• Bemsan

När blir "pappas kompis" flickvän?

Jag träffade i somras mitt livs kärlek. Han har tre barn från två tidigare äktenskap. Jag var nog rätt naiv när jag trodde att allt skulle vara så enkelt eftersom vi har det så bra tillsammans.
    Nu börjar verkligheten komma ikapp, och det är inte längre så rosenskimrande som man kanske trodde det skulle vara. Ena Bion har inga som helst problem med att jag träffar barnen medans den andra bion tycker att jag träffar dem för mycket.
    Jag träffade barnen i oktober första gången, och blev då introducerad som "pappas kompis". Jag träffar barnen ungefär en-två ggr under den veckan dem bor hos honom. Nyårsafton sov jag även över, då i gästrummet i källaren. Jag är fortfarande "pappas kompis", vilket betyder att vi inte rör vid varandra, pussas eller kramas inför barnen. en kram när jag kommer och en när jag går.
    i min värld börjar det bli ett grovt hyckleri, barnen börjar förstå och dem frågar ofta varför dem träffar mig så ofa etc. som om de ber efter en bekräftelse på vad dem misstänker.
    Hur länge har ni väntat med att berätta för barnen om ert förhållande?

• Svar på tråden När blir "pappas kompis" flickvän?
  • Bemsan

Min kille har väldigt olika relationer till sina två ex. Relationen till den första frun handlar verkligen bara om barnen, hur saker skall fixas och sånt. Relationen till nuvarande frun (ja, dem är faktiskt fortfarande gifta) är en hel annan. han går nästan alltid ut ur rummet när hon ringer och dem träffas för fika vid överlämningar.. hon har inga problem med att jag träffar barnen men hade väldigt stora problem med att det nu står på min killes FB att vi har ett förhållande. deras betänketid på skilsmässan har gått ut, men ingen av dem har skickat in nästa papper. Min kille säger att det bara är en formalitet som bara inte har blivit av.

bara jag eller har allt sammantaget med att inte berätta för barnen vem jag är och inte genomfört skilsmässan en os av  att han inte vill släppa taget om sin fru?

• Anonym (hmm)
    Bemsan skrev 2014-01-14 20:22:55 följande:
    Min kille har väldigt olika relationer till sina två ex. Relationen till den första frun handlar verkligen bara om barnen, hur saker skall fixas och sånt. Relationen till nuvarande frun (ja, dem är faktiskt fortfarande gifta) är en hel annan. han går nästan alltid ut ur rummet när hon ringer och dem träffas för fika vid överlämningar.. hon har inga problem med att jag träffar barnen men hade väldigt stora problem med att det nu står på min killes FB att vi har ett förhållande. deras betänketid på skilsmässan har gått ut, men ingen av dem har skickat in nästa papper. Min kille säger att det bara är en formalitet som bara inte har blivit av.

bara jag eller har allt sammantaget med att inte berätta för barnen vem jag är och inte genomfört skilsmässan en os av  att han inte vill släppa taget om sin fru?
    Men då ogillas väl skilsmässan om man inte fixat med papper när betänketiden gått ut, så man får börja om från början igen? Eller minns jag fel?
  • Anonym (mian)

Svårt säga. Det har inte gått så lång tid sen april. Beror ju på hur relationen var innan de gick isär också, skilsmässor ser så olika ut.

På nåt sätt kan det vara bra att de fasar ut relationen och fasar in skilsmässan.

Det skulle kunna betyda att de inte är klara med varann men det kan också vara en process för att få ett fungerande samarbete.

En gång i tiden när de blev ihop så hade han redan barn och en skilsmässa bakom sig. De hade väl inte tänkt det skulle ske igen?

Bara lite tankar jag fick kring det. Jag skulle i alla fall fråga varför han går ut ur rummet när hon ringer. Min man gjorde likadant. Vi hade just träffats och jag sa att nästa gång hon ringer så kan jag gå ut en stund ifall du vill prata ostörd. Visade sig han var irriterad för hon ringde i tid och otid och han gick undan för att inte visa det för mig. Det kan alltså bero på något man inte hade kunnat föreställa sig.

