Anonym (Vårdnadshavare) skrev 2014-01-22 22:57:01 följande:
Det trista är ju att jag trots minst två misshandlade tjejer, spelmissbruk, alkoholproblem (åtminstonne tidigare), skitsnack om mig mm inte har något som helst bevis så om jag skulle dra igång någonting så är jag nästintill säker på att det inte skulle leda någonvart utan jag skulle bara få se hans självgoda min över att än en gång ha vunnit eller hur man ska säga.
Det känns som att enda sättet som jag ska kunna vinna är att låta barnen själva bestämma och låta deras talan vara lag och i de fall de vill åka så får jag väl parkera en bit bort.
Det känns hopplöst och väldigt frustrerande att känna till all skit han gör/har gjort men inte kunna göra någonting åt det/straffa honom för det.
Vill du verkligen göra något åt din och dina barns situation?
Du har fått massor av tips hur du ska kunna gå vidare; familjerätten, bilöverlämning, tingsrätten, skolöverlämning mm men ingenting verkar passa för då blir han arg eller något.
Du verkar helt ha missförstått hur en vårdnadstvist fungerar och vad som händer i fr och tr vid en vårdnads/umgängestvist. Samt hur det funkar när det inte finns något avtal.