• Lindholmskan

Kändisvin?

Det finns ju en uppsjö av "kändisviner" ute på marknaden nu, jag undrar lite varför så många är emot det? Det är ju sen länge känt att massor av kändisar, både utomlands och i Sverige har något med drycker att göra. Vodka, Whiskey, Öl, Viner you name it! 

I usa t. ex. så är ju många stora stjärnors drycker storsäljande, och det kan inte vara så att det bara är för att de har sitt namn på dem? De måste ju vara bra!

Jag tycker att tonen mot kändisviner behöver ändras då jag tror att de inte skulle sätta sitt namn och varumärke på något som var dåligt. Självklart vill de tjäna pengar, det vill ju alla. Nämn en vingård eller producent som inte vill sälja mer?  

Vad har ni druckit för vin som någon kändis har frontat med som ni tycker är riktigt bra? Själv så har jag druckit ett flertal som är minst lika bra om inte bättre än de viner som finns i samma prisklass. 

Jag tror att en stor del till motståndet för att dessa viner säljs är att många små producenter som inte säljer i stora upplagor blir lidande, vilket självklart är tråkigt men vad säger att det innehållet skulle vara bättre än en flaska med t ex. Per Morberg på?? 

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Kändisvin?
  • Bedhead
    Krascha skrev 2014-01-28 22:08:38 följande:
    Morberg är inget Kändisvin, han är ett Kändissvin!

Haha, och håller med, vinet är en riktig besvikelse.
    It´s better to have loved and lost than to live with a fucking psycho for the rest of your life
  • Vanilla ice queen

Duckan: Druvan heter tamarillo läste jag på boxen (det är en bag in Box). Även min kära respektive blev besviken på att det var blaskigt. Så summasumarum, Moberg verkar gilla blaskigt vin

• Rosebud

Ernie Els Signature. Ett franskt vin druvmässigt men odlat i Sydafrika.
    Ingen markant,besvärande rökton som det brukar kunna vara i viner därifrån.
    Ganska dyrt men riktigt gott.

• de Robespierre
    CarinaL26 skrev 2014-02-13 17:17:35 följande:
    Väntar förväntansfullt på Anna Ankas Chardonnay.
    Innehållande små små bitar av brosk.
  • Audhild01

Jag tycker att det är fel att försöka öka försäljningen av alkohol överhuvudtaget. Om en framgångsrik kändis sätter sitt namn på en vinflaska, så ger det ju inte bara signalen att köpa just det vinet. Utan även: "så framgångsrik som han, blir man alltså om man dricker vin. Då kan det inte vara något skadligt, utan bara positivt! Och ju mer man dricker desto bättre!"

• Audhild01
    Duckan skrev 2014-01-13 16:00:39 följande:
    Jag har bara druckit Morbergs vin, caberneten och den var inte värd sina 99 kr tycker jag. Gott jovisst, men det finns många godare för lägre penning.
    Ja, så skulle jag också utgå ifrån att det är. Kändisen ska ju ha betalt för sin medverkan, så det är väl klart att de saltar priset!
  • Gladskit

Jag har inte testat Morbergs vin. Däremot Maria Montazamis vin och det var jättegott! Sen finns det säkert andra vita viner som kostar 20:- mindre som smakar precis lika bra eller bättre. Men jag är inte så bra på viner, nu vet jag ju dock vilken druva hennes vin var gjort på så då kan jag söka mig vidare den vägen.

Har också beställt ett par flaskor av Hannah & Amandas rosévin som jag tänkte testa

• Audhild01
    Gladskit skrev 2014-02-14 08:57:35 följande:
    Jag har inte testat Morbergs vin. Däremot Maria Montazamis vin och det var jättegott! Sen finns det säkert andra vita viner som kostar 20:- mindre som smakar precis lika bra eller bättre. Men jag är inte så bra på viner, nu vet jag ju dock vilken druva hennes vin var gjort på så då kan jag söka mig vidare den vägen.

Har också beställt ett par flaskor av Hannah & Amandas rosévin som jag tänkte testa
    Kändisar som inte har några kunskaper och mat och dryck, blir ju ännu mer bisarrt... Varför tror man att Maria M. ska vara någon garant för ett gott vin..?
Svar på tråden Kändisvin?