• Knytet

BF Oktober 2014

Kroa, du behöver inte säga nåt annat än att du inte fått din mens och att du inte vet hur långt gången du är. Låt dom göra ett vul/ul helt enkelt. Även om du testat äl är det ändå inte hundra om o när du haft den

• Knytet

Jojjan, förstår din oro men tänk på att det är vanligt med blödningar under graviditeten. Båda mina tidigare graviditeter har jag blött tom så att det forsat ut utan att det påverkat bebisarna. Nu på BIM i tisdags blödde jag lite oxå så det blir tydligen samma denna gång. Ta inte ut något i förväg och är du orolig åk till akuten o låt dom göra vul. När jag fick min son blödde jag o krampade i v 5+3 o var supersäker på mf, men vi fick se ett litet hjärta ticka. Hade nog tur förvisso att det gick o se så tidigt. Håller tummarna för dig !!

Emma, man behöver inte känna något. Tänk på att såhär tidigt är det många som inte ens förstått att dom är gravida

• Knytet

mitthemligajag, har själv aldrig haft så kraftig växtvärk men vet andra som har haft så ont att dom åkt in akut rädda för utomkveds. Det har dock varit i sin ordning, kan tydligen vara hemsk. Är du allför orolig, åk in o kolla. Man ska inte behöva mer oro än nödvändigt.

• Knytet

Kroa, tyvärr brukar foglossning bli värre för varje graviditet . Har inte drabbats själv men har flera vänner som haft det jobbigt o nr två har kommit tidigt o varit bra mkt värre. Hoppas det blir någorlunda uthärdigt för dig.

Längtan, välkommen . Håller tummar o tår för att plusset sitter där när du testar !!

Tasirvio, välkommen o grattis. Vi är ett gäng med BF 6 okt i tråden

• Knytet

BF lista

September 
    29 c0ockiee, Tumba (Stockholm)

Oktober 
    1 SC11, andra barnet, 
    1 jojjan, 33år, andra barnet, 
    2 Knitting Angel, 27 år, andra barnet, Eslöv (Skåne) 
    2 Tingeling, 29 år tredje barnet Karlskoga
    2 KossanMuu, 27 år, tredje barnet, Malmö 
    2 mymmlan, andra barnet 
    2 unicorn, 25 år, första barnet, 
    2 ÄppelPeppel, 3 Irmeline, 30+, andra barnet, Uppsala 
    3 SysterAnna, 25 år, Göteborg 
    3 Sicilien, 30 år, andra barnet, 
    3 Jennifer,19 år, första barnet
    5 L1977, tredje barnet, 
    5 Emma90, 24 år, första barnet, Malmö 
    6 Shibby, 23 år, första barnet, Stockholm
    6 Lillium, andra barnet 
    6 Knytet, andra barnet, Göteborg
    7 tasirvio, 27 år, första barnet, Södra Finland
    8 Kroa, andra barnet (dotter född 31 maj 2013 innan), 21 år, Skaraborg
    8 Mitthemligajag, 
    8 sessan,
    9 Mmalin, andra barnet (dotter född i mars 2011), snart 37 år
    12 jonie, 31 år, andra barnet

• Knytet

LittleS, det är mycket blodkärl och det växer därinne, är väldigt vanligt att det kan komma lite rosa eller tom blod. försök att inte oroa dig. Så länge du inte har riktigt ont och blöder mkt så är det ingen fara. Jag har alltid blött i mina graviditeter men har ju gjort IVF och då är slemhinnorna extra sköra av hormoner så det är ännu vanligare.

• Knytet

Ligoc, grattis o välkommen. Tillåt dig själv att vara glad trots att du är orolig. Oavsett vad som händer är du ju gravid nu . Jag har ofta sagt att jag inte vågat hoppas eller vara för glad osv men faktum är att blir det mf blir man ändå lika ledsen oavsett. Så jag säger bara, njuuuut

• Knytet

Jag kommer göra ul på barnmorskegruppen i götet den 25 feb i v 8+0. Skulle kunna göra det i köpenhamn en vecka tidigare påmin klinik men blir för långt att åka.

Angående symtom. Svullen mage som i femte mån (alla hormoner från ivf behandlingen vi avbröt plus progesteron jag tillför nu), kissar oftare, taskig kondis, hungrig oftare, molvärk till o från o lite humörsvängningar som e värre än normalt, hehe. Plus att jag är GLAD

• Knytet

Hej tjejer, hur mår ni och hur går det för er ? Har gått in i vecka 6 (5+1) idag. Blöder fortfarande lite lätt till o från fast bara lite o lätt beigefärgat. Märka mest på pappret när jag torkar mig. Borde ju va van eftersom jag småblött alla mina graviditeter men känns ändå lite halvjobbigt. Skulle va skönt att slippa se blod nån gång . Tre veckor kvar till vul, suck.
    Hur har det gått med era cb tester ? Jag tig ett v 4+6 som visade 2-3 v, tar nästa i v 5+6 o då måste det visa 3+ om jag ska känna mig lite lugn fram till vul. Usch vad jobbig väntan är nu i början, o går inte tiden väääldigt långsamt....?

Svar på tråden BF Oktober 2014