• Bemsan

När blir "pappas kompis" flickvän?

Jag träffade i somras mitt livs kärlek. Han har tre barn från två tidigare äktenskap. Jag var nog rätt naiv när jag trodde att allt skulle vara så enkelt eftersom vi har det så bra tillsammans.
    Nu börjar verkligheten komma ikapp, och det är inte längre så rosenskimrande som man kanske trodde det skulle vara. Ena Bion har inga som helst problem med att jag träffar barnen medans den andra bion tycker att jag träffar dem för mycket.
    Jag träffade barnen i oktober första gången, och blev då introducerad som "pappas kompis". Jag träffar barnen ungefär en-två ggr under den veckan dem bor hos honom. Nyårsafton sov jag även över, då i gästrummet i källaren. Jag är fortfarande "pappas kompis", vilket betyder att vi inte rör vid varandra, pussas eller kramas inför barnen. en kram när jag kommer och en när jag går.
    i min värld börjar det bli ett grovt hyckleri, barnen börjar förstå och dem frågar ofta varför dem träffar mig så ofa etc. som om de ber efter en bekräftelse på vad dem misstänker.
    Hur länge har ni väntat med att berätta för barnen om ert förhållande?

• Svar på tråden När blir "pappas kompis" flickvän?
  • Anonym (Styvförälder)

Ta ett ordentligt snack med din Killkompis, kräv att barnen ska få veta vem du egentligen är, och ger han inget bra förklaring eller passar det inte honom så Lämna honom!

Jag har aldrig förstått mig på att man ljuger för barnen, man ska vara ärlig och säga som det är och så ska man inte hångla framför barnen, däremot kan man hålla handen, ge kramar och pussar lite då och då.

Barn ska inte vara styrande om er kärlek!
    Då ska man inte skiljas öht !!!

Men han kan fått tillsägelse av barnens kontrollerande svartsjuka mamma att gör si och gör så, hör efter med honom och och acceptera inget som du känner är fel !!!!

• Anonym (skilsmässa)

Jag ligger i skilsmässa och har träffat ny som har två barn. Själv har jag tre.
    Vi har berättat för hans barn att jag är hans tjej, men mina barn vet inget ännu då de inte har träffat honom och för att mitt och exets förhållande är väldigt ansträngt just nu.
    Dessutom mår ena av mina barn rätt dåligt över skilsmässan så jag vill inte krångla till det med att ta in en ny man i deras liv.
    Så fram tills att barnen kan ta det på ett bra sätt så kommer iallafall inte jag berätta något, eller ens introducera dem för varandra.

• Fånga dagen
    Anonym (skilsmässa) skrev 2014-01-20 12:45:35 följande:
    Jag ligger i skilsmässa och har träffat ny som har två barn. Själv har jag tre.
    Vi har berättat för hans barn att jag är hans tjej, men mina barn vet inget ännu då de inte har träffat honom och för att mitt och exets förhållande är väldigt ansträngt just nu.
    Dessutom mår ena av mina barn rätt dåligt över skilsmässan så jag vill inte krångla till det med att ta in en ny man i deras liv.
    Så fram tills att barnen kan ta det på ett bra sätt så kommer iallafall inte jag berätta något, eller ens introducera dem för varandra.
    Det tycker jag är ett mycket bra beslut. Inte minst pga att ert förhållande är mycket ansträngt just nu. Då är det ju vansinne att blanda in barnen. Eftersom du ligger i skilsmässa förstår jag att ert förhållande är väldigt färskt, och att i det läget presentera barnen för en ny partner är nog mindre bra. Du verkar vara en klok mamma.
  • Anonym (skilsmässa)
    Fånga dagen skrev 2014-01-20 12:55:56 följande:
    Det tycker jag är ett mycket bra beslut. Inte minst pga att ert förhållande är mycket ansträngt just nu. Då är det ju vansinne att blanda in barnen. Eftersom du ligger i skilsmässa förstår jag att ert förhållande är väldigt färskt, och att i det läget presentera barnen för en ny partner är nog mindre bra. Du verkar vara en klok mamma.
    Tack så jätte mycket för det fina svaret.
    Ja barnen går före allt och så länge det är ansträngt och de inte mår bra kommer ingen annan få komma in i deras bild. är det meningen att det ska vara jag och den nya i framtiden så kommer det bli det å jag får ändå vara med honom varannan vecka.
  • Ess
    Bemsan skrev 2014-01-14 20:22:55 följande:
    Min kille har väldigt olika relationer till sina två ex. Relationen till den första frun handlar verkligen bara om barnen, hur saker skall fixas och sånt. Relationen till nuvarande frun (ja, dem är faktiskt fortfarande gifta) är en hel annan. han går nästan alltid ut ur rummet när hon ringer och dem träffas för fika vid överlämningar.. hon har inga problem med att jag träffar barnen men hade väldigt stora problem med att det nu står på min killes FB att vi har ett förhållande. deras betänketid på skilsmässan har gått ut, men ingen av dem har skickat in nästa papper. Min kille säger att det bara är en formalitet som bara inte har blivit av.

bara jag eller har allt sammantaget med att inte berätta för barnen vem jag är och inte genomfört skilsmässan en os av  att han inte vill släppa taget om sin fru?
    Jag hade backat från den mannen. Han är inte klar med skillsmässan och har ingen brådska med att skicka in pappren heller. Han är fortfarande gift och hans fru äger hälften av hans egendom. Va väldigt försiktig med att dra hem några av dina prylar till hans hem, för skulle han oförmodat trilla av pinn så kan du ha stora problem att få tillbaks dina saker.

