• niicky

Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.

Jag är en svensk tjej på 23 år som ska konvertera till islam. Jag är fullt medveten om allt hat och fördomar som finns mot islam. Jag har läst på om islam i över ett år, läst Koranen flera gånger och är medveten om vad islam står för och skillnaden mellan kultur, islam och misstolkningar. Jag skapar denna tråd för att jag vet hur fördomsfull omgivningen kommer vara för mitt beslut och för att det finns så mycket myter om islam och misstolkningar. Jag vill kunna göra det val som känns rätt för mig utan att omgivningen ska hoppa på mig för det. Det som många s.k. "muslimer" gör är hemskt och helt fel och ska inte blandas ihop med islam.

Inga påhopp i tråden tack!

• Svar på tråden Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.
  • sahwii
    sahwii skrev 2015-02-03 01:43:10 följande:

Tack som du färstår islam bättre en muslimsk människor. 

• Adel85

Om du känner dig på rätt väg behöver du inte bry dig mot dem. När islam började sprida sig i Make betalade muslimer sitt liv för att islam blir kvar. Deras familje dödade dem för att de blev muslim. Dvs man måste kämpa för sin religion som man tror på och det är inte gratis. Paradiset kostar mycket, hadith från Muhammad ?

Abu Hurairah (May Allah be pleased with him) reported:

I heard Messenger of Allah (?) saying, "He who is afraid of the pillage of the enemy, sets out in the early part of the night; and he who sets out early, reaches his destination. Be on your guard that the commodity of Allah is precious. Verily the commodity of Allah is Jannah".

[At-Tirmidhi].

• pouria

Hej!
    Jag som en  Shia muslim stolt över dig . Grattis

Alhamdolellah.

• maryan

jag skulle säga till dig du har gjorde bra jobb att du har läst om islam och kände rätt

• enimini

Du får vara glad att du ännu bor i ett fritt land där det råder religionsfrihet. Och att svensken trots allt är väldigt liberal och tolerant. Vi får se hur det går och hur många radikala islamister slinker in genom att åka räkmacka på flyktingar, kanske alla svenskar är muslimer om några år, vare sig dom vill eller inte. Då slipper du känna dig utanför i alla fall. Skriv gärna då vad du tycker om det hela, dvs om du har tillgång till internet.

En bra idé är att du åker ner till tex Saudiarabien och pryar som muslimsk kvinna i typ ett år. Men det är väl inte lika romantiskt som att lära sig om islam genom sin muslimska pojkvän i Sverige förstås.

• Hanna Nori

Hej! har du konverterat nu? Hur kan jag kontakta dig, i så fall vill jag intervjua dig till mitt gymnasiearbete. 

• Filli89
    Hanna Nori skrev 2015-11-25 13:18:37 följande:

Hej! har du konverterat nu? Hur kan jag kontakta dig, i så fall vill jag intervjua dig till mitt gymnasiearbete. 

Hej vill du intervjua konvertiter?
  • Konvertit

Jag är en sån som konverterade för en man. Jag fruktade inte Allah och jag var inte troende när jag sa shahada. Min man däremot är den bästa muslimen (och man) som jag har träffat. Han har inte tvingat mig till någonting, förutom att han inte kunde gifta sig om jag inte var muslim eller kristen. Jag trodde på Gud innan, men tillhörde ingen religion. Jag tänkte att Gud förde oss samman för att han ville att jag skulle bli muslim. Jag började göra salah fem gånger av dagen av nyfikenhet. Jag fastade under ramadan av nyfikenhet. Jag trodde inte fullt ut på det. Men jag har fått bevis genom tidens gång på att Allah finns.

Jag gjorde fel som konverterade utan att veta vad jag konverterade till. Men islam är en kärlekens religion. Jag vet det mer nu när jag har besökt muslimska länder, muslimska familjer och levt muslimskt.

Kristen kan man vara genom att avskärma sig från världen i kloster t.ex, men muslim är man genom handling. Varje god gärning är att vara muslim. Det är obligatoriskt att ägna sig åt välgörenhet. Bönen och fastan är bara en liten del av Islam.

Så jag blev muslim på riktigt, i hjärtat. Det är som en förälskelse.

Jag bär inte hijab.

Svar på tråden Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.