• niicky

Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.

Jag är en svensk tjej på 23 år som ska konvertera till islam. Jag är fullt medveten om allt hat och fördomar som finns mot islam. Jag har läst på om islam i över ett år, läst Koranen flera gånger och är medveten om vad islam står för och skillnaden mellan kultur, islam och misstolkningar. Jag skapar denna tråd för att jag vet hur fördomsfull omgivningen kommer vara för mitt beslut och för att det finns så mycket myter om islam och misstolkningar. Jag vill kunna göra det val som känns rätt för mig utan att omgivningen ska hoppa på mig för det. Det som många s.k. "muslimer" gör är hemskt och helt fel och ska inte blandas ihop med islam.

Inga påhopp i tråden tack!

• Svar på tråden Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.
  • Halvtre
    Muslimsktjej skrev 2014-08-09 20:51:07 följande:

Vem har ens sagt att Muhammed (S) är Gud och vet precis allt som Gud vet?

Och jag litar på profetens familjemedlemmar, alla förutom Aisha och Hafsa. :)

Så muhammad gifte sig med två kvinnor som inte går att lita på. Det klingar dåligt. En riktig profet vet vad han ger sig in på men denna visste inte ens vem hans pappa var.

Var står det att muhammad är Gud?
  • oOHalalOo
    Halvtre skrev 2014-08-09 21:00:18 följande:
    Så muhammad gifte sig med två kvinnor som inte går att lita på. Det klingar dåligt. En riktig profet vet vad han ger sig in på men denna visste inte ens vem hans pappa var.

Var står det att muhammad är Gud?
    Det är väl bara den som inte läser ahadith och sira som har tron att profeten Muhammad (fvmh) inte skulle ha vetat vem hans pappa var? Var har du fått det från annars?
  • Michel

Hej jag e en kille på 24 år jag älskar sex 1500kr 30 min 3000kr 1 timma

• Bajsa

Skäms du inte att gå med i en religion som så många använder som täckmantel för att begå våld?

• MAFHH12

Alsalam alikom kära syster, du är välkommen och jag är verkligen glad att du har förstår innebördan av islam religonen. Önskar dig och som konverterade till islam lycka till.

• pease10

Ni som kastar skit över religionen islam , varför ens bryr ni er? Låt alla människor tro på vad de vill. Själv är jag Allah och profeten Muhammed älskare! Tycker synd om er som inte tror på något utan lallar runt helt omedvetna om vad som kommer hända er den dagen ni dör!!! Blur jätte less på er människor som har såna fördomar! Hur många muslimer känner ni? och då menar jag trogna muslimer självklart. SKÄRP ER!!

• jugge021

Men varför är Sverige ett land full av pedofiler, finns inte så mycket pedofiler någonstans som i Sverige, jätte många svenska åker till Thailand å knullar små barn. Jag försvarar inte Muhammed eller Islam.. Man måste se hela bilden när man ändå pratar om pedofiler. Mvh Jugge_021

• jaghopparhögt
    jugge021 skrev 2014-08-16 16:42:41 följande:

Men varför är Sverige ett land full av pedofiler, finns inte så mycket pedofiler någonstans som i Sverige, jätte många svenska åker till Thailand å knullar små barn. Jag försvarar inte Muhammed eller Islam.. Man måste se hela bilden när man ändå pratar om pedofiler. Mvh Jugge_021

Öh  nej, Sverige är verkligen inte i topp.
Svar på tråden Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.