Inlägg från: Anonym (kanske) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kanske)

    Är det misshandel att duscha ett barn i kallt vatten?

    Det var ett annorlunda sätt att tillrättavisa en unge, låter som bökigt och omständligt.

    Men misshandel, det beror väl på hur det utförs, hur länge, vilken ton som hålls, hur man hanterar situationen efter vilket är det viktigaste när det kommer till mer fysiska tillrättavisningar.
    Allt är inte svart och vit.


     

  • Anonym (kanske)
    eval skrev 2014-01-21 18:10:58 följande:

    Skojar du? Kan du snälla framföra till din chef att denne ska praktisera kalldusch enligt din beskrivning om du tabbar dig på jobbet. För det är väl viktigt att du blir tillrättavisad på ett bra sätt?
    Jag har åldern inne, får betalt för att utföra arbetsuppgifter och min chefs uppgift är inte att fostra mig, den tiden är över.
  • Anonym (kanske)

    I vilka sammanhang används detta ts?

    Låter som nått man sparar till extremfall, det låter i alla fall aning extremt att kallduscha ungen.

  • Anonym (kanske)
    KimPossible skrev 2014-01-21 19:46:45 följande:
    Vilka "extremfall" anser du skulle kunna motivera den här sortens barnmisshandel? 

    Det vore intressant att veta hur man tänker om man är för barnaga. 

    Eftersom jag finner själva duschandet som extrem åtgärd så är jag blank, kommer inte på nått specifikt, därmed frågar jag.


     

  • Anonym (kanske)
    NoOx skrev 2014-01-21 20:38:37 följande:
    Kommer se till att detta kommer till känna hos polisen då barnmisshandel är av det lägsta man kan göra.

    Hjälper inte familjeliv till att anmäla så kommer vi ta tag i det, du kan inte gömma dig bakom en anonym status. Ring själv till polisen, soc eller vem fan du nu anmäler till och se till att barnet får hjälp.

    Hahahahaha, det var så blåögt och naivt att det nästan är gulligt


    "Så kommer vi ta tag i det", nu gott folk, det är humor på hög nivå.


     

  • Anonym (kanske)
    NoOx skrev 2014-01-21 20:48:28 följande:
    Tror du?

    Tror du har missat något.

    Ironin ditt inlägg?


    Det hoppas jag i alla fall att jag har.


     

  • Anonym (kanske)
    NoOx skrev 2014-01-21 20:53:02 följande:
    Nej, inte när det kommer till barn. Finns inget att skoja om, tror du det är du seriöst sjuk.

    Trollar Ts, ye toppen. Gör ts inte det så är det viktigt att hjälpa barnet. Med dom metoder som behövs.

    Då sorry, fanns det ingen ironi i ditt inlägg så är vi tillbaka på att vara blåögd, godtrogen och väldigt naiv om du tror det finns nått "ni kan ta tag i"


     

  • Anonym (kanske)
    NoOx skrev 2014-01-21 20:58:51 följande:
    Bara nyfiken, på vilket sätt tror du att vi inte kan? Varför tvivlar du...förklara.

    Du och din arme saknar medel att göra nått mer än att knappa febrilt på ditt t-bord.


    Men vist, "ta tag i det" jag är mer intresserad över att ts ska dyka upp i tråden igen och komma med lite fler detaljer.


     

  • Anonym (kanske)
    NoOx skrev 2014-01-21 21:06:33 följande:
    Gör Ts det är det bara bra.

    Min lilla arme är inte min...vi är bara vi och vi kan det vi gör.

    Men en sak va rätt, jag kommer knappa på mitt tangentbord .

    Saknar inga medel, uppdatera mitt medel igår .

    Oavsett vad du tro så är det först upp till fl hur dom gör.

    Lycka till, det finns däremot hjälp att söka för ditt "ni" problem, personlighetsklyvning kan nog medicineras, är inte helt hundra på det, kolla upp det


     


    Spöktuss skrev 2014-01-21 21:08:35 följande:
    Jag är inte helt hundra på hur det här fungerar, men jag tror det är extremt svårt att anmäla misshandel som pågår i ett annat land, dessutom lämnar inte forum ut IP-nummer hur som helst. Det är verkligen jättehemskt och jag hoppas verkligen att TS ser till så att barnet slipper lida mer, men jag tror inte att det är något vi kan påverka.

    Du menar anmäla misstanke om så kallad misshandel baserat på ett anonymt inlägg i ett annat land.


    Chans att nått defacto händer = mindre än noll.


     

  • Anonym (kanske)
    NoOx skrev 2014-01-21 21:10:24 följande:
    Behöver bara ip, sen går det faktiskt fort. Förhoppningsvis fixar fl det fort själv, annars får jag väl fråga snällt typ .

    Detta blir bara bättre och bättre, du menar att stor sida som fl skulle ge ut ip nummer på sina användare till andra privatpersoner?


    Detta är definitivt läge för popcorn.
    Tråden övergår från nått som kunde vara ganska tragisk till ren komedi.


     

  • Anonym (kanske)
    NoOx skrev 2014-01-21 21:31:47 följande:
    Nej inte just nu nej, men de löser sig.

    Eller hur, med din optimism skulle jag börja spela på lotto


     

  • Anonym (kanske)
    NoOx skrev 2014-01-21 21:43:00 följande:
    Som queen skrev, du har missat lite som egentligen aldrig blev skrivet.

    Ja, du är anonymous, en världsomfattande polisstyrka eller nått och du har nu gett dig själv uppdrag att leta upp ett fiktivt barn i ett annat land baserad på...

    Popcorn är gott


     

Svar på tråden Är det misshandel att duscha ett barn i kallt vatten?