• Bemsan
    Anonym (hmm) skrev 2014-01-14 20:45:36 följande:
    Men då ogillas väl skilsmässan om man inte fixat med papper när betänketiden gått ut, så man får börja om från början igen? Eller minns jag fel?
    Man har ett halvår eller till och med ett år på sig innan ansökan ogillas..
  • Anonym (hmm)
    Bemsan skrev 2014-01-14 21:01:30 följande:
    Man har ett halvår eller till och med ett år på sig innan ansökan ogillas..
    Ok......vilken tur hehe....
  • Anonym (Avvakta)

Hoppas för allas skull att pappas kompis blir flickvän först när mannen är skild, annars brukar det lätt florera otrohetsrykten....

Känns det helt ok för dig att ditt "livs kärlek" inte anser det som prio att skiljsmässan ska gå igenom? Dags att se till att det där pappret blir skickat känns det som...

• Anonym (hm)
    Bemsan skrev 2014-01-14 18:17:50 följande:

Barnen är 5,6 & 9. Min kille och fru nummer två flyttade isär i april.  
    Dem har frågat väldigt ofta på sistone varför dem träffar mig så ofta, eller om vi setts två dagar i rad. Men min kille svarar väldigt undvikan. Jag tycker det är schysstast och ärligast att köra raka rör med barnen.
    Vi ser båda en framtid tillsammans där vi på sikt vill flytta ihop. Min kille säger att han vill vänta med att berätta för dem eftersom han är rädd att "misslyckas" igen, efter två skilsmässor.

Hans ex flyttade ut i april, han träffade dig i somras (juni, juli eller augusti), du träffade ungarna i oktober och nu är du otålig? 
  • Anonym (inte klar)
    Bemsan skrev 2014-01-14 20:22:55 följande:

Det låter ju som om din kille inte är klar med skilsmässan. Varken känslomässigt eller praktiskt (eller juridiskt). Det kan ju finnas flera anledningar till det. Kanske han inte vill släppa taget om nuvarande frun. Eller kanske han på något bakvänt sätt tror att det är bra för barnen eller bra för samarbetet. Eller så behöver han bara mer tid på sig.

Men jag skulle inte uppskatta om jag var tillsammans med någon som höll på att skilja sig och denne inte prioriterade att göra skilsmässan juridiskt klar! Det är ingen "formalitet" att vara gift. Det innebär stor skillnad juridiskt om inte annat.

Jag skulle inte heller vilja ljuga för barnen mer än en väldigt begränsad tidsperiod. Däremot absolut ta hänsyn till dem och ta det lugnt med att träffas och vänta länge (1-2 år åtminstone) med att flytta ihop. Men att ljuga för en 9-åring månad efter månad om att man är en "kompis" tycker jag låter... sådär, eller rätt dåligt faktiskt. Dessutom, om de har "ett förhållande" på facebook... mina barn har haft kompisar som haft facebook redan vid 7-8 år. Tänker han inte på att 9-åringen kanske får veta av vänner/bekanta att ni är ihop? Schysstare mot barnet att berätta det själv då vid lämpligt tillfälle!
  • Bemsan
    Anonym (hm) skrev 2014-01-15 07:48:21 följande:
    Hans ex flyttade ut i april, han träffade dig i somras (juni, juli eller augusti), du träffade ungarna i oktober och nu är du otålig? 

Jag är väl lite otålig på att berätta för barnen vem jag är. Betyder ju inte att jag tänker flytta in i morgon. men jag tror att det skulle ge barnen mindre tankar om varför dem träffar mig oftare än några av hans andra kompisar. Känns dessutom att ju längre jag är "pappas kompis" så blir det en sorts omställning igen den dagen vi berättar att vi är ihop.. kanske jag som tänker fel?
  • nymedlem

Oj, han verkar inte vara klar med exfrun tror jag tyvärr. Han tycker det är trevligt att umgås med dig, men har frugan kvar OM hon vill ta honom tillbaka. Det blir svårare om barnen får veta vad du egentligen gör med deras pappa.

Han verkar inte så ...... snäll faktiskt...... mot dig menar jag!

Svar på tråden När blir "pappas kompis" flickvän?