Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

BF Oktober 2014

V.15 här, mindre illamående (men inte helt bra) men fortfarande trött. Liite bättre kanske, men däckar ändå av varje kväll i soffan. Hoppas också bli vårpigg snart! :)

• Irmeline

Jävla skit!
    Massor av rött blod i toan idag (v14+2). Ringde gynakuten och de sa att jag inte fick komma in förrän imorn, så nu sitter jag här och undrar om jag är gravid eller om barnet är dött Rynkar på näsan

Blir irriterad på Uppsala och deras jävla skitbemanning, hade jag bott kvar i Stockholm hade det bara varit att åka in och vänta på gynakuten, men det fick jag tydligen inte här!

• Irmeline
    SysterAnna skrev 2014-04-07 09:51:54 följande:
    Usch, vad jobbigt! Hoppas att det är samma som för mig, massa blod men välmående bebis. Vad säger dem om du bara åker in? Man kan ju visserligen få vänta länge men man vill ju veta. Håller tummarna för dig! 
    Jag frågade om jag kunde åka in och vänta på en lucka men hon var stemhård: nej, det kommer inte komma någon lucka, snarare tvärtom. Tycker det är dåligt, ett UL tar ju bara några minuter.
  • Irmeline
    Lillium skrev 2014-04-08 07:01:20 följande:
    Hur mår du Irmeline? Har det kommit mer blod? Håller tummarna för att allt är ok!
    Inget mer färskt blod, bara lite brunt. Ingen smärta. Får komma in vid lunch idag, om inget annat akut kommer emellan.
  • Irmeline

Hej, hemkommen från akuten och bebis lever! Var moderkakan som ligger delvis för öppningen som blödde. På RUL om en månad ska de kolla om den flyttat sig uppåt. Gör den inte det innan förlossning blir det förlösning med snitt.

Kinesiska kalendern sa flicka på första (stämmer) och pojke på denna. Vi får väl se... Flört

• Irmeline

Idag ska jag berätta på jobbet. Eller berätta och berätta, har tagit på mig en tight tröja så vi får väl se hur de reagerar och om någon vågar fråga :)

• Irmeline
    SC11 skrev 2014-04-09 12:21:04 följande:

Hej tjejer. Idag fick jag svar på det cellprov jag lämnade för ett par veckor sen. Det var inte normalt och jag ska in 16/4 för att kollas mer noga och ta biopsi. Jag har alltså cellförändringar. Känner mig ... förvirrad. Och ledsen.

Någon som haft cellförändringar?

Går in i v16 imorgon. Mkt tankar nu. Inte bara ang cellprovet utan också andra tankar.. "lever bebisen" osv.. lite katastroftankar. Ska åka till jobbet nu och hoppas jag kan få tänka på nåt annat.

Flera kompisar och min syrra har tagit bort cellförändringar, det är jättevanligt! Det är inte säkert att dessa skulle bli nåt alls, men för säkerhets skull tar man bort dem så är man helt safe!

Oroa dig inte, det är inte farligt. Tänk istället vad bra att du kollat och fått möjligheten att ta bort innan det ev blir nåt!
  • Irmeline
    Mymmlan skrev 2014-04-09 21:49:16 följande:

Hörrni, nu är det så mycket könsspekulationer här och många ska kolla på UL för att underlätta shopping så jag måste fråga, vad är det ni tänker på när ni handlar? Vad sätter ni inte på era pojkar och tvärt om? Gäller det bara kläder eller annat också?

För oss är det att förbereda storesyrran på lillebror eller lillasyster. Vi har redan allt så den nya får de gamla kläderna och sakerna. Kanske köper något nytt.
  • Irmeline

Hej, hur går det för er tjejer? V. 16 idag för mig, en månad till RUL. De flesta borde väl nått v.12 snart? Inte långt till vi alla passerat trimester 1! :)

• Irmeline
    Mymmlan skrev 2014-04-11 23:20:20 följande:

Aftonstjärna och MrsGalotti, håller helt med er. Blir tokig på barnklädesavdelningarna!! Men brukar plocka lite från varje. Lindex gillar jag för de har endel sköna modeller, hm blir det nästan aldrig faktiskt.

Samma här, gillar lindex även om vissa saker är lite väl könssterotypa. Handlar både tjejkläder och killkläder till dottern, men mer och mer från tjejavdelningen. Hon är rätt lång och smal så killkläderna blir ofta väldigt breda och många byxor ramlar ner i midjan.

Annars gillar jag pop, men de är rätt dyra tycker jag så det blir mest funktionsplagg som känns lite viktigare med kvaliteten, vanliga inomhuskläder kör vi mest lindex :)
Svar på tråden BF Oktober 2014