• mrshb

    Mammor Västmanland

    Hej

    Finns det några mammor i Västmanland som är beräknade i Juli månad.
    Är själv beräknad 27 juli men fick i dag veta att det kommer bli snitt för mig så det kommer bli tidigare.
    Följ gärna tråden så vi kan följas åt och dela graviditeten med varandra.

    www.nobodywithoutlove.blogg.se

  • Svar på tråden Mammor Västmanland
  • mrshb
    Mamma05081214 skrev 2014-02-17 19:01:31 följande:
    Hej! Bor i västmanland och väntar fjärde barnet med bf 24 juli

    Va kul nån i alla fall men finns nog fler där ute. Hur går allt för dig då?
  • mrshb
    Mamma05081214 skrev 2014-02-18 12:39:56 följande:
    Ja nog borde det finnas fler Än så länge går allt bra ska på rul imorgon och det är ju både nervöst och spännande. Hur går det själv?

    ok. Magen växer sakta och jag kräks minst ut ett mål om dagen fortfarande trots att jag är i vecka 18.
  • mrshb
    Mamma05081214 skrev 2014-02-20 06:43:04 följande:
    Usch låter inge vidare, har själv klarat mig ifrån illamående alla mina graviditeter. Var på rul igår och det var härligt att få se den lille. Allt var bara bra och blev flyttad från 24 till 23 juli. Fick veta att det är en pojke

    Vi ska på Ul i morgon och vi ska ta reda på kön med.
  • mrshb
    Mamma05081214 skrev 2014-02-21 07:43:06 följande:
    Lycka till och hoppas allt går bra Har du fler barn eller är det första?

    Vi har en flicka sen 5 år tillbaka. Vi väntar en pojke denna gång :)
  • mrshb
    Mamma05081214 skrev 2014-03-01 08:26:44 följande:
    Grattis kul med en pojke Känner mig ovan med att säga han till bebben i magenhar ju två tjejer emellan denna och första. Namn har vi redan spikat

    Jag hade namn spikat men när jag fick vekligen veta att vi väntade en pojke så ändrades det. Vi har några namn på lager men känns svårt om jag ska vara ärlig.
  • mrshb
    Mamma05081214 skrev 2014-03-06 15:09:23 följande:
    Ja det är svårt speciellt pojk namn tycker jag är svårare än tjej namn
    Hade flera tjej namn på lager men bara ett kill namn som nu inte känns bra alls. Får se vad det blir för en när vi får se vår lilla skatt
  • mrshb
    Mamma05081214 skrev 2014-03-12 07:22:52 följande:
    Får se vi har det namnet just nu men kanske blir nå annat när han väl är ute vet du nå om förlossningen och bb i Västerås? Om dom är bra där. Blir första gången jag föder där eftersom vi inte bott här mer än ett år. Känner ju inga i omgivningen heller
    Jag födde i Eskilstuna förra gången men denna gång blir det Västerås. Vi tillhör Västerås egentligen men Eskilstuna är lite närmare. Men där var vi inte nöja och jag har bara hört bra om Västerås och känner att bemötandet är mer redan fast man inte fött än. Finns mer hjälp och stöd att få.
  • mrshb
    Mamma05081214 skrev 2014-03-13 11:28:16 följande:
    Ok vi bor mitt i allt och har nära till både Västerås Eskilstuna och Örebro men Vi valde Västerås eftersom vi gjorde rul där och hittar dit nu. Hört mkt dåligt om örebro tidigare och känner inte till Eskilstuna men hoppas nog det blir bra ändå har 40 min resväg dit så för nog åka i tid iaf har rätt snabba förlossningar bakom mig det gör mig lite orolig nu när vi inte har 5 min till sjukhuset som de andra gångerna
    Samma här. vi har ca 30- 40 minuter. Och jag får inte föda vaginalt. jag är planerad snitt men fick veta att de helst inte gör det först v39. Tänk om det kommer i gång och jag har åkt på framfall ett rejält sådant så för bebis att komma ut är nog inga problem men då skadas jag eller mitt inre av det. Barnmorskan sa bara att om de startar tidiagre så åker du bara in och de stoppar det och förebreder snitt, jo men hej värkar i en stund i detta fall kan allt hända :(
  • mrshb
    Mamma05081214 skrev 2014-03-28 07:34:17 följande:
    Hur är det med dig? Här rullar det på med livlig bebis i magen. Har bara börjat få väldigt ont i höfterna och ryggslutet men det hör väl till Varit hos min bm igen efter inskrivning, var där i vecka 22 och fick lyssna på lilla hjärtat och mätte magen, hade ett sf mått på 23. Igår gick jag in i vecka 24 går framåt iallafall
    För mig känns det så där. Mysigt med all rörelse i magen nu men jag mår mindre bra. sjukskriven denna vecka. i Måndags kräktes jag ner vår bil så det var bara att lämna in för rengöring. v. 24 nu men jag verkar inte få börja må bättre.

  • mrshb
    Mamma05081214 skrev 2014-04-15 09:08:10 följande:
    Låter inge kul att behöva må illa så långt in i graviditeten. Har klarat mig från illamående alla mina. På torsdag gå jag in i vecka 27 går framåt och mycket liv i magen så mysigt att känna lillkillen Får passa på att önska dig en Glad Påsk
    Glad påsk till dig med. Efter all kräkande är jag nu sjukskriven i tre veckor i alla fall för att få återhämta mig lite. kräks mer på jobbet.
Svar på tråden Mammor Västmanland