Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

BF Oktober 2014

mitthemligajag skrev 2014-09-16 16:57:30 följande:

Irmelin; måste bara fråga en sak, heter du så på riktigt? Alltså det här låter säkert sjukt, men jag har liksom fastnat för ditt användarnamn, jag tycker det låter så fint i munnen och jag gillar liksom klingen i det haha! För visst är det ett riktigt namn? Risk för att göra bort mig totalt nu HAHA

Visst är det ett riktigt namn :) finns även närbesläktade Irmelie.
  • Irmeline
    JennyL88 skrev 2014-09-17 14:11:09 följande:

Någon som vet hur fostervatten luktar?

BF 15 oktober
    Som havsvatten har jag läst.
  • Irmeline
    MeEmmA skrev 2014-09-17 12:08:12 följande:
    Har blivit extremt trött, skulle helst av allt velat ligga o sova hela tiden :) och halsbrännan e hemsk! Svettningar slipper jag som tur e, är mer åt det andra hållet att jag fryser istället.

Men däremot har mina hormoner varit lugna under hela graviditeten, men nu känns det som att jag ska lipa för allting, e jättekänslig o känner mig fånig :)
    Samma här, höll på att börja gråta på pendeln dagen efter valet pga valresultatet.

Och blev väldigt ledsen på pendeln igår över alla ego-människor. Hade precis satt mig efter att ha stått nästan halva vägen mellan Stockholm och Uppsala när det kommer på en äldre man som stapplar fram i gången sökande efter någonstans att sitta (men det är såklart fullt). Jag tänker att någon kommer väl resa sig för honom även om de inte gjorde det för mig, men icke! Så det blev jag, en gravid kvinna i v. 38 som fick göra det. Pinsamt! Blev så arg på alla ego-människor som bara ignorerade honom, nära att tårarna började spruta. Känslor all over the place!
  • Irmeline
    Sicilien skrev 2014-09-18 19:51:47 följande:
    Men va? Det är ju inte klokt! Jag hade högt och tydligt deklarerat detta för medresenärerna med en uppmaning att skämmas! Vart är vi på väg? Folk som inte bryr sig om varandra? Eller (nästan ännu värre) inte ens ser varandra. Förstår att du blev ledsen! :(

Var på antenatal idag ang. Havandeskapsförgiftningen. Blodtrycket hade ökat ytterligare, men annars var alla prover bra. Bebisen visade sig vara en liten klump på ca 3,8 kg ( v38+1).
    Det var i fen liten klump det :) skönt att den är så stor redan ifall du behöver sättas igång pga hf.
  • Irmeline
    Irmeline skrev 2014-09-19 09:48:37 följande:
    Det var i fen liten klump det :) skönt att den är så stor redan ifall du behöver sättas igång pga hf.
    Ingen skulle det stå...
  • Irmeline

Kul för er som börjar känna av saker, själv går jag in i v.39 idag och känner inte ett smack. Men det gjorde jag inte i v.43 sist heller... ;)

• Irmeline
    MissLis skrev 2014-09-19 21:04:01 följande:

Hur tänker ni kring smärtlindring under förlossningen?

Bf 21 oktober
    Om jag blir igångsatt igen blir det nog eda, de satte det på mig sist utan att jag bett om det för när de vrider upp värkstimulerande så kan det ge värkstormar utan paus, så då är det tydligen rekommenderat. Jag lydde deras rekommendation och sa ja. Om jag kommer igång av mig själv och slipper 27h förlossning ska jag se hur långt det går med andning. Tänker inte ta lustgas för jag har fobi för masken. Lite vetekudde, bad och tens om de har kan jag också tänka mig. Hyrde tens sist men hann ju knappt använda den då de satte eda, kändes inte värt pengarna. Nu i annat landsting så vet inte om de har tens här eller om man måste ha med egen.
  • Irmeline

Gräsänka i 4 dagar nu. Mannen är på konferens utomlands så ensam hemma med 2-åringen. Rätt tufft faktiskt. Hoppas inte bebisen kommer tidigare, 11 dagar kvar idag Flört

• Irmeline
    Bellsam skrev 2014-09-22 06:00:47 följande:
    Oj det hade jag aldrig vågat. Men jag har två barn sen innan som kom 13 dagar före bf :D
    Hade inte direkt nåt val, han var "tvungen" att åka, män och deras jobb... :/

Nästan så jag borde trycka ut den nu bara för att jävlas ;)
  • Irmeline
    Olivine skrev 2014-09-23 20:34:40 följande:
    Vad skönt! Bra att du åkte in!

Är era bebisar fixerade? Jag är snart i v 39 och bebisen är inte ens ruckbar utan t.o.m. rörlig (så pass att han i teorin skulle kunna vända sig med huvudet upp igen). Det börjar kännas lite sådär faktiskt. Hoppas att vattnet inte går innan vi är på förlossningen.

Att jobba fram till v. 40 känns inte som en superbriljant idé längre. Är så satans trött. Å andra sidan blir det inte så mycket vila i hemmet heller, eftersom min ettåring är helt vild. Det är utan tvekan lugnare på jobbet. Gnh. Det ska bli så skönt när det här är över.
    Sist jag var hos BM var min också rörlig, och jag går in i v. 40 på fredag! Sist fixerade sig den aldrig innan förlossningen, men var iaf ruckar ett tag innan. Rörlig känns ju lite sådär. Det som är skönt är ju att trycket neråt blir lite mindre. Mindre ilningar och lättare att gå. Jag ska jobba till sista sept, blir två dagar innan BF Flört
    Men jag vet ju att jag kommer gå över, frågan är snarare om det hinner komma igång av sig själv eller om det blir igångsättning igen.

Är det ditt första barn?
Svar på tråden BF Oktober 2014