Stänga Flashback?
Några som är nerskrivna och avstängda där har diverse kampanjer för att få forumet ner-stängt. De låtsas att allt är dåligt där när det bara är en liten del. Verkar mest vara killar där och tjejer här.
Några som är nerskrivna och avstängda där har diverse kampanjer för att få forumet ner-stängt. De låtsas att allt är dåligt där när det bara är en liten del. Verkar mest vara killar där och tjejer här.
Nej, det tycker jag inte. Men å andra sidan ser jag inte så stort behov av det längre, när man kan se gärningsmännens ursprung mycket enklare på andra sajter (som Avpixlat). På Flashback måste man ju bläddra igen många sidor ibland, innan man hittar upplysningen. Det är oftast för detta som jag gått in på Flashback. Annars har det bara hänt, när jag googlat på något, och hittat en tråd där.
Jag har aldrig varit medlem på Flashback. Jag tycker att det ibland går för långt åt "andra" hållet där, med bristen på censur. Typ att folk hånar brottsoffren och lägger ut negativa upplysningar om dem. Det värsta jag sett var en lång fullständigt respektlös dikt om Bobby (den lille pojken som misshandlades till döds av sin mor o styvfar). Jag blev chockad! Det är helt oacceptabelt anser jag. Och även ett frossande i olyckor, självmord o.s.v. som inte är trevligt att se.
bs!
Däremot finns det forumsdel som har detta.
Så gillar du inte detta så är det bara hålla sig därifrån, exakt som jag gör eftersom jag har noll intresse av detta.
Bara för något finns där, betyder inte att du måste ta del av detta.
Bara tagit del av den där Tyskan som banka ihjäl ungarna i Arvika eller var det nu var.
För ville veta hur sjuk hon var, och det råder ingen tvivel efter sett dom bilderna att antagligen enda rätt skulle vara att lobotomera henne.
Svårt se censur som nått bra, sen kan man tycka att man ska "skydda" världen från vissa saker.
Men det är bara fel.
Flashback är överlägset snabbast på att hitta GM, speciellt om han/hon är i förvar.
Men har man lust och vänta, så funkar kanske avpixlat också.
Flashback är det enda ställe där det råder riktig yttrandefrihet. Även om där finns en massa korkade och skitnödiga regler för hur inläggen ska se ut (kvalitet framför kvantitet, krav på diskussionsunderlag m.m.) så är det befriande att kunna skriva vad som helst utan att någon fjantig PK-moderator kommer och säger Aja baja.
Flashback är en frisk fläkt i ett så hårt censurerat samhälle som det svenska..
Rätt lustigt det dära, med att inte ha censur och sen kräva kvalité i inläggen.
Det blir generellt lite bättre diskussioner tycker jag.
Men det måste väl vara bra och ha diskussionsunderlag och vad man ska diskutera.
Rätt lustigt det dära, med att inte ha censur och sen kräva kvalité i inläggen.
Det blir generellt lite bättre diskussioner tycker jag.
Men det måste väl vara bra och ha diskussionsunderlag och vad man ska diskutera.
Till alla er som skriver och spekulerar i vad moderatorerna på flashback gör: det finns alla former av moderatorer där med sina egna delar av forumet, både rasister och kommunister, miöjöförespråkare och spilloljekämpare, alla modererar i sin del av forumet och en som tex modererar i drogforumet lägger sig aldrig i vad någon skriver i trafikforumet, för de är inte h*ns del. Därför fungerar det bra och alla åsikter lyfts vilken politisk ståndpunkt eller åsikt man än har, skål!