Jag är en stark förespråkare för att inte dejta helt nyskiljda personer. Allt pappersarbete ska va klart och umgänget ska flyta bra, han ska ha funnit sin föräldraroll och alla ska ha hunnit landa ordentligt i sin "nya" vardag.

Ställ kravet att han avslutar äktenskapet NU, annars går du därifrån.
  • Ess
    Anonym (inte klar) skrev 2014-01-15 08:23:13 följande:

Det låter ju som om din kille inte är klar med skilsmässan. Varken känslomässigt eller praktiskt (eller juridiskt). Det kan ju finnas flera anledningar till det. Kanske han inte vill släppa taget om nuvarande frun. Eller kanske han på något bakvänt sätt tror att det är bra för barnen eller bra för samarbetet. Eller så behöver han bara mer tid på sig.

Men jag skulle inte uppskatta om jag var tillsammans med någon som höll på att skilja sig och denne inte prioriterade att göra skilsmässan juridiskt klar! Det är ingen "formalitet" att vara gift. Det innebär stor skillnad juridiskt om inte annat.

Jag skulle inte heller vilja ljuga för barnen mer än en väldigt begränsad tidsperiod. Däremot absolut ta hänsyn till dem och ta det lugnt med att träffas och vänta länge (1-2 år åtminstone) med att flytta ihop. Men att ljuga för en 9-åring månad efter månad om att man är en "kompis" tycker jag låter... sådär, eller rätt dåligt faktiskt. Dessutom, om de har "ett förhållande" på facebook... mina barn har haft kompisar som haft facebook redan vid 7-8 år. Tänker han inte på att 9-åringen kanske får veta av vänner/bekanta att ni är ihop? Schysstare mot barnet att berätta det själv då vid lämpligt tillfälle!
  • Bemsan

Jag har sedan jag skrev denna tråd startade sovit över ett par gånger när ett av barnen var hemma, sov då i ett av de andra barnens rum.

Igår berättade min kille att det ena barnet skall vara hos honom en kväll i helgen, och att jag var välkommen att stanna och sova över igen, fortfarande då i en av de andra barnens sängar. Han vill fortfarande inte berätta för barnen vem jag är för "vill inte stressa med barnen". Jag har även ett par gånger passat dem ensam när han har haft en kvällsaktivitet, och då ensam nattat dem. HJÄLP MIG!!! Vet varken ut eller in! Ska jag stanna?? ska jag gå? ska jag leka med i detta hyckleri?? går snart sönder i tusen bitar!!

• Anonym (mian)

Skulle det kännas bättre om ni sov i samma säng? Det tycker jag vore rimligt. Och svara om de ställer frågor. För vem är du nu? Som sover över i deras sängar och passar barn?

Eftersom du själv använder ordet hyckleri tror jag att du själv kan svara på om du kan stanna.

• Kasperina

Jag tycker att du ska vänta med att lära känna barnen och i stället fokusera på det här med skilsmässan. så länge de inte lämnat in pappren så tycker jag att du (för din egen skull och barnens) ska hålla dig på en replängds avstånd.
    Fråga honom om anledningen till att han inte lämnat in pappren är att han är osäker på om han vill satsa på er, och säg att du i så fall tycker att du inte ska träffa barnen.
    Det är jättesvårt och läskigt, jag vet (been there) men det är hundra resor värre att bli dumpad ett halvår senare och då förlora barnen.

• Bemsan
    Anonym (mian) skrev 2014-01-31 10:21:33 följande:
    Skulle det kännas bättre om ni sov i samma säng? Det tycker jag vore rimligt. Och svara om de ställer frågor. För vem är du nu? Som sover över i deras sängar och passar barn?
    Eftersom du själv använder ordet hyckleri tror jag att du själv kan svara på om du kan stanna.

Jag är ju fortfarande "pappas kompis", att pappas kompis sover i samma säng som honom skulle ju bara bli ännu konstigare. En anledningn till att vi inte delar säng är att han inte vill att barnen skall känna att jag tar deras plats. Den yngsta sover ofta hos pappa. barnen har i princip ett rullande schema om vem som skall sova hos pappa.
    Jag vill att vi berättar vem jag är, om jag någon gång skall sova över tycker jag att det skall vara i hans säng, sen är barnen jätte välkomna att sova hos oss om dem vaknar på nätterna.
    En del av mig säger att jag skall gå, samtidigt är han verkligen mitt livs kärlek, har aldrig känt så här för någon. Bara tanken på att förlora honom gör att jag mår fysiskt illa.
Svar på tråden När blir "pappas kompis" flickvän?