• thefee

    Vi som väntar Septemberbebisar 2014

    Här är ännu en! Har bf 22 september (tror ja) är alltså i vecka 4+ 5 idag :) Trodde inte att det skulle blivit någon bebis denna gången heller men jag kände mig konstigt lugn i kroppen och började då ha mina små aningar men och har i några dagar haft lite ömmande bröst till och från. Fick mf i november så är lite nervösare denna gång. Blir andra barnet för oss :)

  • thefee

    Kanske borde vi fixa en BF lista? Jag kan börja så får ni fylla i vart efter ert eget datum och hjälpa andra som inte kan sätta till själva :) Igår blödde jag jättemycket från tandköttet när jag borstade tänderna på kvällen. Hände inte när jag väntade sonen alls om jag minns rätt, kanske blir det en tös denna gång då ;)

    BF-Lista Gravid

    Thefee 22år. BF 23.9. 2:a barnet

  • thefee
    GladaAnna skrev 2014-01-20 20:10:10 följande:
    Jag e lite intresserad av vad ni andra har för graviditetstecken? Hur mår ni?
    Jag har redan några dagar haft ömmande bröst. Det var min första misstanke att jag var gravid. Sen har jag känt mig riktigt lugn denna månad särskilt efter äl. Mitt tandkött blödde väldigt mycket när jag borstade tänderna igårkväll också. Inget illamående har jag (än). Med sonen mådde jag bara illa dom dagar jag sovit för lite. Blir intressant att se hur det blir i fortsättningen :)

    Har du några symptomer? :)
  • thefee

    Någon här som har fått några cravings ännu? :) Jag är sugen på surt godis. Inte fullt så att jag måste springa till affären och köpa på en gång (ännu) men det finns i bakhuvudet att det skulle smaka bra. Dock har jag tänkt försöka hålla ner vikten denna graviditet och inte gå upp lika mycket som sist. Kan även hända att jag inbillar mig att jag är sugen på sura godisar eftersom jag så gärna vill ha en flicka denna gång och har läst att man brukar vara sugen på sura saker då ;)

    Ni som har barn sedan tidigare. Tycker ni att denna graviditet skiljer sig från er(a) tidigare? Kanske svårt att svara på såhär tidigt men iaf :)

  • thefee
    Malin0710 skrev 2014-01-22 20:25:24 följande:
    Nej, inga cravings än i alla fall. Hade inga direkta starka cravings vid mina tidigare grav. heller. 
    Jag ska också försöka hålla nere vikten. Jag väger nu mer än jag gjort någonsin, eller jag väger lika mycket nu som jag gjorde på BF-dagen med min första dotter!Skäms Första grav gick jag upp 6 kg och andra 10kg. Hoppas på att fixa max 6kg denna gång med tanke på startvikten. 

    Jag är ju bara i v.5 än så länge så det är svårt att jämföra. Men jag kände och visste till 100% att jag var gravid redan 1 vecka efter ÄL denna gång. Så tidigt har jag inte känt förut. Jag fick jätteont i ryggen. En smärta som påminde om förvärkar och tidiga förlossningsvärkar. Kunde knappt sova. Som tur är har det gått över nu. Så fick jag den berömda molvärken och mina bröst förändrades väldigt mycket. Jag både såg och kände på dem att detta var på G. Under några dagar stack och ilade det i dem, nästan som när mjölken rinner till. Det var verkligen häftigt att känna så starka symtom så tidigt. 
    Väger också mer denna gång än jag gjorde förr gången jag blev gravid. Hade som gräns att inte gå upp mer än 20kg förra gången vilket jag inte gjorde heller jag stannade på 19kg ;) Antar att det kommer sluta lika denna gång, tyvärr. verkar ha betydligt lättare att sätta på mig kilon nu. Får nog banta efter denna graviditet och hårdträna haha :D
  • thefee
    Malin0710 skrev 2014-01-22 21:00:05 följande:
    Ja, jag har också tänkt nåt liknande. Efter mitt första barn rasade jag i vikt (amning och promenader) och vägde mindre än på mycket länge. :) Så utgångspunkten vid grav nr 2 var ju betydligt bättre än vid första grav och nu vid tredje.....även efter andra tappade jag ganska snabbt i vikt men inte lika mkt som efter första. Efter denna gång så ska jag banne mig ner ordentligt i vikt. Hoppas amningen kan hjälpa till!!
    Jo har innan tänkt att det blir max 3 barn eller så e åldersgräns vid 30 år bara vilket som skulle komma först ;) Men nu efter att denna bebis anländer tror jag faktiskt att det inte blir fler. Känner nog att jag är nöjd över en familj med två barn och maken :) Får jag för mig att skaffa en sladdis så köper jag en hundvalp :D Så jag kan med gott samvete satsa på att få en snygg kropp efter denna graviditet. Viss den blir ju aldrig som den varit med tanke på min zebrarandiga  kropp men vikten kan man ju iaf satsa på att trivas med :)
  • thefee
    aij210 skrev 2014-01-24 21:16:24 följande:
    Hej alla! Grattis!!

