Kändissvin!

• LillGris
    Krascha skrev 2014-01-28 22:08:38 följande:
    Morberg är inget Kändisvin, han är ett Kändissvin!

Hahahahha!
  • Duckan

Vanilla ice queen, det var den upplevelsen jag fick med Morgers Caberenet. Kanske är det samma du menar? Det första av hans som kom för nån sommar sen.

Svar på tråden Kändisvin?