• Ja82

BF Oktober 2014

Jag måste tillägga, att de första två veckorna kommer sonen att vara hemma med oss såklart..

• Ja82

Vi bor också i Uppsala! Det finns en BF Oktober - Uppsala tråd, den är väl iofs inte superaktiv just nu men vem vet, den kanske får fart när vi kommit in i allt sen med våra små. Häng på där! Jag vet tyvärr inte hur man länkar till en tråd så du får söka på den.

• Ja82

Åh Irmeline du ger mig hopp! Med första gick jag 14 dagar över, blev igångsatt och det tog sen lite över ett dygn att få ut honom.

14 dagar kvar nu, sista arbetsdagen imorgon - äntligen!
    Jag hoppas på 2 veckors vila sen men på BF får hon gärna komma!

Har verkligen inte en enda krämpa alls, sover gott och mår fysiskt. Känner med er andra som har det tungt!
    Snart är vi i mål.

• Ja82

Grattis Karpas!!
    Usch det är något jag tänker på ofta - navelsträngen runt halsen. Fy vad otäckt.
    Jättegrattis till er son!

• Ja82

Jag blir så förvånad över alla hinnsvepningar? Jag trodde inte det var något som gjordes så "tidigt"?

• Ja82

Flera bebisar har kommit sen jag var inne senast, grattis till er som fått!
    Satt och såg på alla sötnosar i bildtråden, trots att jag har barn sedan innan går det ju inte att förstå att det finns en färdig bebis i magen som när som helst kan komma ut!

BF -2 för mig idag. Har inga som helst känningar, i söndags hade jag småvärkar av och till men inget mer sedan dess.
    Blev igångsatt med första så hoppas slippa det denna gången.

Jag mår bra och sover gott, har fullt upp med att sy till den lilla som kommer så för mig får det gärna dröja en vecka till. Har sytt lite sängkläder och idag ska jag sy en babywrap till babyskyddet tänkte jag. Det är mysigt att pyssla och förbereda.
    Sista tvätten ligger i maskinen nu, sen är alla kläder och filtar redo att vikas in.

Ska till BM idag och se om magen vuxit nåt, mitt SF-mått har stått stilla nu i tre veckor, nån mer som har det så?

• Ja82

Grattis till alla bebisar!! :)

fridashage - du är inte ensam, jag går också och väntar. BF+10 idag, igångsättning på onsdag om inget händer..

• Ja82

fridashage - ja, precis på +14 drar de igång det. Eller, det blir ju tom +13 kom jag på nu.
    Blev igångsatt sist med och det har varit min skräck nu att behöva bli det igen.. Men, det är väl inget att göra åt men jag hoppas hoppas in i det sista att få slippa :)

• Ja82

Jag är på +12 idag, fick åka på TUL i förra veckan då magmåttet stått stilla i en månad. De kollade att det fanns tillräckligt med fostervatten och allt såg bra ut.

fridashage - jag tycker också du ska ringa om du är orolig.

Jag ska (enligt min BM) ringa förlossningen imorgon bitti och se om de sätter igång mig då.
    Förra gången fick jag ett datum och en tid för igångsättning, nu vet jag inte om det här betyder att det blir imorgon eller vad?
    Om de har tid/plats?

Kanske får även vi en bebis imorgon, vem vet! :)

Ring fridashage, det tycker jag du ska göra. Och - lycka till!

• Ja82

Testosteran - visst var du från Finland?
    Min svägerska bor där och är höggravid och de har bra mycket mer kontroller än oss...!

• Ja82

Jag blev igångsatt igår förmiddag.
    De tog hål på hinnorna men inga direkta värkar kom igång så efter det lade man dropp.
    Efter nån timme ökade de på droppet och efter det gick det vansinnigt fort, från 3cm öppen till fullt öppen på 20 min. Det gick för fort tycker jag, jag hade velat få epidural men inget hanns med.

För mig var det ingen positiv upplevelse, långt värre än min första förlossning. Dock klarade jag mig med endast två små bristningar så jag har inte lika ont nu som efter första förlossningen.

Nog om det för en vacker liten flicka fick vi! 3130g, 51cm.

Vi kom hem idag och storebror är otroligt glad. Vi hade sagt att lillasyster kommer till vintern och idag kom både lillasyster och första snön så lyckan var total för honom.

• Ja82

Marri - menar du att ni är kvar på Akkis? Hur går allt för er?

• Ja82

Vi har ett namn tror vi men är inte helt hundra ännu.. :)
    Vad heter eran lillkille?

2 månader redan, det är ju helt galet!
    Jag hade antagit att ni nu var hemma.. Hur har det varit att vara där så länge? Har ni blivit väl omhändertagna?
    Är allt klart gällande operationer? Vad är det som gör att ni är kvar ännu?

Kan tänka mig att ni längtar hem.. Två månader är en väldigt lång tid att vara hemifrån, särskilt med storebror där hemma.

Svar på tråden BF Oktober 2014