-
Jag har en från caremaxx och där står de från v 12 och jag har för mig att de gör de på angelsound också så de är nog bara för tidigtJempan85 skrev 2014-03-27 23:21:36 följande:Jag är bara i v 10+5 så det kanske är lite tidigt. Men folk på youtube hör ju tidigare än så. Jag blev, precis som du, väldigt orolig av att läsa hemska saker här på fl. Hade varit sååååå skönt att höra att allt var bra därinne! :( -
Vi har bestämt att vi vill göra det! Tror vi ska be dom skriva på en lapp och vi får kolla hemma! Om de inte är så att de syns på rul förstås ;) men vi ser inte riktigt spänningen i de hehe, tycker mest att de ska bli skönt att kunna förbereda mig någorlunda väl som de kontroll freak jag är;)mittlivsomjosefine skrev 2014-03-28 12:56:43 följande:Hur känner ni för att ta reda på könet? :)
Med sonen gjorde vi inte det. Men den här gången är jag lite sugen på det faktiskt. Det är ju himla spännande det också tänker jag, när de letar och undersöker.
Däremot vet jag ju att de aldrig kan säga helt säker vilket kön bebisen har förrän den är född, och det är en av anledningarna till att jag tvekar. Kommer ju ställa in mig på det de säger på ultraljudet och om det visar sig vara fel tror jag att det kommer kännas konstigt...
Någon med erfarenhet? :)
-
Massa gratttis!!!tasirvio skrev 2014-03-28 16:30:07 följande:HOLY CRAP, HOLY CRAP.. Var på kub-vul/ul idag och har precis fått veta att vi väntar tvillingar!! Jag som knappt haft symptom, och en obefintlig mage, hjälp!
-
Fy sjutton vad irriterad jag har börjat blivit och jag är vanligtvis inte den som är den!! Irriterad På allt och jag kan inte vara tyst heller de är som något brinner i mig ... Så himla jobbigt! Tur de kommer gå över :p
-
V 14, 3 kg plus sen v 7Cazza skrev 2014-03-30 08:31:31 följande:Har ni gått upp ngt än? 3 kg här!! I v. 13.
-
Alltså jag funderar på de där mer trimester 2, på fm appen står de trimester 2 men i gravidappen och pampers är de trimester 2 i v 14+0, hur är de där egentligen ???Irmeline skrev 2014-03-31 15:50:46 följande:13+2, jag är officiellt i trimester 2

Apropå sjukdomar är det rena epidemin på dotterns förskola, hon var sjuk förra veckan liksom massa barn, samma denna vecka plus halva lärarkåren. Jag som hoppades att våren skulle leda till mindre sjukdomar, hoppas det är sista vinterepidemin innan våren tar över!
Apropå vår har det krattats och klippts växter och träd i trädgården i helgen, superskönt i det fina vädret, men nu har jag enorm träningvärk i hela kroppen. Någon mer som håller på med trädgårdsbestyr?
-
Vi köper iaf en egen, men de beror ju på! Vi åker ju mycket bil så vi lär ändå köpa en :) men de beror ju på om man åker bil eller intesaannaa skrev 2014-04-02 19:24:28 följande:Hur tänker ni ang att hyra en bilbarnstol på bb? Eller ska man köpa en egen?
-
Men vad är de för skydd man får hyra då? Vi kan åka upp till 8 timmars bil ca 3 gånger i halvåret och de är väl längsta turen upp till min mamma! Då känns de så viktigt att ha ett riktigt baby skydd som är ordentligt år rygg bebis kroppenMammatillnoah skrev 2014-04-03 08:40:50 följande:
Här får vi hyra på baby proffsen vi gjorde det till sonen, kostade 500kr för 6 månader, vi åkte jätte mycket bil , tyckte bara det bar ett bättre alternativ istället för att kasta ut massa pengar på en ny, får se hur vi gör denna gången???? Noah???? -
Min! Vaknar typ 6 varje dag fastän jag ibland börjar 9 och även på helgerna... Drygt! Jag har varit en sån där kliva upp 15 min innan klockan ringer och hoppa frukost men nu jäklar är de andra bullarSysterAnna skrev 2014-04-04 07:01:27 följande:Någon mer vars kropp redan gått in i sovsparläge? Makens väckarklocka ringde för en stund sedan och gissa vem som är klarvaken trots att sonen fortfarande sover...
-
Läste i bilen jag fick på inskrivningen att man lättast känner den om man har benen vikta med knäna uppåt alltså, jag känner den oavsett men de kanske är lättare då :)SysterAnna skrev 2014-04-04 12:32:36 följande:Allt började kännas lättare efter v. 12 ungefär tycker jag. Känner mig inte jättegravid längre på samma sätt som för några veckor sedan utan det är ganska behagligt just nu.
Livmodern känns lite som en fast klump i nedre delen av magen. Ungefär som en liten boll. Känner den om jag försiktigt kupar händerna runt. Är lättast att hitta den precis efter en sammandragning.