Olivine skrev 2014-09-23 20:34:40 följande:
Vad skönt! Bra att du åkte in!
Är era bebisar fixerade? Jag är snart i v 39 och bebisen är inte ens ruckbar utan t.o.m. rörlig (så pass att han i teorin skulle kunna vända sig med huvudet upp igen). Det börjar kännas lite sådär faktiskt. Hoppas att vattnet inte går innan vi är på förlossningen.
Att jobba fram till v. 40 känns inte som en superbriljant idé längre. Är så satans trött. Å andra sidan blir det inte så mycket vila i hemmet heller, eftersom min ettåring är helt vild. Det är utan tvekan lugnare på jobbet. Gnh. Det ska bli så skönt när det här är över.
Sist jag var hos BM var min också rörlig, och jag går in i v. 40 på fredag! Sist fixerade sig den aldrig innan förlossningen, men var iaf ruckar ett tag innan. Rörlig känns ju lite sådär. Det som är skönt är ju att trycket neråt blir lite mindre. Mindre ilningar och lättare att gå. Jag ska jobba till sista sept, blir två dagar innan BF

Men jag vet ju att jag kommer gå över, frågan är snarare om det hinner komma igång av sig själv eller om det blir igångsättning igen.
Är det ditt första barn?