    Jag fick reda på det för ca 2 timmar sen. inte berättat för min sambo än som just kom hem från jobbet. Har inte fattat det själv så vågar inte berätta. Har alltid älskat barn och är väl egentligen jätteglad, men är bara i chock.

    Tog ett test precis innan nyårsafton då jag glömt ett mini-piller i december, men det visade negativt. Köpte ett dubbeltest för att "lika gärna ha hemma" och nu. BAM. har mått illa hela veckan, känt dofter och inte kunnat äta varm mat eller dricka kaffe som annars är det bästa jag vet. Brösten spända och hårda. Nu förstår jag varför. trodde det var stress från skolan.

    Vi är förlovade sen 1,5 år, har bott tillsammans i över 2 år och är inne på vårt tredje år tillsammans. Jätte fin kontakt med varandras familjer, bra lägenhet, bil etc. Jag blir 23 och han är 30, det enda som kommer riktigt "fel" är att jag i måndags började plugga på en 3-årig utbildning. Har dock kvar min tjänst, men gått ner i timmar. 

    Hur berättade ni och vad fick ni för reaktioner? Min värsta tanke är att han varken skulle vilja ha mig eller barnet. Orkar inte tänka på det. Men allt mellan oss är fint och jag älskar honom jätte mycket.

    Är ingen annan i chock?! Tacksam för vilka tankar som helst. ;P
    Oj vad roligt! Grattis! :) Tror nog han kommer bli lika glad/ chockad som du är just nu men säkert kommer han tycka det är roligt att han ska få bli pappa! :) När min man och jag fick vårt första barn hade vi varit tillsammans i 4 år och förlovade i nästan 3 år :) Då var jag 20 skulle fylla 21 maken är ett år äldre än mig. Vi ville jätte gärna ha barn men hade inte tänkt börja tillverkningen innan hösten men vi tjuvstartade lite och bebisen kom 1 månad efter att ha gjort klart militären ;) Det kommer nog gå bra ska du se! Tror det snurrar många tankar i huvudet på alla som är gravida om det så är första eller femte barnet :) Ingen graviditet är ju de andra lik :)
  • thefee
    aij210 skrev 2014-01-24 22:08:00 följande:
    Tusen tack för ditt svar. Lugnar mig lite nu. :P Man får väl tänka på att det inte går att planera, utan ta livet som det kommer. har ju en plats på utbildningen, får helt enkelt ta paus. känns så konstigt! Vågar inte riktigt tro det innan jag kan testa igen. 

    Hur mådde du!?
    Jo på något sätt brukar saker och ting lösa sig trots att dom inte är planerade :) Med sonen mådde jag bra. Lite illamående om jag sovit dåligt på natten men spydde max 3 gånger då troligen pga något jag ätit eller att jag inte ätit nått alls. Apelsinjuice gick inte alls för mig. Har inte testat hur det är med den saken de här gången :P Har inget illamående (ännu) denna gången heller får se om det fortsätter i samma stil så blir det nog en bra graviditet det här också :) Fick problem med rygge redan i v.20 förra gången pga av för tungt jobb i fel ställningar, får låga bänkar osv. Så får se hur det blir den här gången antar att jag nog kommer få sjukledigt även denna gång eftersom att jag går/står ca 6 timmar om dagen i jobbet. Men då hinner man ju ta ut det sista av att bara ha sonen och göra saker med honom innan bebisen kommer, om man orkar vill säga :)
    Hur mår du? :)
  • thefee
    aij210 skrev 2014-01-25 13:57:26 följande:
    Skönt att det gått så pass "smärtfritt" för dig! Jag mår fruktansvärt illa. Kan knappt dricka, och kan absolut inte tänka mig att äta varm mat, mackor är det enda som går ner (äter normalt sett knappt bröd då jag undviker gluten) allting luktar äckligt och jag får lätt halsbränna. Är sjukt trött också men svårt att säga exakt vad det beror på, mycket med skola och jobb.  Du får verkligen se till att bli delegerad andra arbetsuppgifter så du inte skadar dig!! 

    Oj låter jobbigt :/ hoppas det blir bättre med tiden! Hade turen att bli flyttad till andra uppgifter förra gången men då yade hi mycket att gpra innan jul tror det blir värre den här gången när det är sommar och vi brukar ha det lungt på sommaren. Jobbar på ett litet ställe så det är svårt med omplaceringar.
Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014