• Knytet

BF Oktober 2014

Ylva, jag gjorde snitt sist och kommer få det igen. Det var snack med läkare först efter v 25 om jag inte minns fel. Det händer nåt i kroppen under graviditeten som gör att många får ett lugn och ändrar sig till att föda vaginalt. Därför brukar man vänta med dessa samtal, plus att dom nog inte vill slösa läkartider om mf sker. Men bra att prata med din mvc tidigt så har diskusionen börjat

• Knytet

Cazza, du kan göra vul privat, kostar ca 500-1000. Då är det du och ingen annan som bestämmer när. Oavsett vad det handlar om ska man ha rättigheten att göra det som man själv mår böst av. Det beslutet ska ingen annan ta. Värt varenda krona om man är orolig

• Knytet

Issi, välkommen . Min lille kille fyllde precis ett år.

Sowe, runt v 5+0 bör det slå över. Jag vill va på säkra sidan o kollar imorgon iv 5+6 då ska det ha gått upp. V 5+1 fick jag 3+ med sonen. Kan nog variera en del mellan olika graviditeter, huvudsaken är att man ser stegringen och sen inte oroar sig för mkt för när den kom.

• Knytet

Sara, 5+6 idag, testade 2-3 v i v 4+6 .

Majspinglan o cynric, grattis till plus och välkomna

Kohler, hade hunörsvängningar innan jag plussade, vet att mannen påtalade att jag kanske var gravid nör jag for runt o smällde i dörrarna, haha. Nu är jag bara på väldigt bra humör och det är skönt.

Nu håller vi tummarna för en drös med 3+. Ska bli spännande sen när alla vul o ul börjar. Vem är först ut ? 26'e feb har jag....

• Knytet

Mitthemligajag, hur mår du nu ? När gör du nästa vul ? Kan inte riktigt släppa vad du fick gå igenom. Hur kunde dom förväxla en cysta med ett utomkveds, verkar lite amatörmässigt. Hoppas allt flyter på lugnt för dig nu. Kram

• Knytet

Irmeline, där jag går gör man UL efter 8+0 men ser man dåligt gör man VUL istället. Beror på hur bra utrustning dom har och hur plutt ligger ingrottad. Räkna med VUL, alltså ta en dusch innan e mitt råd haha

Jeaneeettes, grattis till tickande hjärta. Så underbart

• Knytet

Lissan, grattis till ditt 3+ oxå. Skönt att ha små delmål. 19 feb, det är ju snartdet, spännande !

• Knytet

Jennifer, hjärtat börjar slå i vecka 5+0-5+6, så med rätt utrustning ser man bra i vecka 7+5

• Knytet

Mitthemligajag, jag har haft beige/bruna flytningar sen jag plussa. Hade samma sist och gången innan utan någon fara. Det kan inte va pga titthålsoperationen, att det är lite gammalt brunt som kommer ut ?

• Knytet

tjohosan, välkommen och stort grattis till första plusset. Vad spännande. Jag har bf dan efter dig

• Knytet

Min mage e riktigt stor nu i vecka 7. Ser jättegravid ut. Är firtfarande mammaledig så slipper gömma magen på jobbet den här gången. Ivf hormonerna bättrar på svullenheten ordentligt...

• Knytet

majamys, efter ivf är det ofta svullet pga av vätska i buken då det är starka hormoner och gränsen att bli överstimulerad är fin.

Lillium och Sowe, sund inställning . Tyvärr är jag för gammal för att tänka så. Gör ju ivf och att förlora en månad eller två på att gå runt med något dött i magen minskar chansen för mig att få ett syskon. Därför måste jag ha full kontroll och om det inte är som det ska, skrapas snabbt för att komma tillbaka kroppsligt och fortsätta försöka. Hade jag varit yngre hade jag väldigt gärna kört på er linje

• Knytet

Hej tjejer, har inte skrivit på ett tag, o jisses vad det händer mkt i tråden.

En liten uppdatering från mig. Jag har haft blodblandade flytningar (gammalt blod typ beige bruna) varje dag nu i över fura veckor. I v 6+6 fick jag en riklig färsk blödning. Som en stråle ner i toan. Åkte in akut och fick göra VUL. Blödningen avtog snabbt o dom såg att jag blödde lite från livmodertappen. Det förska var troligtvis ett brustet kärl. Man såg hinnsäck och gulesäck, inget hjärta, inget foster. Har också samlat vätska i buken pga överstimulering så ser därför ut o va i femte mån. Läkaren sa varken bu eller bä. Återbesök, 3 mars.
    Spenderade tio dagar med att googla om vul utan pulsation i v 7 för att få lite hopp. Känner mig gravid, mår illa, är svullen, kan inte äta o har molvärk.
    Hade ett UL bokat sen tidigare på en suverän privat klinik med bra utrustning o proffsig personal så jag gick dit igår, skitnervös. Hon gjorde ett UL via buken o såg direkt ett litet foster med stark pulsation som mätte exakt vad den skulle. Kan inte beskriva känslan när jag låg där och tårarna formligen sprutade.
    Vecka 8+3 idag. Inget mer blod, men fortfarande färgade flytningar som jag nog får dras med ett tag till. Ska fortsätta med progesteron ett par veckor till enligt min klinik.
    Nästa delmål, Blodprov o UL inför KUB 12 Mars, inskriving mvc 14 Mars.

Hur går det för er andra ? Hoppas ni har en lugnare resa än mig

• Knytet

Kalleankan, ja det var nog taskig utrustning, mkt oro i onödan, hmmm

Emmalill, det är säkert ingen fara. Kan vara lite rester som behövde ut. Mitt råd är att avvakta och sålänge det inte kommer rent blod vänta med vul så du slipper oron som jag gick igenom. Jag har haft blidiga flytningar sen dag 1 o det i alla mina nu fyra grav.

• Knytet

Irmeline, råkade ju ut för liknande på exakt samma dag förra grav så jag ville verkligen invänta mitt inbokade vul. Men när den kraftiga blödningen kom blev jag för orolig. Såg ju sonens hjärta i v 5+3, fast det var på ks i stockholm, nu var vi på Sahlis i götet. Jag hatar verkligen det sjukhuset sen de felbehandlade min pappa vilket ledde till hans död

Svar på tråden BF Oktober 2014