• Anonym (M)

Att visa intresse för en man

En fråga till alla män: 
    Hur mycket får en kvinna visa intresse för er innan ni känner att det är för mycket?
    Min fråga grundar sig på teorin att män hellre vill känna att de "erövrat" kvinnan. OM man som kvinna visar intresse så blir man mindre intressant, är det så? Förklara gärna hur ni tänker. Är upprepade blickar/leende för mycket? Komplimanger? 
    Förutsätt att du från början tycker att kvinna är attraktiv, hur vill du att hon ska agera för att du ska bli MER intresserad. Dissa dig??

• Svar på tråden Att visa intresse för en man
  • Anonym (Hej)
    John D skrev 2014-01-21 10:51:17 följande:
    Intressant att enbart kvinnor tror på "rovdjursteorin". I mitt fall är det precis tvärtom. Är du intresserad, så visa det. Brutal ärlighet och öppenhet är det absolut bästa, avskyr skitsnack och "fejkad" prydhet. Spelar du svårfångad så ledsnar jag på två minuter och går vidare. Att "jaga" någon skulle aldrig falla mig in.

Precis ,så känner jag med
  • nanneN

Låter som om någon köpt det där "alla kvinnor måste vara oskulder" skitsnacket.
    TS, tro mig, det är ytterst få män som beter sig som du beskriver, och dom som gör det är ingenting att ha.

• Anonym (?)
    FeliciaA2 skrev 2014-01-21 10:46:47 följande:
    Jag håller med vilddjursteorin. Mannen vill erövra. Är en kvinna för tillgänglig så sker ofta en avtändning. Då släpper han ofta taget och gör sig "otillgänglig" tills att hon gett upp.

Men så en vacker dag inser han att hon inte hört av sig på ett tag och han har ett om än tillfälligt behov av bekräftelse och då hör han av sig till kvinnan som redan gått vidare.

Detta innebär en ny jakt och ett nytt nedläggande av byte. Dvs nytändning.

För kvinnan är detta oerhört frustrerande - dvs om hon verkligen gillar killen. Hon knyter an, inser att han är borta, går vidare, blir uppvaktad, hoppet tänds, ny avtändning igen och igen. En plågsam katt och råtta lek med andra ord.

Många män säger att de gillar kvinnor som tar initiativ men de flesta reagerar precis som vilddjuret ovan. De vill jaga!
    Allt är inte svart eller vitt.

Du försöker förenkla något som är betydligt mer komplext
    än du försöker ge sken utav.

• nanneN
    Jag håller med vilddjursteorin. Mannen vill erövra. Är en kvinna för tillgänglig så sker ofta en avtändning. Då släpper han ofta taget och gör sig "otillgänglig" tills att hon gett upp.

Men så en vacker dag inser han att hon inte hört av sig på ett tag och han har ett om än tillfälligt behov av bekräftelse och då hör han av sig till kvinnan som redan gått vidare.

Detta innebär en ny jakt och ett nytt nedläggande av byte. Dvs nytändning.

För kvinnan är detta oerhört frustrerande - dvs om hon verkligen gillar killen. Hon knyter an, inser att han är borta, går vidare, blir uppvaktad, hoppet tänds, ny avtändning igen och igen. En plågsam katt och råtta lek med andra ord.

Många män säger att de gillar kvinnor som tar initiativ men de flesta reagerar precis som vilddjuret ovan. De vill jaga!
    Du, medeltiden ringde och ville ha tillbaks sina män, du kan väl hälsa dom att det är dags att gå hem nu? :)

Skämt åsido, vad är det för män du umgås med egentligen?
    Samma typ som anser det manligt att ligga runt men förväntar sig att tjejen ska vara oskuld?
  • Robert 832
    Jag håller med vilddjursteorin. Mannen vill erövra. Är en kvinna för tillgänglig så sker ofta en avtändning. Då släpper han ofta taget och gör sig "otillgänglig" tills att hon gett upp. Men så en vacker dag inser han att hon inte hört av sig på ett tag och han har ett om än tillfälligt behov av bekräftelse och då hör han av sig till kvinnan som redan gått vidare. Detta innebär en ny jakt och ett nytt nedläggande av byte. Dvs nytändning. För kvinnan är detta oerhört frustrerande - dvs om hon verkligen gillar killen. Hon knyter an, inser att han är borta, går vidare, blir uppvaktad, hoppet tänds, ny avtändning igen och igen. En plågsam katt och råtta lek med andra ord. Många män säger att de gillar kvinnor som tar initiativ men de flesta reagerar precis som vilddjuret ovan. De vill jaga!

