• niicky

Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.

Jag är en svensk tjej på 23 år som ska konvertera till islam. Jag är fullt medveten om allt hat och fördomar som finns mot islam. Jag har läst på om islam i över ett år, läst Koranen flera gånger och är medveten om vad islam står för och skillnaden mellan kultur, islam och misstolkningar. Jag skapar denna tråd för att jag vet hur fördomsfull omgivningen kommer vara för mitt beslut och för att det finns så mycket myter om islam och misstolkningar. Jag vill kunna göra det val som känns rätt för mig utan att omgivningen ska hoppa på mig för det. Det som många s.k. "muslimer" gör är hemskt och helt fel och ska inte blandas ihop med islam.

Inga påhopp i tråden tack!

• Svar på tråden Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.
  • lennart
    Jagvetmest skrev 2014-10-28 22:46:03 följande:

TS: Hoppas du blir nöjd med att bli någons ägodel och att sköta din mans hem och producera barn tills du är helt utsliten. Och just det, lära dig att lyda nån idiot till förvirrad man! Lycka till!

Precis, att förnedra sig själv på detta sätt lär knappast vara hälsosamt.
  • Lisa6733

Följ inte andras tankar och åsikter, följ bara ditt hjärta
    häftigt att du är en muslim nu.
    Jag tycker att vissa(äkta/rätta muslimska tjejer) är så snälla,söta och smarta och jag respektera de ändå om jag inte är en muslim.
    De som inte respektera muslimer har inte varit eller lärt känna äkta/rätta muslimer. Jag har några muslimska kompisar och de är så snälla och förstår mig som om de kan läsa mina tankar och känslor xD

• swety333

But if they turn back (from Islam), take (hold) of them and slay (kill) them wherever you find them, and take neither Auliya' (protectors or friends) nor helpers from them. Suretul Al-Nisah 4:89 .INGEN ÅTERVÄND

• swety333

Sahih al-Bukhari, Volume 7, Book 62, Number 122 The Prophet said, "If a man invites his wife to sleep with him and she refuses to come to him, then the angels send their curses on her till morning."

Sahih Al-Bukhari Volume8 Number102 "If a monkey, a black dog or a woman passes in front of a praying person, his prayer is nullified." ( Hanbel 4/86).

• Killen2014
    niicky skrev 2014-01-17 17:36:37 följande:

Jag är en svensk tjej på 23 år som ska konvertera till islam. Jag är fullt medveten om allt hat och fördomar som finns mot islam. Jag har läst på om islam i över ett år, läst Koranen flera gånger och är medveten om vad islam står för och skillnaden mellan kultur, islam och misstolkningar. Jag skapar denna tråd för att jag vet hur fördomsfull omgivningen kommer vara för mitt beslut och för att det finns så mycket myter om islam och misstolkningar. Jag vill kunna göra det val som känns rätt för mig utan att omgivningen ska hoppa på mig för det. Det som många s.k. "muslimer" gör är hemskt och helt fel och ska inte blandas ihop med islam.

Inga påhopp i tråden tack!

Hej nickyy, kan du PM:a mig?Tack
  • Killen2014
    Muslimsktjej skrev 2014-11-04 17:04:20 följande:
    "Jag avslutar denna diskussion", vilken diskussion? Det enda du gör just nu är att påstå att jag är okunnig.

Du kan visst öppna den, kopiera länken och klistra in.

Förolämpar en sunni Imam Ali så är man illa ute, förolämpar en shia Aisha så innebär det enligt din logik att Shiaislam anser att det är okej och t.om BRA om man gör det? Varför då?
    Att förolämpa andra är fel enligt både shia och sunni, men det händer att shia förolämpar Aisha, Abu Bakr, Omar osv och att sunni förolämpar Imam Ali och Ahlulbayt, det vet vi båda. Att du sedan försöker göra det till att sunniislam anser att det är fel och rätt enligt shiaislam är bara bs. 

