• Runes

Stänga Flashback?

Några som är nerskrivna och avstängda där har diverse kampanjer för att få forumet ner-stängt. De låtsas att allt är dåligt där när det bara är en liten del. Verkar mest vara killar där och tjejer här. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stänga Flashback?
  • Westman011
    Runes skrev 2014-01-24 01:40:44 följande:
    Deras egna åsikter styr vad de kladdar med.

De händer ibland, överallt att folk tycker att dom blivit felaktigt behandlade. Du är säkert en av dom som blivit det en gång och sen är du för trångsynt för att se helheten. Det är synd om dig, jag lider med dig
  • frappa
    Runes skrev 2014-01-24 01:40:44 följande:
    Deras egna åsikter styr vad de kladdar med.

Det är helöt vanliga människor, såklart det styr hur man modererar.

Dock så alla avstängningar går igenom omröstningar, så där lär inte en personlig åsikt ta sig igenom så enkelt.

Värre här faktiskt, där man hade moderatorer ett tag, som styrdes av sin egen moralpanik.

Skicka röda och gröna på löpande band.

Lustigt nog så räckte det överklaga, så försvann oftast dessa.

Kan tänka mig att det var någon som mer engagera sig, och insåg det inte var rätt att skicka på dessa röda och gröna.

Antingen har man bytt ut en jävla massa mods här, eller så har någon läxat upp dom och berättat det är tvungen med lite högre tak på vissa ämnen.

Här blir dock trådarna ofta till chatt karaktär, där man snittar upp en ~3000 inlägg per år lätt.

Medans flashback blir det ~1500, och är lika aktiv.

Men blir mer kvalitativa inlägg på FB generellt.

• Westman011
    frappa skrev 2014-01-24 16:23:58 följande:
    Det är helöt vanliga människor, såklart det styr hur man modererar.Dock så alla avstängningar går igenom omröstningar, så där lär inte en personlig åsikt ta sig igenom så enkelt. Värre här faktiskt, där man hade moderatorer ett tag, som styrdes av sin egen moralpanik.Skicka röda och gröna på löpande band.Lustigt nog så räckte det överklaga, så försvann oftast dessa.Kan tänka mig att det var någon som mer engagera sig, och insåg det inte var rätt att skicka på dessa röda och gröna.Antingen har man bytt ut en jävla massa mods här, eller så har någon läxat upp dom och berättat det är tvungen med lite högre tak på vissa ämnen.

Här blir dock trådarna ofta till chatt karaktär, där man snittar upp en ~3000 inlägg per år lätt.Medans flashback blir det ~1500, och är lika aktiv.Men blir mer kvalitativa inlägg på FB generellt.

Och på flashback raderas allt som är OT direkt nästsn. Och list-trådar är förbjudet. Här accepterar man allt så länge de inte går emot PK-maffian.
  • ensamgran

Stänga ner flashback, gud nej. Den sidan är i princip för debatten med sann yttrandefrihet i Sverige. Den täcker in så mycket att man knappt behöver några andra "alternativa" nyhetssidor.

• Runes

Varför tror du det?

Jag vet inte vem det är

• Eivor

På Flashback får man inte skriva illa om resor, om narkotika, om Flashback, om annonser osv men man får skriva illa om oskyldiga människor. Man kan vara hur vidrig som helst mot en helt oskyldig ovetande människa. Man kallar det för "yttrandefrihet på riktigt". Andra kallar det för "förtalsmaskin" har jag sett. Jag föredrar det senare och om siten stängdes ner hade världen blivit bättre att leva i och förtals- knark- och pedofilbrotten mm på nätet minskat med 90%.

• mr me

Svenska myndigheter har redan försökt få Flashback nedstängt en gång i tiden. Det som hände då var att Flashback flyttade verksamheten utomlands.

Det är ändå ganska oroväckande att svenska myndigheter vill tysta Sveriges största internetforum...

• mr me
    Eivor skrev 2014-02-07 23:58:49 följande:
    På Flashback får man inte skriva illa om resor, om narkotika, om Flashback, om annonser osv men man får skriva illa om oskyldiga människor. Man kan vara hur vidrig som helst mot en helt oskyldig ovetande människa. Man kallar det för "yttrandefrihet på riktigt". Andra kallar det för "förtalsmaskin" har jag sett. Jag föredrar det senare och om siten stängdes ner hade världen blivit bättre att leva i och förtals- knark- och pedofilbrotten mm på nätet minskat med 90%.
    Du får skriva vad du vill så länge du håller dig till forumets regler, som förövrigt är väldigt generösa.

Startas det dock en tråd om ett särskilt ämne så får du inte "kapa" den tråden och börja propagera för dina egna idéer och åsikter. I sådana fall blir du avstängd.

Om du t.ex startar en tråd om en förening för frimärkssamlare som du är med i, så får inte jag gå in i den tråden och börja skriva om hur töntiga människor som samlar frimärken är. Samma sak gäller de som diskuterar exempelvis cannabis. Du kanske inte håller med dem, men om tråden inte handlar om narkotikapolitik så får man inte utan vidare börja diskutera narkotikapolitik i tråden.

För någon som är van vid att debattera på Familjeliv hela dagarna så kan det kännas som en chock att komma till ett forum där man möter människor som tycker och tänker olika än man själv gör och där moderatorerna inte går in och åsiktsmodererar som de gör här på Familjeliv.
  • LenaFidessa

Eivor:
    Jag har skrivit på Flashback i många år. Jag har alltid gillat den fria stilen och att man får skriva vad som helst. De som "förtalas" har jag alltid tänkt att de bara gnäller. Titta bort en stund och det är glömt, jävla fjantar. Sen tyckte jag också att "de som leken är med får leken tåla". Vad jag menar är att har man gjort något dumt får man tåla att bli omskriven annars får man hålla sig borta från att göra dumt.

Men plötlsigt blev jag hämtad av polis. Efter några veckor var jag hemma igen och kunde se att det fanns en tråd om mig. De skrev om mig på samma sätt som jag skrev om andra.

Först nu insåg jag vad illa jag gjort andra i flera år. Fy fan vilken ångest jag fick. Det de skrev om mig tog så jävla illa i mitt hjärta. Jag hade inte en aning om att det gör så ont att bli omskriven på detta sätt. Dessutom var det nästan bara lögner. Jag försökte tom begå självmord men överlevde. Mitt liv var slut, helt jävla slut pga idioterna på Flashback.

Nu har det gått 5-6år sedan dess. Jag var helt under isen pga det de skrev om mig. Jag använde droger och alkohol. Innan var jag helt ren från sådant. Så jävla illa berörd var jag av det de skrev där.

Nu är jag ren och kommit igång igen. Fick jobb för några månader sedan och allt ser ut att gå bra nu.

5 år av mitt liv åt helvetet bara för att några idioter på idiotforumet Flashback vill ha roligt. De kallar fanskapet för "yttrandefrihet på riktigt" de skulle bara veta vad de orden betyder i verkligheten....

Varför hämtade polisen mig?
    Därför att någon vittnat i förhör att jag varit med på en olaglig grej. Jag blev helt friad i tingsrätten då jag var bortrest den dagen det brottsliga hände, jag var helt oskyldig. men på Flashback står fortfarande skiten kvar!

Svar på tråden Stänga Flashback?