Anonym (M) skrev 2014-01-22 10:04:57 följande:
De gånger som mina krogragg gått "bra" så har det funkat ungefär så här: Blickar möts, leende. "Råkar" sedan stå ensam nånstans och liksom vänta på honom (sms:ar??) Han kommer fram och kör sitt snack, ger mig nån komplimang, vi dansar, pratar dricker. Åker hem till honom. Färdigt.
Och här kommer de dåliga: Blickar möts, leende. Jag går fram till honom och börjar prata. Han får panik i blicken. Säger nåt om sina väntande polare och försvinner spårlöst. Ja, så här är det! :)
Fast nu handlade min fundering i min trådstart inte om nåt simpelt krogragg utan om en kille i bekantskapkretsen.
Jag tror faktiskt att det hänger väldigt mycket på vilken typ av kille du är ute efter.
Av erfarenhet kan jag säga att dom kaxiga, självsäkra, högljudda killarna helt enkelt inte klarar av att en tjej tar några som helst initiativ. Dom måste "köra", annars funkar dom inte. Dom blir livrädda om det inte är dom som styr varenda situation och alltid står i centrum. Egoistiska, kaxiga och osäkra, och flippar totalt om en kvinna skulle våga ta sig ton. Tyvärr är det ju oftast dessa som syns och hörs på krogen, och av någon outgrundlig anledning är det oftast dessa vi tjejer faller för.
Mig gör det ingenting att dom bangar, för samma erfarenhet säger mig att dessa killar är ingenting att ha.
Däremot så är killar som är säkra i sig själva och inte har något behov av att hävda sig gentemot allt och alla, i princip alltid mottagliga för kvinnligt initiativ. Trygga, lugna och oftast lite tillbakadragna, men visar man intresse så är dom i princip alltid direkt med på noterna.
Det tog mig några år innan jag fattade detta, men numera går jag alltid direkt på guldkornen som inte gör så mycket väsen av sig, och jag lovar, det är så otroligt mycket roligare att ragga nuförtiden! ;)