Jag har endast läst sunnihadither från Sahih Bukhari, och jag skrev ingenstans att hadither från Imam Ali inte finns, utan att det inte är lika många som från profetens sahaba. Du skrev att Imam Ali är jätteviktig enligt sunni, men ändå finns det ganska få hadither om man jämför med dom andra. Har läst över 100 hadither från Sahih Bukhari och tror jag endast hittade ca 2 stycken av Imam Ali.

Jag skrev inte varför ni står på Aishas sida efter jamalslaget, sluta misstolka. Jag skrev hur man kan vara på BÅDAS sida med tanke på att dom var emot varandra just då. Dumförklara mig helst inte, jag vet tillräckligt mycket om jamalslaget för att kunna yttra mig. 

Återigen, "Ya" måste inte användas endast för Gud.
    Araber använder t.o.m "Ya Jasmine, kom hit" t.ex ofta. Vemsomhelst kan få "Ya" innan sitt namn, eller "Ya kille, ya tjej" (fast på arabiska). 

Wikipedia funkade inte, funkar denna då?
    arabic.desert-sky.net/coll_address.html

Att du påstår att det är shirk att säga "Ya" förutom när det gäller Gud skrämmer mig. Du vet ju uppenbarligen inte vad "Ya" betyder. 

Men visst, ha det bra, puss. <33
    Visst använder man "Ya" när man kallar på någon, men när det gäller en död människa så är det något annat vi talar om, och det är Shirk. Ja, Shirk. Man behöver inte bevisa genom massa hadither om att shiismen är en vilsen sekt, Koranen räcker. Vill du ta det så Pm:a mig, annars ha det bra
  • dirpower

Don't do it! Islam is not peaceful.

• Zudd

Hej TS!

Först vill jag bara säga att jag först blev tveksam när jag såg rubriken i trådstarten, men när jag läste dina bra svar och resonemang kring din tro blev jag istället imponerad! Ursäkta mina fördomar Flört Jag tycker det märkt att du läst på en hel del och du svarar väldigt moget och bra och verkar inte vara rädd för att förklara hur det ligger till även för folk som har fördomar och uttrycker sig taskigt. Mest imponerad blev jag av att du skrev att du förstår dem som tycker illa om Islam eftersom det finns så mycket misinformation där ute, samt av när du rådde en person att vända sig till en bilmenaniker Skrattande

Jag är själv ateist, men som sagt, du imponerar och jag hoppas du blir lycklig och slipper påhopp från okunniga människor.

Jag har en fråga också: Har du lärt dig läsa arabiska för att kunna ta del av de skrifter som rör Shia-islam? Eller har du läst översättningar till något annat språk? Jag har förstått det som att många muslimer inte anser att översättningar av koranen är riktigt "giltiga" eftersom det anses att originalspråket inte riktigt kan översättas på ett riktigt sätt och tänker att det kanske gäller även för andra skrifter?

• Muslimsktjej
    Killen2014 skrev 2015-01-16 00:07:13 följande:
    Visst använder man "Ya" när man kallar på någon, men när det gäller en död människa så är det något annat vi talar om, och det är Shirk. Ja, Shirk. Man behöver inte bevisa genom massa hadither om att shiismen är en vilsen sekt, Koranen räcker. Vill du ta det så Pm:a mig, annars ha det bra
    Och vem har bestämt detta inom det arabiska språket? Wahhabi och salafister?

Nej, ya används oftast till alla för det är ett ord man säger innan ett namn, har inget med shirk att göra. Sedan finns det inget som säger att ordet blir okej om personen är levande, men automatiskt blir shirk om personen dör....??

Och det står inte något om shiaislam i Koranen eller vad menar du?? Det står om splittrade sekter, vet du hur många det finns eller?
  • sahwii

Tack som du färstår ialam bättre en muslimsk människor. Jag söker en svensk muslimsk kvinna som dig.  Jag vill träffa med dig om du vill. Ventar dina svar.

Svar på tråden Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.