Det är en ganska svår lek. Män är också osäkra, även om de inte erkänner saken för sig själva. Om man som tjej är för lättillgänglig sänder det signaler och många killar kan tolka det som att ni är ute och leker, att ni inte egentligen är intresserade och lika snart kan få upp ögonen för någon annan om ni så snart fått upp ögonen för just den killen ni raggar på. Det som händer då är att osäkra killar håller sig borta och i de flesta fall om ni får positiv respons är det från någon som själv är ute efter att leka. Inget fel med det iofs om det är det man vill ha och en del förhållanden har börjat så också.
  • John D
    Robert 832 skrev 2014-01-21 11:16:03 följande:

Det är en ganska svår lek. Män är också osäkra, även om de inte erkänner saken för sig själva. Om man som tjej är för lättillgänglig sänder det signaler och många killar kan tolka det som att ni är ute och leker, att ni inte egentligen är intresserade och lika snart kan få upp ögonen för någon annan om ni så snart fått upp ögonen för just den killen ni raggar på. Det som händer då är att osäkra killar håller sig borta och i de flesta fall om ni får positiv respons är det från någon som själv är ute efter att leka. Inget fel med det iofs om det är det man vill ha och en del förhållanden har börjat så också.
    Jag måste ju bara påpeka att det är en väldigt skillnad på att vara "lättilgänglig" och att visa intresse.
    Visar man exakt samma intresse för varenda kille man stöter på, ja då kan det nog vara avtändande.
    Visar man intresse för en man man verkligen är intresserad av, då är det en helt annan sak och kan vara väldigt attraktivt.
  • FeliciaA2
    Anonym (?) skrev 2014-01-21 11:08:09 följande:
    Allt är inte svart eller vitt.

Du försöker förenkla något som är betydligt mer komplext
    än du försöker ge sken utav.

Det är klart att det är en förenkling och grov schablon. Den är dock diskuterad tillsammans med flera män (kollegor) på en trevlig afterwork.

Tyvärr är teorierna också "testade" i några fall. När jag på något vis lyckas bevisa att jag gått vidare ex genom lång period av tystnad eller något "publikt" framträdande (typ festbilder med en snygging på facebook) så hör de av sig igen.

Nej jag gör inte detta medvetet - jag bara noterar det jag ser. Väninnorna mina bekräftar tyvärr mina iakttagelser som självklart inte gäller alla män.
  • Anonym (?)
    Robert 832 skrev 2014-01-21 11:16:03 följande:

Kom fram mkt vettigt där Robert832,
    dock så skulle jag vilja lägga till:
    ....."är att - smarta - killar håller sig borta".

Klart att en tjej kan visa intresse, men iaf jag gillar inte när
    en tjej visar på tok för lite/mkt intresse.
    Och det behöver inte vara precis exakt på pricken rätt mängd intresse,
    men när det blir alltför mkt åt ena eller andra hållet, så är det rullgardin.

Lite fingertoppskänsla helt enkelt. Sedan så får tjejen ett gäng
    pilsner innanför blusen, och vips åker det som fanns av fingetoppskänsla
    all världens väg......tjejer, ni väger mkt mindre än oss män. Drick därför mkt mindre, ok.

- nej men nu ere....hick.....våran tur att ha lite schkoj......hick....kan killarna så kan vi,
    schkåååål !!!
    Nuere 2014 å de ehääärligt att va schej.....hick!....*spyr i närmaste buske*

• Anonym (?)
    Anonym (?) skrev 2014-01-21 18:33:13 följande:
    Kom fram mkt vettigt där Robert832,
    dock så skulle jag vilja lägga till:
    ....."är att - smarta - killar håller sig borta".

Klart att en tjej kan visa intresse, men iaf jag gillar inte när
    en tjej visar på tok för lite/mkt intresse.
    Och det behöver inte vara precis exakt på pricken rätt mängd intresse,
    men när det blir alltför mkt åt ena eller andra hållet, så är det rullgardin.

Lite fingertoppskänsla helt enkelt. Sedan så får tjejen ett gäng
    pilsner innanför blusen, och vips åker det som fanns av fingetoppskänsla
    all världens väg......tjejer, ni väger mkt mindre än oss män. Drick därför mkt mindre, ok.

- nej men nu ere....hick.....våran tur att ha lite schkoj......hick....kan killarna så kan vi,
    schkåååål !!!
    Nuere 2014 å de ehääärligt att va schej.....hick!....*spyr i närmaste buske*

Och med för lite intresse menar jag:
    När det märks att tjejen är intresserad,
    men ska spela spel/svårflörtad in absurdum.

Som kille så märker man om hon är intr. eller ej.

• bifiken

Det där med vilddjuret och jaga…kanske stämmer. Men jag tänder på en kvinna som visar att är nyfiken på just mig, och kanske vill mer än så. 
    Och även om man börjar träffas så kan man väl få "jaga" sitt byte ändå, det skall inte var enkelt alla gånger.
    Det blir mer spännande så.

Jag har blivit raggad på ett par gånger och jag tänder väldigt på det. Det häftigaste som hänt var att en kvinna raggade på en pub i Gbg.
    Vi satt länge å pratade om allt möjligt innan vi kom in på sex och vad hon ville, fast att det kändes att det inte bara var hon som ville vara social.

Det som hon var ute efter var att få med en kille till en trekant med hennes man som satt ett par stolar längre bort i baren. Blev jag förvånad tror ni???

Svar på tråden Att visa intresse för en man