• Webbredaktör02

    Är du allergisk?

    Idag rapporterar medierna om att forskare vid Sahlgrenska i Göteborg kan ha hittat ett vaccin mot allergi. Är du allergisk och i så fall mot vad? Svara på frågan och diskutera i tråden!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du allergisk?
  • Mithra

    Bortsett från att jag är allergisk mot skitsnack så är jag allergisk mot nickel.

  • jesslin

    Jag är allergisk eller snarare luftrörsallergiker och mot en del mediciner såsom penicillin och viss antibiotika. Jag mår dåligt av rök, viss parfym, vissa rengöringsmedel, t-sprits tända grillar(svimmade nästan hemma av lukten som smög sig in), nygjord asfalt, bränt gummi, tyvärr sågspån och kyla m m.Tack och lov har jag sluppit födoämne, pollen och pälsdjur. Då hade nog fått gå med mask ute. Jag har astma i samband med ovanstående. Jag mår dåligt om jag testar Doves grejer, spelar ingen roll om det är originaldoft eller med extra doft. Något ämne där som jag reagerar på. 


    Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • jesslin

    Eller jag är ju inte allergisk mot kyla men mår inte bra när det är för kall luft.  


    Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • Mandel

    Jag tycker att det är tragiskt att så många människor har någon allergi. Vad sjutton är det som gör att vi blir allergiska mot naturliga saker som djur, pollen, nötter osv. 


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • cirkusmusen

    Damm, kvalster (Sjukt allergisk mot det!), pälsdjur, pollen, björk, mjölk.

    Och sen alla korsallergier som kommer på det, äpple, kiwi, hasselnötter, jordnötter.. kan hålla på i evigheter..

  • EnAnonumius

    Mer än den allergin som alla får en gång i månaden när det är dags att betala räkningar?

    Så nej jag har inga allergier.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Thotis90

    Jag är inte allergisk, men jag kan bli illamående och få magknip av Vienetta, livsmedel som innehåller kakao, livsmedel som innehåller sötningsmedel och inget socker, saft (märket BOB går bra) och varma drycker. Vi har allergi i familjen (pappa och syster), så jag är glad över att jag bara blir illamående och får magknip... 


    Oförklarligt barnlös - hedblom.blogg.se
  • Rafael90

    Bara mot jordnötter, som tur är är det inte allvarlig allergi för jag älskar jordnötter. Men jag får väldigt ont i halsen av det. Sen brukar jag säga att jag är allergisk mot honungsmelon också för det är den enda "maten" som nånsin gett mig halsbränna, varje gång jag ätit det. Vet inte om man kan vara allergisk mot det men jag vill inte riskera att äta det igen.

  • LuckyLips

    Är allergisk mot katter och hästar och 'även andra djur om de har lite längre hår. Tror även att jag är allergisk mot damm. Det är mest spekulationer från min sida, jag har aldrig varit och testat mig hos doktorn.

Svar på tråden Är du allergisk?