Kändisvin?
Det finns ju en uppsjö av "kändisviner" ute på marknaden nu, jag undrar lite varför så många är emot det? Det är ju sen länge känt att massor av kändisar, både utomlands och i Sverige har något med drycker att göra. Vodka, Whiskey, Öl, Viner you name it!
I usa t. ex. så är ju många stora stjärnors drycker storsäljande, och det kan inte vara så att det bara är för att de har sitt namn på dem? De måste ju vara bra!
Jag tycker att tonen mot kändisviner behöver ändras då jag tror att de inte skulle sätta sitt namn och varumärke på något som var dåligt. Självklart vill de tjäna pengar, det vill ju alla. Nämn en vingård eller producent som inte vill sälja mer?
Vad har ni druckit för vin som någon kändis har frontat med som ni tycker är riktigt bra? Själv så har jag druckit ett flertal som är minst lika bra om inte bättre än de viner som finns i samma prisklass.
Jag tror att en stor del till motståndet för att dessa viner säljs är att många små producenter som inte säljer i stora upplagor blir lidande, vilket självklart är tråkigt men vad säger att det innehållet skulle vara bättre än en flaska med t ex. Per Morberg på??
Vad tycker ni?